ruimte tussen versterkers vanwege hitte?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurrikka
    • Jun 2009
    • 96

    ruimte tussen versterkers vanwege hitte?

    hallo,
    ik ben van plan om nog een versterker te kopen. ik wil deze in een 19'' open rack plaatsen, maar moet je dan ook rekening houden met de hitte die van de versterkers komt? door er bijvoorbeeld 1U tussen te houden.
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

    #2
    Tenzij je geen passief gekoelde (consumenten) amps hebt is op elkaar stapelen doorgaans geen probleem. Een amp heeft z'n airflow van achter naar voor (of vice versa) of naar de zijkanten. Voor- en achterzijde open laten is voldoende.

    Groeten !
    Meer is minder, minder is meer

    Comment

    • jurrikka
      • Jun 2009
      • 96

      #3
      ik bedoelde zo'n rack, en ja ze zijn gekoeld. dus dat is geen probleem?

      Comment

      • Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

        #4
        Geen probleem, aan alle kanten open dus de amp kan overal z'n warme lucht kwijt.
        Ik neem aan dat dit 'n rackje wordt waar je niet mee gaat touren / slepen ? Met een beetje zware amps zouden 't frame en de wieltjes dat niet lang volhouden.

        Groeten !
        Meer is minder, minder is meer

        Comment

        • jurrikka
          • Jun 2009
          • 96

          #5
          de versterkers zijn niet zo zwaar ze zijn 7.5 kilo per stuk. maar zou het beter zijn om een gewone flightcase te nemen? ik zat aan zo'n rack te denken omdat ik die gewone flightcases nogal zwaar vond.

          Comment

          • sis
            • Jul 2003
            • 3305

            #6
            Originally posted by jurrikka
            de versterkers zijn niet zo zwaar ze zijn 7.5 kilo per stuk. maar zou het beter zijn om een gewone flightcase te nemen? ik zat aan zo'n rack te denken omdat ik die gewone flightcases nogal zwaar vond.
            Als je nou eens zegt welke versterkers het zijn ( merk, type ) kunnen we jou misschien advies geven over de juiste flightcase .
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

            Comment

            • daviddewaard
              • Mar 2008
              • 627

              #7
              ik denk als je je verstekers in zo'n rackje gaat verslepen dat ik binnen de kortste keren weinig over is van je versterkers, afgebroken volume pot's deuken,krassen. kortom niet slim
              zon rackje kan natuurlijk wel wanneer ze i een vaste installatie staan.
              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

              Comment

              • Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

                #8
                Ha Jurrikka,

                Zoals gezegd zal dit rack geen lang leven zijn beschoren als je het "on the road" wil gaan gebruiken. Ik begreep dat je het in een vaste opstelling wilde gebruiken.
                Opzich is 7,5 kg niet veel voor 'n amp, 15 kg aan amps kan heel goed in 'n standaard tunnelcase.

                Toch maar even doorsparen voor 'n nette flightcase dan ?!

                Groeten !
                Meer is minder, minder is meer

                Comment

                • jurrikka
                  • Jun 2009
                  • 96

                  #9
                  dit is een link naar de versterker:
                  Velleman nv

                  Comment

                  • sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

                    #10
                    Originally posted by jurrikka
                    dit is een link naar de versterker:
                    Velleman nv
                    Oei, dit begint naar HIFI te ruiken .
                    Ik had zoiets van QSC, sync enz... in gedachten .
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                    Comment

                    • remco_k
                      • Sep 2002
                      • 325

                      #11
                      Originally posted by jurrikka
                      dit is een link naar de versterker:
                      Velleman nv
                      Hmmm... De ingebouwde ventilator verbruikt waarschijnlijk nog meer vermogen dan de versterker zelf doet.

                      Deze versterker koelt dmv geforceerde lucht van voor naar achter (of andersom), dus rondom inbouwen (behalve voor en achter) is geen probleem.

                      Geen idee of je ze al in je bezit hebt, maar volgens mij ga je meer hebben
                      aan 1 versterker van een ander budget merk, dit bijvoorbeeld: Feedback Muziek -- Phonic MAX 2500 plus
                      (deel de vermogens die je ziet staan door 2 (net als bij die Velleman versterker) en je hebt ongeveer het nominale uitgangsvermogen)
                      Ik moet zeggen, ik gebruik een broer van die Phonic ergens, die bevalt uitstekend.

                      En anders is er hier nog een hele rits te vinden: Eind - licht-geluid.nl / shop
                      Last edited by remco_k; 23-10-09, 14:15.
                      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

                      Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

                      Comment

                      • speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1696

                        #12
                        Originally posted by sis
                        Oei, dit begint naar HIFI te ruiken .
                        Ik had zoiets van QSC, sync enz... in gedachten .
                        sis
                        Nou ja, het is een eindtrap in 19"formaat, niet echt voor de huiskamer of zo. Als monitorversterker kan zoiets in een studio prima werken. In studio's zijn open rekken ook niet ongebruikelijk. Helaas zijn de omstandigheden waaronder de versterker gebruikt gaat worden niet genoemd. Het blijft dus een beetje gissen.

                        Speakertech
                        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                        Comment

                        • jurrikka
                          • Jun 2009
                          • 96

                          #13
                          ik ga ze gebruiken voor een kleine drive-in.
                          wat zouden jullie aanraden als vervangende versterker voor de vellemans?

                          Comment

                          • Koen van der K
                            • Aug 2005
                            • 1146

                            #14
                            Originally posted by jurrikka
                            ik ga ze gebruiken voor een kleine drive-in.
                            wat zouden jullie aanraden als vervangende versterker voor de vellemans?
                            Je niet van de wijs laten brengen en van alles aan laten praten ... . Gewoon deze Vellemannen gebruiken, we weten tenslotte ook niet wat voor weergevers je hebt. Ze leveren misschien wat weinig vermogen maar dat kan bet voldoende zijn voor de spekers die je hebt. Mijns inziens zijn deze amps wel redelijk beveiligd.

                            Groeten !
                            Meer is minder, minder is meer

                            Comment

                            • 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

                              #15
                              Voor een drive-in show zou ik in ieder geval NIET dit rackje gebruiken, om eerder genoemde redenen.
                              Gewoon een ordinaire flightcase aanschaffen lijkt me!

                              Mvg,

                              Teun
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                              Comment

                              Working...