Op zoek naar een goede monitorset
Collapse
X
-
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ga zeker eens kijken naar die d&b max serie en misschien ook de logic system als er iemand een verhuurbedrijf of verdeler kent in Gent/Oost-Vlaanderen/België.
Het grootste deel van de jobs waar ik de PA moet doen zijn punk-rock metal en andere rock toestanden. Tenzij je echt naar bekende of grote bands gaat kijken in dat circuit is er in België erg veel rommel van semi-professionele en amateuristische PA firma's. Ik probeer het 'behringer-gehalte' van mijn materiaal zo laag mogelijk te houden en probeer aan betaalbare prijzen een degelijke PA af te leveren. Dit is zowel voor het publiek als voor de artiesten een stuk aangenamer.
Bovenstaande betekent wel dat de monitors tegen flink wat stoten en gestamp moeten bestand zijn maar ik denk dat, dat bij de meeste opgenoemde speakers geen probleem mag zijn.Comment
-
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ga zeker eens kijken naar die d&b max serie en misschien ook de logic system als er iemand een verhuurbedrijf of verdeler kent in Gent/Oost-Vlaanderen/België.
Het grootste deel van de jobs waar ik de PA moet doen zijn punk-rock metal en andere rock toestanden. Tenzij je echt naar bekende of grote bands gaat kijken in dat circuit is er in België erg veel rommel van semi-professionele en amateuristische PA firma's. Ik probeer het 'behringer-gehalte' van mijn materiaal zo laag mogelijk te houden en probeer aan betaalbare prijzen een degelijke PA af te leveren. Dit is zowel voor het publiek als voor de artiesten een stuk aangenamer.
Bovenstaande betekent wel dat de monitors tegen flink wat stoten en gestamp moeten bestand zijn maar ik denk dat, dat bij de meeste opgenoemde speakers geen probleem mag zijn.
En nou ienne mienne mutte...
Veel succes!, DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Maffe muzikanten die menen dat ze op een monitor mogen staan.
Ik ga toch ook niet op hun gitaar of drumstel staan omdat ik ergens niet bij kan?
"een microfoonstatief heeft twee doeleinden, een om een microfoon in te plaatsen, 2 om muzikanten van mijn monitoren te meppen."
voor de muzikanten hier, niet meteen op de teentjes getrapt zijn, maar jullie snappen mij hopelijk wel.
Dergelijke muziekgroepen zou ik ook eerder met iets van dubbel 12" ofzo doen. Deze gasten willen dusdanige hoge volumes doordat die gitaarbakken al uberluid staan, dan heb je gewoon iets gruwelijks nodig.
HK heeft wel leuk oud spul daarvoor, Martin ook nog.JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
Zeker waar, laatst kreeg ik de vraag van een bassist met een gigantische Orange stack achter hem of hij wat meer bas in de monitor mocht hebben en dit in een jeugdhuis van max. 6x10m. Te gek voor woorden.Last edited by Koen De Paepe; 24-11-09, 18:03.Comment
-
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Hallo Koen,
Ik zou het overwegen om de PX van EV te nemen. Wij hebben zelf 4 stuks van de serie maar dan 12" uitvoering. Ik vind het iedereen verschillend om te beslissen maar ik zou een demo vragen bij EV dat doen ze want ik heb ze ook op proef gehad. Met een goede eindtrap ( CP4000) weet je niet wat je hoort op sommige frequenties iets eq en en een perfecte monitor voor een redelijk bedrag. En je hebt een monitor die iedere prof muzikant accepteert. Als je wilt kun je best een keer komen testen bij ons.Comment
-
[QUOTE=Koen De Paepe;519589]Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ga zeker eens kijken naar die d&b max serie en misschien ook de logic system als er iemand een verhuurbedrijf of verdeler kent in Gent/Oost-Vlaanderen/België.
Bovenstaande betekent wel dat de monitors tegen flink wat stoten en gestamp moeten bestand zijn maar ik denk dat, dat bij de meeste opgenoemde speakers geen probleem mag zijn.
Hey, dan denk ik dat je zeker niet slecht af bent met de LE400 van Martin.
deze maken zeker voldoende volume om dit genre aan te kunnen en kan je voor een 1000€ wel vinden per 2 in een case.Comment
-
als je niet al te veel geld uit wil geven is zoals turboke zegt LE400 van martin zeer goede optie.
als je voor nieuw wil gaan zou ik of vvoor een JBL srx712M gaan kost ongeveer 1000 euro per stuk nieuw of als je echt iets heel moois wilt: JBL VRX915 kost ongeveer 1800 euro, heb ze kwa klank vergeleken met maxen en de VRXen klink vele male beter,lekker vol en warm geluid. en hebben meer power en wegen ook maar 15 kiloerg licht dus voor een 15inch wedge.
A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
voor dit doel zou ik toch zeker eaw 2x12 kasten meenemen.
minder mooi.... wel beter opgewassen tegen 4 x 12 kasten
eaw SM222 vind je ook nog eens voor een prikkie tweedehands. Omdat ze zo lomp zijn.
Daar kun je ook met een gerust hart de doc martins op laten neerdalen.
Voordeel is ook dat je met een relatief kleine eindbak een ontzagwekkende geluidsdruk kan halen.(129dB?) Je kan ze bi-ampen.
nieuw hebben ze SM400iH maar die heb ik nooit gehoord.lekker belangrijk!Comment
-
Ey Koen,
Voor logic monitors is er vlak bij u in de beurt EURO-PA (moet maar googlen).
Persoonlijk zou ik zelf gewoon bij EV blijven en daar een geschikte serie monitors uit kiezen. Blijf je ook vertrouwd met jouw lokale dealer enzo (betreffende verdere zorg na verkoop)
Greets Karel
(wat die bassist vroeg met zijn grote stack is niet zo raar. Het is niet omdat iets groot is, veel power heeft, etc dat de bassist ook hoort wat hij moet horen)Comment
-
Ey Koen,
Voor logic monitors is er vlak bij u in de beurt EURO-PA (moet maar googlen).
Persoonlijk zou ik zelf gewoon bij EV blijven en daar een geschikte serie monitors uit kiezen. Blijf je ook vertrouwd met jouw lokale dealer enzo (betreffende verdere zorg na verkoop)
Greets Karel
(wat die bassist vroeg met zijn grote stack is niet zo raar. Het is niet omdat iets groot is, veel power heeft, etc dat de bassist ook hoort wat hij moet horen)
Khad zelf al gevonden dat Euro-PA logic system doet dus misschien huur ik die daar eens om te testen op een job. Weet je misschien toevallig waar er ergens LE400's te huren zijn? die lijken mij ook wel interessant voor het soort shows waar ik sta.Comment
-
Deze zijn al een behoorlijke tijd geleden vervangen door nieuwe modellen.
LM12 (12" + 1"), LM15 (15" + 1,4") en de LM20 (15" + large format 1,4"), allen uitgevoerd met PHL cone speakers, BMS hoogdrivers en pole mounts.
Koen, je bent uit de buurt, kom ze gerust even beluisteren.Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMSComment
-
Lees ik daar de perfecte situatie voor een LE400?
Voordelen van de LE400:
-Gaat superdeknetterkneiter hard
-Snijdt dwars door alle podiumherrie heen
-Klinkt oké (voor deze toepassing)
-Onverwoestbaar
Maar goed, uiteindelijk moet je het zelf bepalen natuurlijk, maar mijn ervaringen met de LE400 voor dit soort werk zijn gewoon top.
Voor dit soort werk wil je geen monitor die 'lief' klinkt, maar gewoon een onverwoestbare bak waar een shitload aan geluid uit komt.
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
Comment