1 versterker of 2 in bridge mode?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T_Sound
    • Sep 2009
    • 267

Volgens mij heeft er al iemand in een ander topic een ervaring over de QSC PLX series gegevn en die was niet erg positief over PLX amps op het laag.

Niet voor niets dat de T.amp steviger door drukte op het laag dan de QSC op dat kling & freitag setje.

Wat betreft de CPX 3800, Ik vindt het een prima amp.

Ligt ook helemaal aan het gebruiks doeleinde, maar al met al is het geen slechte amp.

Ik heb er niet dusdanig ervaring mee dat ik je precies kan vertellen waarvoor wel en waarvoor niet te gebruiken, maar algemene ervaring is prima.

Gr T_Sound
    Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

als je budget van rond de 1000 euro hebt zou ik voor er XTI4000 van Crown gaan degelijke, goedklinkende amp met onboard dsp, kan je ook een limiter op instellen om je speakers te beschermen.
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• EL DJ
        • Sep 2003
        • 60

Ja, daar heb ik ook naar zitten kijken. Die heeft wel iets minder vermogen (volgens de specificaties toch) dan de cpx 3800 of de cc 4000 van crest. Zoveel keuze...
        Is DAT muziek?

Comment

• T_Sound
          • Sep 2009
          • 267

Stel je zou een nieuwe amp kopen. Crest, Crown, T.amp, weet ik veel.

Waar zou de amp dan op gebruikt worden? Op het mid/hoog of op het laag?

Hoe wordt de opstelling? Blijf je de EP2500 gebruiken?

Heb je een cross-over of processor?

Misschien is dat ook handig om even te weten. Dan weet je ook welke vermogens je nodig hebt.

MVG

Comment

• salsa
            • Jan 2007
            • 1315

Ik heb zowel de XLS5000D als XTI serie in gebruik van Crown, de XLS5000D gebruik ik gerust op 4 subwoofers (8 Ohm per stuk) per kanaal, nog nooit problemen gehad..
            Ze staan voluit te draaien!
            Ok, het gewicht is niet echt leuk, maar dat is een 'oude' MA5000 ook.

Het mag dan wel de 'budget' serie zijn, maar ze leveren power!!

Dave
            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• T_Sound
              • Sep 2009
              • 267

Zelfs de budget versies van Crown zijn beter dan Behringer amps. Kwalitatief dan.

De EP2500 doet echt wel wat ie moet doen. Maar Crown blijft natuurlijk altijd beter in kwaliteit van componenten e.d.

Wat betreft de keuze is het als je het mij zou vragen, sowieso crest, crown of eventueel een T.amp (kwalitatief allemaal beter dan Behringer en de T.amp is zelfs nog goedkoper).

Natuurlijk is het aan de TS om te beslissen welke hij zou nemen.

Maar ik zou wel graag een setup horen van de TS, zodat we ook weten wat nou precies het eindgebruik gaat zijn.

Fullrange aangesloten sub/top of Sub en Top appart op een amp en dan welke amp op welke frequentie weergave,
              dit met processor of cross-over (dit omdat je met de dsp series van crown dan mooi je laag of hoog af filter kunt gebruiken en niet extra een processor hoeft te gebruiken). Enz.

Comment

• EL DJ
                • Sep 2003
                • 60

De versterker zou gaan dienen om mijn toppen mee aan te sturen zelfbouw beyma 12lx 60 met 600 W rms. Ze worden full range gebruikt voor verschillende toepassingen, op kleine fuiven, als monitor, allerlei evenmenten, ze doen het goed maar ik mis wat met de ep 2500 erop.
                Verder ben ik van plan om in de toekomst er twee subs bij te bouwen, vermoedelijk met een 15 inch van B&C, de 15 TBX 100 of 15 NW 100 of zo. Respectievelijk 1000w en 800w rms. Maar dit is nog toekomstmuziek
                cross over heb ik, een ouwe van behringer. Over de aanschaf van een compressor ben ik nog aan het nadenken maar dat zal dan toch met een klein budget zijn.
                Is DAT muziek?

Comment

• T_Sound
                  • Sep 2009
                  • 267

Als het voor de toppen is, dan zou ik voor de crown XTI **** (eventueel de 4000) gaan.

Geen T.amp (reden: Ik vindt de T.amp heerlijk drukken in het laag, maar op top vindt ik hem net niet lekker genoeg. In iedergeval niet de TA series. De pro zou nog wel kunnen) en dan heb je nog de keus voor Crest of nog een die je zelf misschien aandraagt.

Waarom de Crown? Goede neutrale sound, genoeg kracht en DSP interface. Dit is mooi zodat je wanneer je verhuurt ofzo, of wanneer iemand anders aan de knoppen gaat zitten, dan kun hem mooi limiten/compressen en je kunt hem eventueel processen.

Ik weet trouwens niet wat de kwaliteit van de DSP is van Crown. Wie wel?

MVG T_Sound

Comment

• knorrepot
                    • Oct 2009
                    • 234

Hier wel goede ervaringen met de XTI serie

Vooral in de combinatie

XTI 6000 voor de zelfbouwsubs dubbel 12'' of dubbel 18''
                    XTI 4000 voor de (dacht uit het hooft) JBL array setje

Of deze versterkers met de 6000 weer voor het laag dubbel 18''
                    en de 4000 op het hoog met ev tops.

Ook word de combinatie 2000 voor hoog en 3000 voor laag veel gebruikt voor onze eigen ontworpen zelfbouwsets.

helaas zo geen spec's of type nummers. Werk der vaak mee in verschillende situaties maar nog nooit echt op de types gelet haha

De DPS in de apparaten zijn van prima kwaliteit Binnenkort hier een 2000 op de testbank en dan met name voor de DSP functies en het programeren.

Binnenkort ook nog een test met 4x dubbel 18'' zelfbouwsubs daar de 6000 op. En nieuwe dap pro serie's (schijnen erg goed te zijn, dubbel 12'' der in)

Als ik meer weet zal ik weer een post doen.

MVG Knorretje

Comment

• 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

Originally posted by knorrepot
                      Hier wel goede ervaringen met de XTI serie

Vooral in de combinatie

XTI 6000 voor de zelfbouwsubs dubbel 12'' of dubbel 18''
                      XTI 4000 voor de (dacht uit het hooft) JBL array setje

Of deze versterkers met de 6000 weer voor het laag dubbel 18''
                      en de 4000 op het hoog met ev tops.

Ook word de combinatie 2000 voor hoog en 3000 voor laag veel gebruikt voor onze eigen ontworpen zelfbouwsets.

helaas zo geen spec's of type nummers. Werk der vaak mee in verschillende situaties maar nog nooit echt op de types gelet haha

De DPS in de apparaten zijn van prima kwaliteit Binnenkort hier een 2000 op de testbank en dan met name voor de DSP functies en het programeren.

Binnenkort ook nog een test met 4x dubbel 18'' zelfbouwsubs daar de 6000 op. En nieuwe dap pro serie's (schijnen erg goed te zijn, dubbel 12'' der in)

Als ik meer weet zal ik weer een post doen.

MVG Knorretje
                      Bedoel je deze: HIGHLITE online - LT-212 ? Deel je ervaringen tijdens de test, ik denk dat velen het interessant zouden vinden!

Mvg,

Teun
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• EL DJ
                        • Sep 2003
                        • 60

ja, inderdaad, ben best wel benieuwd
                        Is DAT muziek?

Comment

Working...