Unlock-en XTi amp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Unlock-en XTi amp

Beste mede-forummers,

In het kader van "liever lui dan moe" een korte vraag mbt het un-locken van XTi amps.

Een klant van me heeft 'n stapeltje XTi's die (waarschijnlijk via System Architect of Bandwith Manager) gelocked zijn en niet via de gebruikelijke toetsencombi "PREV + NEXT" zijn te unlocken.

Is er een workaround / truc / achterdeur om de boel te unlocken, of ben ik verplicht 350MB System Architect + .NET data te downloaden / installeren en de firmware van de amps te upgraden ?

Alvast bedankt !
    Meer is minder, minder is meer
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Harman kennende zul je moeten down loaden zeker als het om nieuwe
    firmware gaat

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by Rieske
      Je klant zal blij zijn met je "liever lui dan moe" mentaliteit
      Als die dingen bij Koen staan, dan staan ze er niet voor niets, neem dat maar aan van mij!
      Buiten dat reparatie vakkennis is, is het voor een reparateur ook handig om dat in een korte tijd te doen, tegen zo laag mogelijke kosten.....

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Originally posted by Rieske
        Je klant zal blij zijn met je "liever lui dan moe" mentaliteit
        Die is zeker blij met me, niet met de installateur die de XTi's verkeerd heeft ingeregeld en met System Architect heeft dichtgetimmerd.

Als ik de mogelijkheid heb via 'n workaround / backdoor 1 uur suffe software-arbeid te besparen is iedereen daar mee gebaat.

Ik ga de boel maar downloaden en checken ... bedankt Timo !

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Proefondervindelijk: geen andere manier dan de amp(s) aan de software hangen.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

... dik 1 uur verder en alle benodigde software gedownload en geinstalleerd ... ik mag hopen dat ik die k*** software nog vaker nodig ga hebben

Groeten en bedankt, case closed !

Comment

• tha_dj
              • Jan 2004
              • 375

Waar heb jij het gedownload, ik ben er slechts 10 min mee bezig geweest via de site

Maar goed, niks vervelender als een preset die niet lekker staat, en waar je vervolgens niet 1, 2, 3 bij kan.

Maar is natuurlijk ook niet voor niets gedaan door de concurrent
              Ook die wil gewoon zijn omzet draaien en klanten behouden.
              your light !

Comment

• Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

Originally posted by tha_dj
                Waar heb jij het gedownload, ik ben er slechts 10 min mee bezig geweest via de site

Maar goed, niks vervelender als een preset die niet lekker staat, en waar je vervolgens niet 1, 2, 3 bij kan.

Maar is natuurlijk ook niet voor niets gedaan door de concurrent
                Ook die wil gewoon zijn omzet draaien en klanten behouden.
                Ik loop niet zo voorop met PC techniek en dotnet was ook nog niet op die laptop geinstalleerd.

Verder sla je de spijker op z'n kop, afhankelijk van het risico en belang van de audio-installatie timmer ik ook de bediening dicht hoor (reken maar dat dat bij sommige "creatieve" klanten echt nodig is )

Dit was effe iritanter door de omvang van de benodigde software ... zou mooi zijn geweest als je al die onnodige toeters en bellen niet mee zou hoeven te installeren of je er met driveware oid ook in zou kunnen, maar goed ...

Groeten !

Comment

• salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

Hey Koen!

Ik heb hier nu voor mij een Crown CDI-1000 en deze is ook gelocked.
                  Mail mij ff..

Dave
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Dave,

ff bandmanager downloaden, amp via usb aansluiten en unlocken maar, niets spannends aan...alleen kan het installeren even wat tijd in beslag nemen. Je moet die dotnet database draaien....

Hier sneeuw, bij jullie al onder de twintig graden?

Comment

• salsa
                      • Jan 2007
                      • 1315

Ik heb reeds Bandmanager gedownload en de CDI-1000 aangesloten maar ik kreeg tijdens het zoeken van divice al een melding dat deze CDI geen Bandmanager ondersteund, dus ik krijg deze niet aan de praat..

Jammer.
                      Last edited by salsa; 21-12-09, 18:34.
                      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• daviddewaard
                        • Mar 2008
                        • 627

Originally posted by salsa
                        Ik heb reeds Bandmanager gedownload en de CDI-1000 aangesloten maar ik kreeg tijdens het zoeken van divice al een melding dat deze CDI geen Bandmanager ondersteund, dus ik krijg deze niet aan de praat..

Jammer.
                        cdi amps kun je alleen via system architect benaderen
                        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• salsa
                          • Jan 2007
                          • 1315

David en Koen,

Enorm bedankt voor jullie bijdrage, het is goed opgelost met System Architect en zeer makkelijk!

Het downloaden viel reuze mee, 30 minuten en dat nog wel op Aruba waar alles zoooooooooooooo traag gaat....

Thanx!

Dave

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

Weer een leermoment pour moi... bandmanager is de uitgeklede versie van system architect
                            Excuus voor de foutieve info!

Comment

• daviddewaard
                              • Mar 2008
                              • 627

Originally posted by moderator
                              Weer een leermoment pour moi... bandmanager is de uitgeklede versie van system architect
                              Excuus voor de foutieve info!
                              klopt, en Bandmanager werk alleen met XTI amps.
                              alle overige Crown dsp amps zijn uitsluitend via Systemarchitect benaderbaar.
                              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

Working...