Volume van Tapco TH-15A Actieve speaker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by Beckers Entertainment
    Mooi dat alles goed verlopen is.
    Nog 2 topjes erbij? Denk dat je meer hebt aan 2 basjes..
    Die ruis komt denk ik doordat het Tapco is. Tapco is nou eenmaal een budget merk dus dat soort foutjes zitten er wel in. Maar wanneer draai je die versterker nou helemaal open?
    Bij ieder systeem hoor je ruis als het vol open staat, mits alleen hoorbaar als je zo'n beetje in je speaker kruipt, zou ik me daar geen zorgen over maken. Mijn systeem, Lab Gruppen amps met Apex processor hoor je zelfs vanaf een meter of twee al ruisen, maar dan staat er wel alleen al 800 Watt aan versterker op de hoogdrivers.
    En ja, die versterkers draai ik altijd vol open om het op de processor vervolgens in de juiste verhoudingen te regelen, zoals het hoort.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dj-bart
      • Apr 2009
      • 20

Originally posted by MusicXtra
      Bij ieder systeem hoor je ruis als het vol open staat, mits alleen hoorbaar als je zo'n beetje in je speaker kruipt, zou ik me daar geen zorgen over maken. Mijn systeem, Lab Gruppen amps met Apex processor hoor je zelfs vanaf een meter of twee al ruisen, maar dan staat er wel alleen al 800 Watt aan versterker op de hoogdrivers.
      En ja, die versterkers draai ik altijd vol open om het op de processor vervolgens in de juiste verhoudingen te regelen, zoals het hoort.

De Basjes gaan em niet woorden helaas.. kan iemand mij vertellen wat ik creeƫr als ik evengoed nog 2 actieve speakers (dezelfde uiteraard) erbij haal, zodat ik links en rechts 2 speakers op elkaar heb staan..
      Gaat het dan alleen harder, of kan ik ook meer Bass verwachten?

Hoor graag van jullie.

gr
      Bart

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Originally posted by dj-bart
        De Basjes gaan em niet woorden helaas.. kan iemand mij vertellen wat ik creeƫr als ik evengoed nog 2 actieve speakers (dezelfde uiteraard) erbij haal, zodat ik links en rechts 2 speakers op elkaar heb staan..
        Gaat het dan alleen harder, of kan ik ook meer Bass verwachten?

Hoor graag van jullie.

gr
        Bart

Sinds wanneer MOET je persƩ bijbehorende subs hebben?...

Dan creeƫr je veel hoog en mid en ga je steeds meer laag nodig hebben omdat je veel mid/hoog hebt, dus kost dat later alleen maar meer geld.

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• dj-bart
          • Apr 2009
          • 20

Originally posted by djspeakertje
          Sinds wanneer MOET je persƩ bijbehorende subs hebben?...

Dan creeƫr je veel hoog en mid en ga je steeds meer laag nodig hebben omdat je veel mid/hoog hebt, dus kost dat later alleen maar meer geld.

Daan

Niks moet uiteraard,

ik kan natuurlijk nog 6 maanden gaan sparen om bijvoorbeeld RFC Subs te kopen, Mackie, of ik wacht 1,5 maand om de Subs van Tapco uit te proberen, er vanuitgaande dat deze qua kwaliteit net zo goed zijn als de Toppen.. en ook in dezelfde prijs klasse zitten, dus geen 1100 euro p/ Sub kosten..

Ik kan natuurlijk de 2 extra speakers die ik nu dan zou kopen, later weer verkopen.. met een klein beetje verlies, dan ben ik nog steeds goedkoper als ik ga huren..

Comment

• Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

Of je kijkt eens naar dB technologies. De sub 15 zijn vast wel te vinden voor een leuk prijsje, aangezien ze niet meer gemaakt worden, maar er wel nog een behoorlijke voorraad van is.
            Dan heb je toch nog 'n beetje RCF
            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Originally posted by dj-bart
              Niks moet uiteraard,

ik kan natuurlijk nog 6 maanden gaan sparen om bijvoorbeeld RFC Subs te kopen, Mackie, of ik wacht 1,5 maand om de Subs van Tapco uit te proberen, er vanuitgaande dat deze qua kwaliteit net zo goed zijn als de Toppen.. en ook in dezelfde prijs klasse zitten, dus geen 1100 euro p/ Sub kosten..

Ik kan natuurlijk de 2 extra speakers die ik nu dan zou kopen, later weer verkopen.. met een klein beetje verlies, dan ben ik nog steeds goedkoper als ik ga huren..

Dat ligt er aan hoevaak je denkt te gaan huren, en hoeveel.

Verder zou ik eerst eens gaan nadenken of die subs niet een beetje te hoog zijn qua prijsklasse (dan verwachten ze ook rcf kwaliteit toppen).

Veel succes, Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• JanV
                • Jul 2007
                • 60

't Is waarschijnlijk een vraag waar geen antwoord op bestaat aangezien het een kwestie van smaak en perceptie is, maar ik ga hem toch stellen:

Hoe verhouden deze actieve Tapco's zich t.o.v. Mackie SR350-v2's? Ik weet, het is appels met peren vergelijken want ze verschillen nogal in vermogen, maar ze liggen ongeveer in dezelfde prijsklasse.

Als ik jullie vertel dat het beoogde doel ervoor is om (voornamelijk) zang uit te versterken op de monitor on-stage en we het vermogen even buiten beschouwing laten (we gaan dus echt op de kwaliteit af), waar zouden jullie dan voor kiezen?
                De Mackie is verhoudingsgewijs een stuk duurder... maar maakt het veel verschil op gebied van kwaliteit? En dan bedoel ik kwaliteit in de brede zin van het woord, dus uiteraard geluid, uitvoering, duurzaamheid.

Comment

• dj-bart
                  • Apr 2009
                  • 20

Ik kan helaas niet zo heel veel vergelijken met andere speakers..
                  Als ik iedereen moet geloven op actieve sets hier op het forum, dan moet je of Mackie nemen, of RCF.. Alleen dat budget hebben we niet..

Ik heb 2 weken geleden moeten draaien in een tent van ongeveer 80m2..

Met 4 Tapco's heen gegaan, en eerst 2 aangezet.. testen luisteren, tot op een afstand van 5 a 6 meter goed te doen, daarna werdt het al wat minder.. toen de andere 2 erbij gedaan, dus 2 opelkaar.. links en rechts van de zaal.. en wat ik al hoopte gebeurde ook..
                  Ik had nu in de hele ruimte genoeg geluid en genoeg bass ook.. Tuurlijk het kan altijd beter, en dat wil ik op den duur ook, maar voor nu zoals het klonk echt super...
                  nogmaals ik kan helaas niets testen met Mackie of andere merken, en dat hoeft wat mij betreft ook niet, want ik neem gelukkig genoegen met wat ik nu heb.
                  maar misschien dat als ik een keer ergens ben, in Noordholland dat iemand zin heeft om het te luisteren .. (A)

Oja.. laatste vraagje, kan het evengoed handig zijn om een comrpeslimitor tussne mijn mengpaneel en actieve speakers te zetten ?

Thanks

Bart

Originally posted by JanV
                  't Is waarschijnlijk een vraag waar geen antwoord op bestaat aangezien het een kwestie van smaak en perceptie is, maar ik ga hem toch stellen:

Hoe verhouden deze actieve Tapco's zich t.o.v. Mackie SR350-v2's? Ik weet, het is appels met peren vergelijken want ze verschillen nogal in vermogen, maar ze liggen ongeveer in dezelfde prijsklasse.

Als ik jullie vertel dat het beoogde doel ervoor is om (voornamelijk) zang uit te versterken op de monitor on-stage en we het vermogen even buiten beschouwing laten (we gaan dus echt op de kwaliteit af), waar zouden jullie dan voor kiezen?
                  De Mackie is verhoudingsgewijs een stuk duurder... maar maakt het veel verschil op gebied van kwaliteit? En dan bedoel ik kwaliteit in de brede zin van het woord, dus uiteraard geluid, uitvoering, duurzaamheid.

Comment

Working...