Oorzaak, gevolgen en oplossing harde drummers.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by bones2001
    Had gisteravond weer eens een heel positieve ervaring met een rockcoverband in een klein cafe (125 man)
    Drummer gaf al voor de soundcheck aan dat als ie te hard sloeg ik het gelijk moest zeggen
    Het resultaat was dat alles behalve de overheads over het PA konden en
    we de hele avond rond de 100 db zaten.
    Ik blij, band blij en publiek blij.
    En zo hoort het, bandleden, FOH tech, monitortech en organisator moeten als team werken om maximaal resultaat te halen.
    En iedereen dient bereid te zijn daarvoor consessies te doen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dexter
      • Jul 2005
      • 433

Wat ik nog steeds niet snap is, waarom moet je altijd harder als de mensen niet dansen???
      En waarom als ze wel dansen meot je steeds harder...

Ik mix meestal rond de 95 a 100 db ongeacht de zaal.
      Maar het komt regelmatig voor dat er gevragd wrodt harder harder harder terwijl het al hard zat is! EN als de mensen niet willen dansen gaan ze ook echt niet dansen als het harder staat, ze zullen als ze al dansen zelfs er mee stoppen omdat het te hard is.

Wat zijn julie meningen/ervaringen hierover?

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Originally posted by dexter
        Wat ik nog steeds niet snap is, waarom moet je altijd harder als de mensen niet dansen???
        En waarom als ze wel dansen meot je steeds harder...

Ik mix meestal rond de 95 a 100 db ongeacht de zaal.
        Maar het komt regelmatig voor dat er gevragd wrodt harder harder harder terwijl het al hard zat is! EN als de mensen niet willen dansen gaan ze ook echt niet dansen als het harder staat, ze zullen als ze al dansen zelfs er mee stoppen omdat het te hard is.

Wat zijn julie meningen/ervaringen hierover?

Joh, dan ga je toch lekker zo door!!
        Als jij de man bent die het voor het zeggen hebt, dan heb je helemaal gelijk!!
        Maar als ik een tandje harder kan gaan en de klant zegt dat het harder moet dan schuif ik ook harder!!
        Dopjes in, gaaaaaaaan met die banaaaaan (line array grapje)

Het grote verschil is met 20 jaar geleden de vervormings factor, die was 'vroeger' toch wel erg veel aanwezig.
        Met de huidige systemen is de vervormings drempel zo goed als niet, al dan niet mooi gecontroleerd met processors, maar dit helpt zeker!!
        Hard mag, maar dan het liefst geen clippende amps en speakers graag!!!

Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Originally posted by salsa
          Joh, dan ga je toch lekker zo door!!
          Als jij de man bent die het voor het zeggen hebt, dan heb je helemaal gelijk!!
          Maar als ik een tandje harder kan gaan en de klant zegt dat het harder moet dan schuif ik ook harder!!
          Dopjes in, gaaaaaaaan met die banaaaaan (line array grapje)

Het grote verschil is met 20 jaar geleden de vervormings factor, die was 'vroeger' toch wel erg veel aanwezig.
          Met de huidige systemen is de vervormings drempel zo goed als niet, al dan niet mooi gecontroleerd met processors, maar dit helpt zeker!!
          Hard mag, maar dan het liefst geen clippende amps en speakers graag!!!

Dave
          Zoals afgelopen zaterdag in een feestcafe..(overal ski's aan de muur...)
          Als de -vaste- discotheek op 104 a 108dB bij mij aan de tafel draait, wat moet ik dan met m'n band?
          Eerste set op 100 a 104 gemixed, maar in de pauze het dringende verzoek van de kroegeigenaar gekregen om harder te gaan. Tja dan mot je wel nietwaar...Dus de gehele avond met doppen in gemixed. Niet echt meer mijn ding dan.

Paul
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...