Touchscreen voor systeemlaptop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • scorpiodevil
    • Nov 2009
    • 1

Touchscreen voor systeemlaptop

hoi allen,

ik ben op zoek naar een laptop die wij als systeemlaptop gaan gebruiken voor o.a. Dolby lake/PLM, xilica en andere processor software en smaart

nu was ik aan het rondkijken voor een netbook of iig max 13" zodat hij in het rek bij de amps bij zou kunnen, en kwam de asus t91 met touchscreen tegen.

iemand al ervaringen met laptops met touch of deze precies genoeg werken?
    en of de processortjes (de atoms) toereikend zijn voor deze software?

eventuele andere voorstellen voor mooie laptops zijn altijd welkom natuurlijk.

groeten,

Jeroen
  • w00Dy
    • May 2006
    • 257

Als je geld hebt voor het kruin top-processoren ga je even bezuinigen en een budget merk laptop kopen?

ik zeg: Panasonic Toughbook
    Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• Stage-Q
      • Sep 2007
      • 389

1. ja die werken prima, m'n collega draait er ook Grand MA software e.d. op.
      2. stel je volgende keer eerst even voor op dit forum.
      3. 't is geen computer forum waar iedereen zijn of haar mening geeft over soorten computers. Tegenwoordig maakt men geen slechte laptops meer.
      Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• jadjong
        • Oct 2003
        • 654

Neem er eentje met een active digitizer. Daarbij volgt de muispijl je bewegingen als je vlak boven het scherm beweegt, passieve versie registreren alleen de klik. Gevolg is dat je drie/vier keer moet drukken voordat je goed zit bij kleine knoppen omdat calibratie nooit helemaal 100% goed is. De T91 heeft een passieve dus die zou ik links laten liggen. Zeker bij eq'en in de Lake software ga je je enorm ergeren aan een pen die niet doet wat je wilt.

Mooi spul is de Dell XT2 met daglichtscherm. Lekker energiezuinig en de mogelijkheid om een tweede accu bij te prikken waardoor je een uur of 8 kan werken zonder stekker. Met een prijs van 2000.- incl btw wel wat aan de dure kant. Goedkoop alternatief is de touchsmart/tx2 reeks van HP. Niet zo energiezuinig als de Dell, maar voor 1/3 van de prijs heb je alsnog een goede 1,5 uur speelplezier. Tevens krijg je er een tweede accu bij, maar zonder externe oplader kan je die maar een keer wisselen.

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Betreffende het opkomende touchscreen-gebeuren:
          Hardware.Info TV: Touchscreen(notebook) / Gadgets / WD TV Live | Hardware.Info Nederland
          "Van vingerverven tot usb-hubje"
          Naar mijn mening de allerbeste site van Nederland op hard- en software gebied. Mocht je overstappen op windows 7 staan hier ook veel interessante video's (en meer) op. Daarnaast ook een actief forum OVER DIT ONDERWERP.
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• gertgeluid
            • Dec 2006
            • 520

Niet helemaal volgens het topic, maar hoort hier op zich wel thuis:

Laat NIET de pen van je HP touchsmart kapot vallen. In Nederland zijn die dingen niet/nauwelijks te krijgen. En ze staan hier voor minstens 60 euro in de boeken, terwijl je in de VS nog geen 20 dollar betaalt.

Heeft iemand hetzelfde probleem wel eens gehad en via een VS site besteld? Wat moet je er dan bij rekenen aan extra kosten?

En waarom kun je de puntjes niet los bestellen? Dat is nu precies wat er kapot is. Je kunt ze er wel uit halen, maar niet vervangen?!

Alvast dank,
            Gert

Comment

• apenzuursound
              • Nov 2009
              • 37

Originally posted by w00Dy
              Als je geld hebt voor het kruin top-processoren ga je even bezuinigen en een budget merk laptop kopen?

ik zeg: Panasonic Toughbook
              Hola asus is ECHT geen budget merk, integendeel zo'n asus is juist super. gemiddeld heeft zo'n ding een 4 van de 5 sterren en dat is hij zeker waard.
              dusss; wat hebben we vandaag geleerd?................

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Originally posted by apenzuursound
                Hola asus is ECHT geen budget merk, integendeel zo'n asus is juist super. gemiddeld heeft zo'n ding een 4 van de 5 sterren en dat is hij zeker waard.
                Dat we niet naar iedereen moeten luisteren die Asus en Acer door elkaar haalt...
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• w00Dy
                  • May 2006
                  • 257

Originally posted by apenzuursound
                  Dat sommige op dit forum het beste met je voorhebben en een verleden hebben in IT en helpdesk gebeuren?

The show must go on, daarom wil ik het graag zo stabiel mogelijk. Asus, Acer en de meeste HP's zijn nu eenmaal huis-tuin-keuken laptops (budget imo). Wat boeit dat of het internet het even niet doet als ik maar om 8u op msn kan... .

Bij een show is dat niet zo, dan tast ik graag even dieper in de buidel om het geheel foutloos te laten verlopen. 4 sterren is lekker relatief, HWI, CM, ... gaan echt geen nachtje Chamsys oid draaien.
                  Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Maar wel tests die het vergelijkbare van je machine vragen.
                    Het is ook maar een programmaatje, geen compleet nieuwe OS of iets dergelijks.

En er is wel degelijk verschil tussen bijvoorbeeld Asus en Acer. Deze zou ik absoluut niet over één kam scheren als huis- tuin en keuken dingetjes.
                    Asus: A-merk
                    Acer: B-merk (maar wel veel voor je geld)

Zo'n panasonic toughbook lijkt me eigenlijk een stapje te ver. De simpele modellen uit die reeks zijn al weer knettertje-duur en qua specs echt belabberd. Daarnaast ook zoiets onhandigs als een dvd-drive 'op' de laptop, erg irritant.

Ik verwacht dat een asus netbook prima kan voldoen, echter kun je vraagtekens zetten bij de prestaties. Een atom is leuk voor office- en internetgebruik, maar daar ligt dan ook wel de grens.
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Gelieve even wakker te worden: Acer is absoluut geen B-merk meer. Is dezer dagen zelfs kwalitatief beter bezig als HP. Vooroordelen...
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

Dat zijn naar mijn mening helemaal géén vooroordelen.
                        Ik heb zelf ook een acer pc'tje staan.

De (bouw)kwaliteit van het product zelf is gewoonweg minder. Daarnaast zie je dit ook aan het aantal producten dat retour gaat naar de fabrikant.

En geloof me, ik vindt acer ook ALLES behalve slecht. Alleen de meeste producten zijn kwalitatief minder dan -in dit geval- asus. Krijg alstublieft niet de indruk dat ik Acer over één kam scheer, net als bijvoorbeeld mensen die bij het zien van een bepaalt logo (Dap) het bij voorbaat al slecht vinden. (als ik ergens een hekel aan heb...)

Met vriendelijke groetels,

Teun
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

Dit mag je echt niet zeggen hoor dat bouwkwaliteit minder is:
                          - ik heb dit jaar al 5 (!) HP laptops en 1 Asus laptop met kapot moederbord en nog geen (0) defecte Acers en nochtans wel meer Acers verkocht!
                          - zal ik je eens een Packard Bell moederbord laten zien uit de goedkopere series? ;-) Dan zie je pas hoe slecht het kan zijn qua opbouw... nu nog bezuinigen op soldeersel en je kunt de componenten er uit schudden :-).

Je kunt onmogelijk zeggen wat per definitie goed of slecht is in laptoptoestanden. Het is een steeds wijzigende situatie. En inderdaad: volgens de laatste statistieken is Asus goed bezig.
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• BJD
                            • Oct 2007
                            • 771

De meeste laptop fabrikanten leveren high end en low end producten. De ene serie steken ze wel geld in en moet goed zijn, de andere serie moet goedkoop zijn. Marketing noemen ze dat. Daarnaast gebruik de een zijn klapjaps jaren on the road terwijl een ander hem als desktopvervanger op zijn bureau heeft staan. Cijfers van hoeveel laptops er gemiddeld terugkomen van een merk zijn dus subjectief. Een Macrotech moet je ook niet naast een LPS leggen en verwachten dat ze even degelijk zijn omdat het van Crown is. Kortom, over het algemeen geld dat alle waar naar zijn geld is.
                            Last edited by BJD; 03-12-09, 01:47.

Comment

• 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

Jullie hebben allebei gelijk.

Maar ach, het zijn ook allen onze eigen ervaringen en meningen...
                              Wat valt er nog aan toe te voegen.

Mvg,

Teun
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

Working...