Piano Microfoon Klemmen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JohnDude
    • Aug 2009
    • 19

Piano Microfoon Klemmen

Hey mensen,

We willen op stage de Grand Piano versterken met 2 Rode NT1-a's en we wilden daarbij twee van deze: ( TheBroadcastShop.com - General Brand UCA-T ATS-ULTRACLAMP Mic Mounting Clamp With Universal Ball & Socket Head 1/4"-20 Mounting Screw On Top Includes 5/8-27 Adapter To Mount A Standard Mic Clip/Holder Great For Press Conferences To Mount Mic To A Tab ) klemmen erbij gebruiken.
    Alleen, die winkel exporteert alleen naar VS en Canada. Mijn vraag was; is er ook een Nederlandse ( of Europesche winkel ) die deze of andere piano mic klemmen heeft waarbij je een microfoon in je piano kan bevestigen aan de piano beugels?
    Ik heb al gekeken bij heel veel online winkels, o.a. thomann.de maar die heeft ze niet helaas.
    We zouden ook gebruik kunnen maken van Mic-statieven maar dat staat niet zo erg mooi op het podium lijkt me.:P

Alvast bedankt!

John
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Originally posted by JohnDude
    Hey mensen,

We willen op stage de Grand Piano versterken met 2 Rode NT1-a's en we wilden daarbij twee van deze: ( TheBroadcastShop.com - General Brand UCA-T ATS-ULTRACLAMP Mic Mounting Clamp With Universal Ball & Socket Head 1/4"-20 Mounting Screw On Top Includes 5/8-27 Adapter To Mount A Standard Mic Clip/Holder Great For Press Conferences To Mount Mic To A Tab ) klemmen erbij gebruiken.
    Alleen, die winkel exporteert alleen naar VS en Canada. Mijn vraag was; is er ook een Nederlandse ( of Europesche winkel ) die deze of andere piano mic klemmen heeft waarbij je een microfoon in je piano kan bevestigen aan de piano beugels?
    Ik heb al gekeken bij heel veel online winkels, o.a. thomann.de maar die heeft ze niet helaas.
    We zouden ook gebruik kunnen maken van Mic-statieven maar dat staat niet zo erg mooi op het podium lijkt me.:P

Alvast bedankt!

John
    Lijkt me niet verstandig dit te doen.
    Reden 1: grootmembramen zijn zeer gevoelig: een hele vleugelpiano geeft nogal wat trillingen.
    reden 2: Je kunt de microfonen niet brengen tot de positie waar ze moeten: 1 boven de hoge tonen, en een boven de lage tonen (onder het deksel)
    Reden 3: ik denk niet dat veel piano verhuurders het leuk zullen vinden als je een klem op het hout van een dure vleugelpiano vastschroeft.

Ik zou gewoon 2 goede K&M statieven gebruiken.
    Last edited by frederic; 06-10-09, 13:55.

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

Niet doen!
      Gewoon stevige statieven gebruiken, je kunt dan heel gericht plaatsen en je hebt geen last van trillingen, vibraties e.d.
      Heerlijk die stilte

Comment

• JohnDude
        • Aug 2009
        • 19

Originally posted by frederic
        Lijkt me niet verstandig dit te doen.
        Reden 1: grootmembramen zijn zeer gevoelig: een hele vleugelpiano geeft nogal wat trillingen.
        reden 2: Je kunt de microfonen niet brengen tot de positie waar ze moeten: 1 boven de hoge tonen, en een boven de lage tonen (onder het deksel)
        Reden 3: ik denk niet dat veel piano verhuurders het leuk zullen vinden als je een klem op het hout van een dure vleugelpiano vastschroeft.

Ik zou gewoon 2 goede K&M statieven gebruiken.
        Hey frederic, dank voor de snelle response!
        Maar bij de Rode´s wordt er een shockmount gegeven die de trillingen dan zou kunnen opvangen (denk ik dan).
        En de plaatsing zou denk ik ook niet echt een probleem zijn want de balken van de piano lopen zoals dit plaatje:
        Dan zou opzich de placement wel lukken.
        En we zullen wel natuurlijk voorzichtig zijn met het vastklemmen van de klem, veel rubber ertussen en geen metaal op hout ( de klemmen zelf waren ook van zacht materiaal dacht ik).

Ik dacht dat het wel zo kon aangezien het op het plaatje wel zo kon eigenlijk.( was weer te naief waarschijnlijk:P) Maar als je dit niet adviseert kunnen we inderdaad gewoon wat standaarden gebruiken dan, je hebt dan idd wel wat meer plaatsingsvrijheid.

Tnx!
        Last edited by JohnDude; 06-10-09, 14:08.

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

TISCHKLEMME: K&M - König & Meyer GmbH & Co.KG

(niet dat het een aanrader is ;-)
          lekker belangrijk!

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

Kijk eens bij Konig&Meyer. Ik gebruik altijd klemmen van hun icm AKG C414's (met spin) of neumann KM184's. Via de onderstaande link kom je bij het produkt. Ze hebben trouwens ook kleiner klemmen maar ik vind die arm altijd wel handig.

MICROPHONE HOLDER: K&M - König & Meyer GmbH & Co.KG
            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• RayM
              • Jan 2006
              • 742

Ik dacht dat het wel zo kon aangezien het op het plaatje wel zo kon eigenlijk.
              Op het plaatje zijn geen grootmembramen gebruikt, dat is toch wel een wezenlijk verschil.
              Zo'n klem met een shockmount en daarin nog een grootmembraam, ik betwijfel of zo'n klem dat nog houd.
              Bovendien heb je dan nog weinig speelruimte.
              Heerlijk die stilte

Comment

• JohnDude
                • Aug 2009
                • 19

Originally posted by RayM
                Op het plaatje zijn geen grootmembramen gebruikt, dat is toch wel een wezenlijk verschil.
                Zo'n klem met een shockmount en daarin nog een grootmembraam, ik betwijfel of zo'n klem dat nog houd.
                Bovendien heb je dan nog weinig speelruimte.
                Yeah het plaatje was meer ter illustratie van "een mic in piano", niet echt van grootmembraam-mic in piano.:P Maar je heb wel zeker een goed punt over die speelruimte inderdaad.
                Die klem zelf kan wel wat aan (Pedco UCA Ultra-Clamp at OutdoorPros.com) , hij is oorspronkelijk bedoelt voor camera mounting dus kan wel wat gewicht aan.

In iedergeval bedankt iedereen voor jullie comments, ik denk dat ik toch maar voor de standaards zal gaan, alleen moet ik dan kijken hoe ik dat zo mooi mogelijk kan afwerken zonder dat het storend overkomt.

Dank!

John
                Last edited by JohnDude; 06-10-09, 14:56.

Comment

• G.flater
                  • Dec 2007
                  • 35

Het eerder aangehaalde K&M product is een prima optie!
                  Genoeg speelruimte, kabels kun je erg netjes wegwerken via het 'frame'. Ook met shockmounts om mijn C414's nog genoeg speelruimte.

Hebben er zelf twee, omdat eentje nog wel eens niet groot genoeg wil zijn om de microfoons bij zowel de hoog als de laag kant te krijgen. (bijvoorbeeld Yamaha CFIII)

Originally posted by cobi
                  Kijk eens bij Konig&Meyer. Ik gebruik altijd klemmen van hun icm AKG C414's (met spin) of neumann KM184's. Via de onderstaande link kom je bij het produkt. Ze hebben trouwens ook kleiner klemmen maar ik vind die arm altijd wel handig.

MICROPHONE HOLDER: K&M - König & Meyer GmbH & Co.KG
                  "Ik stuur onvervormd +45Db uit, en jij?.."

Comment

• T_Sound
                    • Sep 2009
                    • 267

Wij plakken\leggen meestal Shure beta 91's in de piano (aan de steunbalken waar ook die micro in het plaatsje op geklemd is)

Sommige plakken hem op de vleugelklep zelf, maar ik denk dat de verhuurder van de piano daar niet blij mee is, tenzij de piano van de band\het orkest zelf is, dan is het nog te overwegen.

Een groot membraam is ook geschikt, maar dan inderdaad in een shockmount op statief of klem in piano.

De beta 91 van shure is een goede microfoon voor in een vleugel. Zowel voor de lage freq's als voor de hoge.

Deze micro is voor vele doeleinden geschikt, maar wordt ook vaak in een piano gebruikt.

Gr, T_Sound
                    Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Hey frederic, dank voor de snelle response!
                      Maar bij de Rode´s wordt er een shockmount gegeven die de trillingen dan zou kunnen opvangen (denk ik dan).
                      En de plaatsing zou denk ik ook niet echt een probleem zijn want de balken van de piano lopen zoals dit plaatje:
                      Dan zou opzich de placement wel lukken.
                      En we zullen wel natuurlijk voorzichtig zijn met het vastklemmen van de klem, veel rubber ertussen en geen metaal op hout ( de klemmen zelf waren ook van zacht materiaal dacht ik).

Ik dacht dat het wel zo kon aangezien het op het plaatje wel zo kon eigenlijk.( was weer te naief waarschijnlijk:P) Maar als je dit niet adviseert kunnen we inderdaad gewoon wat standaarden gebruiken dan, je hebt dan idd wel wat meer plaatsingsvrijheid.

Tnx!
                      Die balken in de piano functioneren als resonator (om de klank te verdelen over het frame en klankkast) Daar zou ik al helemaal geen klem op zetten. Je onderbreekt de trillingen...

Comment

• daviddewaard
                        • Mar 2008
                        • 627

Originally posted by showband
                        TISCHKLEMME: K&M - König & Meyer GmbH & Co.KG

(niet dat het een aanrader is ;-)
                        deze gebruik ik idd op voor dit soort doeleinden en dan met een zwanehals van 30 cm eraan en een shockmount voor je mic.

is ook ideaal voor het mic'en van een gitaar amp gewoon op de rand van de kast klemmen en met e zwanehals ben je vrij om je mic te plaatsen waar je wil
                        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

Working...