Keuze tussen Line array en conventioneel systeem?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gyssels
    • Nov 2009
    • 2

Keuze tussen Line array en conventioneel systeem?

Met welke dingen moet je allemaal rekening houden om de keuze te maken of je een Line array of een conventioneel systeem gebruikt? (Zeker als het gaat om vooral spraak te versterken in theater zalen)
  • qvt
    • Oct 2009
    • 721

- Budget
    - Zichtlijnen
    - Het te bespelen vlak
    - Het materiaal wat versterkt moet worden (je spreekt over voornamelijk spraak, maar wat als er eens wat anders overheen moet)
    There is no substitute for imagination

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

Ga eens advies halen bij een gerenommeerd bedrijf in de buurt of ga eens van diverse merken een Demo aanvragen.
      Er zijn zo veel aspecten waar je rekening mee moet houden, dat kunnen we jouw vanachter een PC niet allemaal uitleggen.....

Dave
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Hier lopen al meerdere topics over, gebruik de zoekmachine zou ik zeggen.

Wil je een serieus advies dan zul je in ieder geval wat meer informatie moeten geven;
        - Doeleinden
        - Budget
        - Eisen
        - Voorkeuren
        - Etc.

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Het is geen 'rocket science'.
          Een line array is het beste te gebruiken wanneer hij zo hoog mogelijk kan hangen en het geluid ver moet komen. Groot voordeel is dan dat je zichtlijnen onaangetast blijven en je over een groot gebied een mooie gelijkmatige geluidsdruk kunt krijgen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

hmm.. een line-array zo hoog mogelijk hangen.. ik heb daar toch andere ideeën over.
            Spraak in theater lijkt mij best te doen met een line-array. Waarom?
            Meestal gaat dit een compacter systeem zijn dan conventioneel, en met de juiste line-array kan je dan nog opteren voor stacken of vliegen. Afhankelijk van locatie.

Mijn bescheiden mening...

Comment

• gertgeluid
              • Dec 2006
              • 520

Originally posted by lifesound
              hmm.. een line-array zo hoog mogelijk hangen.. ik heb daar toch andere ideeën over.
              Zoals?

Niet als kritiek, maar ik heb er namelijk ook een mening over. Ben echter benieuwd naar de jouwe.

Gert

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by lifesound
                Spraak in theater lijkt mij best te doen met een line-array. Waarom?
                Meestal gaat dit een compacter systeem zijn dan conventioneel, en met de juiste line-array kan je dan nog opteren voor stacken of vliegen. Afhankelijk van locatie.

Mijn bescheiden mening...
                Ik ben erg benieuwd naar jouw ideeën daarover.
                Een line-array stacken is, los van het feit dat het vaak niet anders kan, verre van ideaal. Juist als je het systeem hoog hangt maak je optimaal gebruik van de kleine verticale spreiding, het publiek vooraan hoort slechts enkele kasten, de hoge geluidsdruk die je nodig hebt om achteraan voldoende druk te krijgen 'blaas' je zo over het publiek heen naar de plaats waar je het hebben wilt.
                Corrigeer me maar als ik ernaast zit.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...