probleem discom 3

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • broadcast
    • Nov 2009
    • 3

probleem discom 3

hallo, ik heb een probleem met mij discom 3. Heb overal gezocht op internet maar niks gevonden. vandaar dat ik me even hier heb aangemeld.

het gaat om het volgende;

ik kan het maar niet voor elkaar krijgen om er stereogeluid uit te krijgen. (mono touwens ook niet) Als ik het knopje van line [a] of [b] op [a] zet en de stereojackplug van mijn platenspeler (of welke apparatuur dan ook) erin doe, dan doet steeds 1 kanaal het maar. en als ik L of R omwissel, dan wisselt hij gewoon van kanaal en doet de andere kant het niet.

Misschien verkeerde plug? ofzoiets. ik denk dat alleen iemand die ook zelf een discom 3 heeft mij kan helpen.

heel hartelijke bijvoorbate danken.

Gr Mike
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Je geeft aan dat één kanaal het telkens niet doet, maar dat wel of links of rechts via de mixer outputs wordt uitgestuurd, dus is je kabel defect.

Groeten !
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• broadcast
      • Nov 2009
      • 3

helaas, was het maar zo simpel. nee, als ik het linker en rechterkanaal van bijvoorbeeld de cd speler omwissel, doet de andere kant het niet meer. Ik kan op de ledlampjes ook zien dat maar 1 kanaal het doet.

gr.

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

effe resumerend; één kanaal doet 't goed, de andere niets. Wissel je de tulpjes aan de CD-speler kant om dan doet 't andere kanaal het goed en die ene weer niets ?

Als dit klopt heb je gewoon 'n slechte kabel.

Ik neem aan dat je inputs A en B niet gelijktijdig gebruikt ? Zowel A als de B inputs zijn onafhankelijk te schakelen stereo ingangen, dus 2 kanalen op één stereo jack.

We horen 't wel weer ...

groeten !

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Originally posted by broadcast
          hallo, ik heb een probleem met mij discom 3. Heb overal gezocht op internet maar niks gevonden. vandaar dat ik me even hier heb aangemeld.

het gaat om het volgende;

ik kan het maar niet voor elkaar krijgen om er stereogeluid uit te krijgen. (mono touwens ook niet) Als ik het knopje van line [a] of [b] op [a] zet en de stereojackplug van mijn platenspeler (of welke apparatuur dan ook) erin doe, dan doet steeds 1 kanaal het maar. en als ik L of R omwissel, dan wisselt hij gewoon van kanaal en doet de andere kant het niet.

Misschien verkeerde plug? ofzoiets. ik denk dat alleen iemand die ook zelf een discom 3 heeft mij kan helpen.

heel hartelijke bijvoorbate danken.

Gr Mike

Sinds wanneer wordt een cd speler met een stereojackplug op de Discom 3 aangesloten?
          Dat moet echt met de tulp aansluitingen L en R.
          Test eerst maar eens de cdspeler op bijv een gewone stereoset en onderzoek of beide kanalen goed werken.
          Sluit vervolgens de cd aan op de discom met tulppluggen, dus geen verloopkabeltjes ofzo.
          Als je dat gedaan hebt, praten we verder. Het feit dat de cdspeler het altijd goed gedaan heeft, wil niet zeggen dat er nu niets mee mis kan zijn. Dus vooraf controleren!
          Overigens , ca 12,543 seconden zoeken op het www levert de volledige documentatie op.
          Kijk hier.....

Speakertech
          Last edited by speakertech; 03-11-09, 19:41.
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

Ha Speakertech, die link had ik ook al gevonden ja.

De line inputs van de Discom zijn volgens mij gelijk aan de Disteq (uit dezelfde tijd) en uitgevoerd met stereo jacks. In het schema is dat ook terug te vinden. Wellicht dat TS met tulp > 2x jack werkt en één jack in A en de andere in B doet ?

Groeten !

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by Koen van der K
              Ha Speakertech, die link had ik ook al gevonden ja.

De line inputs van de Discom zijn volgens mij gelijk aan de Disteq (uit dezelfde tijd) en uitgevoerd met stereo jacks. In het schema is dat ook terug te vinden. Wellicht dat TS met tulp > 2x jack werkt en één jack in A en de andere in B doet ?

Groeten !
              Hoi Koen,

Het document in de url is duidelijk over de inputs en praat over cinch pluggen. OOk het schema geeft dat aan. In de Fotoleaflet wordt wel weer gesproken over jack inputs.
              Het lijkt dus het beste dat TS even aangeeft hoe zijn mixer eruitziet en wat voor (verloop)kabeltjes hij gebruikt.
              Hij kan uit zowel links als rechts output krijgen, lijkt er dus inderdaad op dat de fout buiten de mixer ligt.
              Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• broadcast
                • Nov 2009
                • 3

nee, helaas. 1 in [a] en 1 in [b] wekt ook niet. a en b zijn 2 aparte kanalen.

misschien dat we het heel makkelijk op kunnen lossen.

als iemand die in het bezit is van een discom 3, als ieman mij even uitlegt met welke kabels/ plugjes en weet ik het wat allemaal, bijvoorbeeld een simpel cd spelertje aan zou sluiten.

gr

Comment

• Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

... ik geloof niet dat we hier zo verder mee komen.

Te summiere omschrijving en geen reactie / uitleg op onze vragen, heb je de handleiding al gelezen ? Je vermeld niet eens wat voor verloopjes of kabeltjes je gebruikt. Dit kan nooit een moeilijk probleem zijn (zo we uit je omschrijvingen mogen opmaken) maar je kunt niet verwachten dat iemand even langskomt en de kabeltjes voor je aansluit.

Succes ...

Comment

Working...