The Box PA15ECO MK2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T_Sound
    • Sep 2009
    • 267

Inderdaad, heb ook de 15 versie staan, maar dat is een discussie puntje waard, want dat heb ik altijd al een probleem gevonden bij 15 inch toppen, bij dit soort budget merken zit vaak een gat in je midden tonen.

Daarom vindt ik de opstelling: 2x 2 12 inch + 1inch toppen p/k met daaronder 4x 15 inch bas en daaronder of onder de buhne 2 of 4x 18 inch p/k.

Het laag uit de 15 inch kastjes van thoman is daarin tegen egt wel te doen. Dus voor jou doeleinden prima te doen, alleen ik heb de MK2 versies nog niet gehoord, dus ik weet niet of ze heel erg verschillen van hun voorgangers, maar thomann doet er regelmatig oudere series uit voor een nieuwe serie die er op lijkt, terwijl de oudere serie soms net iets beter was.

Voorbeeld: de 2x 18 inch hornloaded sub. 1600 watt aes en 3200 watt peak. Daarna is het een Basreflex versie geworden en nu is het een 700 watt versie ipv 1600 watt aes.

Conclusie, voor jou doeleinde is de 15 ECO serie prima te doen, alleen je moet er wel een losse amp bij kopen, ik adviseer minimaal de TA 1050 nog beter is de TA 1400 of zelfs de TSA 1400 en dan zul je wel denken, zon groot vermogen op zulke lichte speakers, maar geloof mij, ik had de TA2400 MK-X Vol open staan op de 12 inches en ze gingen net zo vrolijk door. En je moet een versterker 0 db binnen sturen, wil deze ook zijn aangegeven RMS waarde uitsturen (mits je een sinus hebt natuurlijk), het komt er op neer dat wanneer je een wat grotere amp voor je speakers gooit, dat je je versterker minder open hoeft te gooien, dus minder hoeft te laten werken, om je vollume te halen en er komt echt wel wat volume uit die kastjes.

MVG
    Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Originally posted by T_Sound
      Ahum,

let me introduce you the The. Box ECO 12 (eerste versie) of the The.Box ECO 15 (eerste versie) Ik heb beide setjes hier staan als presentatie setjes (spraak), maar iemand wou het ''achtergrond''muziekje iets harder hebben, ik verbaasde me erover dat er nog zo veel ''drukkend'' laag uit deze kastjes komen.

Serieus en ga het niet af lopen kraken tenzij je ze gehoord hebt, maar met dit setje, icm met een T.Amp TA2400MKx kon je het laag nog tot aan de rand van het 16 meter gebied van het voetbalveld voelen. Opstelling:
      2x T.Box ECO 12
      1x T.amp TA 2400MKx

Ik stond naast de goal en aan de voor-rand van het 16 meter gebied, voelde je het laag nog. Niet hard, maar toch wel iets.

Das toch ff andere koek.

MVG
      Dit lijkt mij een ideale set " egt " waar
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• remco_k
        • Sep 2002
        • 325

Originally posted by thumb
        Hmm, Oke.. Maar dat was dus de 12. je hebt de 15 ook staan? komt daar ook voldoende bas uit dan?
        Als je veel laag wilt hebben moet je geen speaker kopen die het op TV leuk doet in aflevering 1523 van Starwars.
        Maar een fatsoenlijke set met al dan niet los bijgeleverde subkast.

Serieus, iedereen hier bedoeld het goed; spaar er even €200,- bij en je koopt iets wat 'goed' is, in plaats van goedkoop. En ook belangrijk: het behoud voor een veel groter deel zijn waarde dan die andere prut.

Die starwars speakers, die kunnen dan misschien wel een beetje laag maken wat je een paar meter verder nog steeds voelt, maar daarmee heb je nog geen goed geluid. Er bestaat ook nog zoiets als midden en hoge tonen, iets waar deze speakers uitermate bedroevend slecht in zijn, mede door het gebruik van de piezo tweeter.

Je hoeft het advies (wat al meerdere malen gegeven is) niet ter harte te nemen, maar je overschat budget PA speakers nu veel te erg. Zo simpel is het allemaal niet om goed, mooi en hard geluid te krijgen.
        Als het je alleen om hard te doen is, dan houd ik je niet tegen. Maar verwacht dan niet dat het goed klinkt.
        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• Turboke
          • Oct 2006
          • 463

Originally posted by thumb
          Tuurlijk begrijp ik wat je bedoeld, maar daarom kan dat nog wel op een andere manier gebracht worden. Iedereen is ergens mee begonnen toch? ik hoef toch niet behandeld te worden alsof ik de zoveelste beginner ben die een of ander flutbudget heeft. Een 15 jarige komt gewoon niet makkelijk aan 1000 euro voor een mooi setje, dus ben ik opzoek naar iets tijdelijks waarmee ik gewoon thuis mee overweg kan en heel af en toe voor feestjes kan gebruiken.
          Als ik op het verkeerde forum zit moet je het me maar laten weten, weet iemand dan een goed forum voor me?

Thx
          Een 15 jarige komt net als iemand anders aan 1000€,
          Iedereen moet ervoor werken en sparen en dat zou ik je ook aanraden.
          Spaar wat verder tot je iets beters kan aankopen, daar zal je ook veel langer plezier aan beleven.

Comment

• T_Sound
            • Sep 2009
            • 267

Originally posted by remco_k
            Als je veel laag wilt hebben moet je geen speaker kopen die het op TV leuk doet in aflevering 1523 van Starwars.

Serieus, iedereen hier bedoeld het goed; spaar er even €200,- bij en je koopt iets wat 'goed' is, in plaats van goedkoop. En ook belangrijk: het behoud voor een veel groter deel zijn waarde dan die andere prut.

Die starwars speakers, die kunnen dan misschien wel een beetje laag maken wat je een paar meter verder nog steeds voelt, maar daarmee heb je nog geen goed geluid. Er bestaat ook nog zoiets als midden en hoge tonen, iets waar deze speakers uitermate bedroevend slecht in zijn, mede door het gebruik van de piezo tweeter.

Je hoeft het advies (wat al meerdere malen gegeven is) niet ter harte te nemen, maar je overschat budget PA speakers nu veel te erg. Zo simpel is het allemaal niet om goed, mooi en hard geluid te krijgen.
            Als het je alleen om hard te doen is, dan houd ik je niet tegen. Maar verwacht dan niet dat het goed klinkt.
            Ik heb niet gezegt dat het kwalitatief zeer goede speakers zijn. Ik heb zelfs gezegt dat in de T.Box speakers (de ECO series) vooral in de 15 inch versie, een redelijk gat zit in de middentonen frequenties.

Daarintegen is de 12 inch versie ondanks zijn piezo hoorntje toch een redelijk klinkende kast. Want de DanceShade serie van DAP klinkt voor het doel waar die voor gemaakt is egt wel leuk en die heb ook een piezo hoorn erin zitten.

De TS wil graag een setje die je leuk voor thuis kunt gebruiken en af en toe feestjes geven voor vrienden, famillie en kennissen. Daar is deze speaker wel geschikt voor. Als je per kant een 12 inch ECO neerzet met daaronder een 15 inch subje, kan ook van T.Box zijn, dan heb je kwalitatief/prijs een redelijk setje. Maar voor alleen de TS zijn doeleinden, prima setje.
            Natuurlijk niet te vergelijken met een QSC of RCF set, maar toch zeker op niveau van DAP of zelfs hoger. Voor hetzelfde budget dan. En dap is zeker niet slecht.

MVG
            Last edited by T_Sound; 24-11-09, 15:07.

Comment

• T_Sound
              • Sep 2009
              • 267

Originally posted by sis
              Dit lijkt mij een ideale set " egt " waar
              sis
              Dan zou ik zeggen koop hem.

Ahum, ideaal, ja! prijs/kwaliteit ligt vele malen hoger dan Behringer.
              DAP is tegen over dit setje gewoon een stukje duurder en daarna zit je al ruim boven het budget wat deze TS in gedachten had.

Tuurlijk moet je ff doorsparen wil je echt kwaliteit hebben, maar in deze kasten zit echt wel een lekker geluid. vooral de 12 inch versie. Dan wel in combi met een subje of zelfs 2 subs per kant, als je meer laag wilt hebben, maar voor een klein feestje tot 50 man fo voor thuis is dit echt wel geschikt.

Thomann heeft er alleen heel erg verkeerd aan gedaan om de MK2 versie helemaal de MK1 versie te laten vervangen.

Deze had een veel mooiere hogetonen driver. piezo of niet, de voorganger was een stuk beter dan de MK2 versies.

MVG

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Hoe doen ze het voor die prijs hé.
                Kastje van karton.
                Speakers ook van karton en al de rest ook van karton.
                Zelfs in China kunnen ze dit nog niet maken voor die prijs .
                Waarschijnlijk komen ze uit Noord-Korea
                sis

Comment

• thumb
                  • Nov 2009
                  • 9

Originally posted by remco_k

Oke, dat het niet perfect is weet ik nu wel.

Stel, ik zou nog doorsparen. met welk budget heb je dan een mooi setje?
                  (zouden jullie dr linkjes bij willen posten waar ze te vinden zijn o.i.d?)

Comment

• Beckers Entertainment
                    • Dec 2008
                    • 650

Voor 'n kleine duizend euro heb je toch wel een setje waar je meer plezier van zult hebben ( in mijn ogen) en wat ook een hogere waarde blijft houden als je ze 2e hands wilt kopen.
                    Dan denk ik richting dB, HK, Mackie, enz...

Overigens nog een tip. Kijk of je misschien ergens een Opera Live setje op de kop kunt tikken van dB. Heb het idee dat er hier nog wel eens van te vinden zullen kunnen zijn aangezien de nieuwe reeks uit is.
                    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• thumb
                      • Nov 2009
                      • 9

Originally posted by Beckers Entertainment
                      Voor 'n kleine duizend euro heb je toch wel een setje waar je meer plezier van zult hebben ( in mijn ogen) en wat ook een hogere waarde blijft houden als je ze 2e hands wilt kopen.
                      Dan denk ik richting dB, HK, Mackie, enz...

Overigens nog een tip. Kijk of je misschien ergens een Opera Live setje op de kop kunt tikken van dB. Heb het idee dat er hier nog wel eens van te vinden zullen kunnen zijn aangezien de nieuwe reeks uit is.
                      thx voor je reactie.. maar ik begon met een budget van 300. toen kreeg ik te horen dat ik toch echt beter 200 meer kon sparen, en nu is het een kleine 1000 euro..?

Ietsje goedkoper moet toch lukken als eerst 5 a 6 honder genoeg is?

Comment

• Beckers Entertainment
                        • Dec 2008
                        • 650

Maar dat komt doordat iedereen een andere opvatting heeft van mooi..
                        Ik durf te wedden dat er ook mensen hier rondlopen die een set pas mooi vinden als het NEXO is...
                        Daarom is het belangrijk zelf eens te gaan luisteren en vergelijken ipv ons te vragen wat een mooi setje is.
                        Op een forum geeft een ieder zijn mening, maar jij bent uit eindelijk degene die de set moet betalen en de beslissing moet maken.
                        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Originally posted by Beckers Entertainment
                          Maar dat komt doordat iedereen een andere opvatting heeft van mooi..
                          Ik durf te wedden dat er ook mensen hier rondlopen die een set pas mooi vinden als het NEXO is...
                          Daarom is het belangrijk zelf eens te gaan luisteren en vergelijken ipv ons te vragen wat een mooi setje is.
                          Op een forum geeft een ieder zijn mening, maar jij bent uit eindelijk degene die de set moet betalen en de beslissing moet maken.
                          Maar ja natuurlijk, NEXO klink ook wel serieus hé , enfin voor de liefhebbbers .
                          Voor mij persoonlijk ( en ik heb al veel systemen gehoord ) is Meyersound de top, op alle gebied .
                          De beste kast die ik ooit gehoord heb is deze met de 3 speakers + hoorn ( kan het even het type nummer niet vinden ).
                          ******** weet heus wel waar ik het over heb ( help Mac. )
                          Last edited by sis; 25-11-09, 10:43.

Comment

Working...