Hey,
Om m'n monitorgeluid beter en zelf te kunnen regelen, wil ik een submixer aanschaffen. Ik heb wat rondgekeken, en kwam de volgende twee mixers tegen:
- Behringer RX 1202 FX Rack-Mount
- Alesis MultiMix 12R rack mixer
Ze zijn beide niet erg duur, maar ik vind het zonde om veel geld uit te geven voor geluid dat ik alleen zelf hoor.
Ik weet dat Behringer een goedkoop merk is, maar niet persé altijd slecht. Alesis ken ik helemaal niet.
Wat is jullie advies? Eén van deze twee, of toch heel wat anders?
Nog even wat info:
Ik speel zelf piano, en wil de verhouding piano/band-mix kunnen aanpassen.
Het liefst eentje die in een 19" rack kan.
Edit:
Meteen nog een tweede vraagje:
Als ik het geluid via dit submixertje doorstuur naar het 'grote' mengpaneel, wordt de kwaliteit van mijn pianogeluid dan hoorbaar minder? En is dit bij duurdere mixertjes niet zo?
Dit zou natuurlijk niet heel erg zijn, want ik kan de XML rechtstreeks naar het grote mengpaneel sturen en dan zelf de phone-jack output gebruiken...
Alvast bedankt voor de hulp!
Om m'n monitorgeluid beter en zelf te kunnen regelen, wil ik een submixer aanschaffen. Ik heb wat rondgekeken, en kwam de volgende twee mixers tegen:
- Behringer RX 1202 FX Rack-Mount
- Alesis MultiMix 12R rack mixer
Ze zijn beide niet erg duur, maar ik vind het zonde om veel geld uit te geven voor geluid dat ik alleen zelf hoor.
Ik weet dat Behringer een goedkoop merk is, maar niet persé altijd slecht. Alesis ken ik helemaal niet.
Wat is jullie advies? Eén van deze twee, of toch heel wat anders?
Nog even wat info:
Ik speel zelf piano, en wil de verhouding piano/band-mix kunnen aanpassen.
Het liefst eentje die in een 19" rack kan.
Edit:
Meteen nog een tweede vraagje:
Als ik het geluid via dit submixertje doorstuur naar het 'grote' mengpaneel, wordt de kwaliteit van mijn pianogeluid dan hoorbaar minder? En is dit bij duurdere mixertjes niet zo?
Dit zou natuurlijk niet heel erg zijn, want ik kan de XML rechtstreeks naar het grote mengpaneel sturen en dan zelf de phone-jack output gebruiken...
Alvast bedankt voor de hulp!
Comment