TAPCO - Kwaliteit of Speelgoed?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Heb een enkele keer met een Tapco mixer gewerkt. Kan dus niet een mening geven over langere duur, maar op dat moment voelde die mixer prima aan.
    Qua kwaliteit zal hij een stuk boven dap en behringer zitten, maar het is absoluut geen A&H,soundcraft of iets dergelijks. Maar daarvoor moet je ook naar het prijsje kijken.

Kortom, prijs-kwaliteit verhouding is prima.
    Last edited by Beckers Entertainment; 02-10-09, 21:33.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• T_Sound
      • Sep 2009
      • 267

Om wat voor een mixer gaat het? Hoeveel kanaals? Hoeveel bands EQ? Voor welke klus heb je hem gebruikt? Band artiest? Band? Achtergrond muziek?

Wat voelde er goed aan? Faders? Sound?

Misschien voor de volgende reply's ook handig? zo weten wat we er precies van kunnen verwachten.
      Want alleen aan "hij voelde wel lekker aan", hebben we niet veel.

Dit is niet als aanval bedoelt, maar meer om wat duidelijkheid te creeren voor eventuele geintereseerden.

Gr,
      T-Sound
      Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• teunos
        • Feb 2008
        • 352

sinds wanneer is RCF geen a-merk meer?
        Ze produceren weliswaar niet als zijnde de grootste markt speler op het gebied van kant en klare systemen, maar qua drivers, vooral laag en mid laag zijn ze zeker een van de grootste, en een rcf heb ik in ieder geval nog nooit kapot gehad, klinken altijd goed (99% van de gevallen) en ze hebben een breed assortiment bestaande uit zeer verschillende drivers voor zeer verschillende toepassingen. Als ik een nieuw ontwerp simuleer en ontwerp, is er altijd wel een speaker van RCF die goed simuleerd, waar me dit bij B&C ook nog niet altijd lukt.
        ''diamonds are forever''

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Een halfjaar ofzo terug eens een setje Tapco EQ's tegengekomen, gewoon 31 bands dacht ik.
          Niks speciaal aan. Geen 'Behringerruis', geen vage dingen, werkte gewoon.

That's all folks...
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

even voor de duidelijkheid:
            dit is de site van tapco
            TAPCO - Audio Gear with Vibe

en dit is het soort mixertjes. Picture Viewer Ik daag elk forumlid uit om een betere minimixer onder de 800euro te vinden die niet bij mackie / tapco vandaan komt. Gereedschap voor een fijne prijs.
            (Even buiten de 2xXLR mergdozen van palmer enzo. )

Ik heb dus al weer een jaar of drie probleemloos eentje in gebruik. Ook op het toneel bij de toetsenist. Reele ervaring dus. En na kennismaking zijn er al zeker drie muzikanten die deze hebben aangeschaft met dezelfde ervaring. Een ierse folkman met zang en gitaar, een jazzer en een homerecorder. Dit ene mixertje is een prijs/prestatie best buy. No kidding!

Nogmaals de EQ´s en dergelijke is een heel ander verhaal. En waarschijnlijk standaard chinese sh*t
            Last edited by showband; 03-10-09, 14:15.
            lekker belangrijk!

Comment

• DJ_Progrezz
              • Apr 2008
              • 104

Zijn die Mackie mixertjes een beetje aan te raden voor live werk? Lees: 2x gitaar en 2x zang. Ik moet het momenteel doen met een Behringer Xenyx en daar ben ik absoluut niet tevreden over. Microfoon pre-amps trekken op niets, volumeregelingen gaan precies niet helemaal lineair, EQ is helemaal waardeloos, effecten die er op staan zijn niet bruikbaar, beetje ruis op de uitgang,... Het klinkt gewoon niet zoals ik zou willen.

Nu weet ik wel dat het waarschijnlijk niet zo moeilijk is om iets te vinden dat beter klinkt/werkt. Maar wat is eigenlijk goed qua prijs / kwaliteit?? Welke goedkope 2dehands mixers zijn de moeite? Er staan wel wat Mackies en Soundcraft (spirit) online.

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Ik deel net dezelfde ervaring met die Xenyx mixers, waardeloze rommel. ( mijn zoontje van 11 mag er nu mee spelen ).
                Wat betreft de mackie's , die zijn van klein tot groot meer dan de moeite waard om eens te proberen.
                Ik heb een kleine VLZ ,CFX 12 en ONYX 1220 gehad en allemaal deden ze meer dan voortreffelijk hun werk, op alle gebied.
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• rlottmann
                  • Oct 2009
                  • 28

TAPCO - Kwaliteit of Speelgoed?

Veel uiteenlopende reacties zie ik al. Het product welk ik zou willen aanschaffen is de Tapco Mix 220FX. Bij Musicstore.de gaan deze als warme broodjes en is zeer in prijs verlaagd. Goed of slecht teken?
                  Ik wil hem uitsluitend gebruiken voor live werk met zang, gitaar en Backing tracks. Desijds had Peavey ook een zelfde mixer met dezelfde eigenschappen in dezelfde prijsklasse.

RObert
                  Work Hard, Play Harder...
                  www.robertlottmann.com

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Originally posted by rlottmann
                    Veel uiteenlopende reacties zie ik al. Het product welk ik zou willen aanschaffen is de Tapco Mix 220FX. Bij Musicstore.de gaan deze als warme broodjes en is zeer in prijs verlaagd. Goed of slecht teken?
                    Ik wil hem uitsluitend gebruiken voor live werk met zang, gitaar en Backing tracks. Desijds had Peavey ook een zelfde mixer met dezelfde eigenschappen in dezelfde prijsklasse.

RObert
                    Zeg eens hoeveel kanalen je echt gaat gebruiken in de praktijk + moet er een galm apparaat aanwezig zijn of ga je een externe gebruiken ?
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Ik heb een Mackie SR24/4 gehad, prima tafel.
                      Nu overgestapt op een Soundcraft LX7 II... ook een prima tafel die je (als je geluk hebt) 2de hands voor ongeveer dezelfde prijs kan krijgen als een fatsoenlijke Mackie.
                      En ja, ik had geluk :P
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• tarpan
                        • Dec 2008
                        • 266

Enige toestel waar ik ervaring mee heb van Tapco is Link.USB interface die ik nu gebruik.
                        Vroeger heb ik ik ook de Link.wire (nagenoeg dezelfde maar dan met clip-indicatie en Fire-Whire) gebruikt en ben er wel tevreden over. Kan heel ver opengedraaid worden en toch nog nooit ruis gehad.
                        als je bij de brom zit...

Comment

• Mach Facilities
                          • May 2009
                          • 109

GOED TEKEN.

Ben afgelopen week bij Music Store in Keulen gewoon even wezen kijken en vergelijken, en ben eigenlijk geschrokken (in positieve zin) van wat bijvoorbeeld de speakers van Tapco doen, sommigen zelfs haast niet te onderscheiden van de budget JBL reeks, zoals bijvoorbeeld de JRX serie. De dubbel 15 inch kast van Tapco speelt zelfs harder en strakker dan dezelfde lijn van JBL, stonden naast elkaar opgesteld, stereo, op grote en kleine afstand geluisterd, en , eerlijk is eerlijk, de Tapco klonk gewoon beter...........
                          Overigens speelde die beide sets op versterkers van Crown, ik stond te ver af om precies te zien welke precies, maar leek sterk op een gewone conventionele Macrotech, op het eerste gezicht een 2400, kabel gewoon omgeprikt terwijl de set speelde, EQ recht, op de tafel (overigens een A&H I-live) rechtstreeks uit de tafel zo in de amps, signaal erop en gaan.
                          Op twee meter afstand prima geluid, FLINK druk in het laag, netjes recht in het hele spectrum, iets of wat een dipje in het hoogmidden (is normaal bij een dubbel 15 inch kast met een 1,5 inch compressiedriver erboven) rond de 3 kHz, set gewoon laten spelen en een meter of twintig naar achter gelopen (zo groot is de afluisterruimte daar idd, ECHT een aanrader om er eens te gaan kijken) en zelfs daar bleef het geluid prima overeind.
                          Uiteraard niet te vergelijken met een duurdere serie van bijvoorbeeld JBL of andere merken, maar voor een bedrag van zegge en schrijven 259 € IN DE BTW heb je dus een prima kast voor het geld.
                          Om een heel lang verhaal heel kort te maken, sommige apparaten van Tapco zijn zeker niet te versmaden voor het geld.
                          Wel heel belangrijk, HET IS EN BLIJFT EEN BUDGET MERK, ga het dus niet vergelijken met een EAW, een Martin Audio, een JBL VerTec, of iets anders in de hogere echelons.
                          Maar als je echt zeker wil zijn, rijd gewoon naar Keulen, daar staat ALLES wat de winkel verkoopt gewoon opgesteld ter beluistering, OOK de grote merken.
                          Chris

Comment

• 4AC
                            • Nov 2007
                            • 1791

Originally posted by Mach Facilities
                            GOED TEKEN.

Ben afgelopen week bij Music Store in Keulen gewoon even wezen kijken en vergelijken, en ben eigenlijk geschrokken (in positieve zin) van wat bijvoorbeeld de speakers van Tapco doen, sommigen zelfs haast niet te onderscheiden van de budget JBL reeks, zoals bijvoorbeeld de JRX serie. De dubbel 15 inch kast van Tapco speelt zelfs harder en strakker dan dezelfde lijn van JBL, stonden naast elkaar opgesteld, stereo, op grote en kleine afstand geluisterd, en , eerlijk is eerlijk, de Tapco klonk gewoon beter...........
                            Overigens speelde die beide sets op versterkers van Crown, ik stond te ver af om precies te zien welke precies, maar leek sterk op een gewone conventionele Macrotech, op het eerste gezicht een 2400, kabel gewoon omgeprikt terwijl de set speelde, EQ recht, op de tafel (overigens een A&H I-live) rechtstreeks uit de tafel zo in de amps, signaal erop en gaan.
                            Op twee meter afstand prima geluid, FLINK druk in het laag, netjes recht in het hele spectrum, iets of wat een dipje in het hoogmidden (is normaal bij een dubbel 15 inch kast met een 1,5 inch compressiedriver erboven) rond de 3 kHz, set gewoon laten spelen en een meter of twintig naar achter gelopen (zo groot is de afluisterruimte daar idd, ECHT een aanrader om er eens te gaan kijken) en zelfs daar bleef het geluid prima overeind.
                            Uiteraard niet te vergelijken met een duurdere serie van bijvoorbeeld JBL of andere merken, maar voor een bedrag van zegge en schrijven 259 € IN DE BTW heb je dus een prima kast voor het geld.
                            Om een heel lang verhaal heel kort te maken, sommige apparaten van Tapco zijn zeker niet te versmaden voor het geld.
                            Wel heel belangrijk, HET IS EN BLIJFT EEN BUDGET MERK, ga het dus niet vergelijken met een EAW, een Martin Audio, een JBL VerTec, of iets anders in de hogere echelons.
                            Maar als je echt zeker wil zijn, rijd gewoon naar Keulen, daar staat ALLES wat de winkel verkoopt gewoon opgesteld ter beluistering, OOK de grote merken.
                            Chris
                            Ik geloof je verhaal gelijk.
                            Maar dit is mede omdat algemeen bekend is dat de JRX-serie van JBL ronduit 'ruk' (excuse moi) is...
                            Alsnog, inderdaad een goed teken!

Nog andere interessante dingen meegemaakt in Köln?

Mvg,

Teun
                            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Mach Facilities
                              • May 2009
                              • 109

In Keulen ben ik gewoon een beetje aan het spelen en vergelijken geweest, moest voor klanten verschillende dingen even bekijken, en voor mijn zoon een digidrummetje regelen, ben zodoende met mijn vrouw even naar Duitsland gereden, en heb me daar een dagje lopen verkoekeloeren.
                              Tjonge wat een winkel, lijkt wel op je op de Messe rondloopt, zo uitgebreidt had ik het nooit verwacht.
                              Vooral de afluistermogelijkheden vindt ik enorm goed in deze winkel, op zowel PA als studio gebied, je kan gewoon een set luidsprekers even flink aan de tand voelen, op verzoek worden er verschillende amps aangesloten, om ook dat te vergelijken t.o.v. een set speakers, prijs-kwaliteitverhouding ligt ECHT hoog, op alle regionen van het gebeuren, zowel budget als high-end, en zoals gezegd, de sortering is gewoonweg uitstekend. Of je nou komt om een simpel setje plectrums (1,49 voor 12 stuks) of je komt om een Avalon, ze hebben het, en van een groot aantal stukken ook nog eens de mogelijkheid om retouren te kopen, dat zijn bijvoorbeeld delen die mensen teruggebracht hebben, na aankoop, vanwege diverse redenen (ik heb trouwens ook apparaten gezien die gerefurbished waren, die vallen hier dus NIET onder), alles wat je koopt gewoon netjes met garantie, in de originele doos, gewoon een soort winkel die eigenlijk elke geluidsfreak altijd al zocht hier in NL, maar er gewoonweg niet is.
                              Kortom, ECHT een aanrader, op alle gebied, geluid, licht, DJ, instrumenten, bekabeling, je kan er gewoon alles vinden, ze hebben zelfs een eigen fabriekje voor flightcases, op maat gemaakt.
                              Tel daarbij op dat je vanuit NL met een BTW nul tarief kan bestellen en kopen, dan heb je een heel erg goed alternatief voor diverse suppliers hier in NL.
                              het enige nadeel in dat geval is natuurlijk, dat je in geval van Garantie even naar Keulen op en neer moet, maar ach, keulen is ook niet echt het eind van de wereld.
                              Chris

Comment

• DeejayTim
                                • Jan 2009
                                • 46

Top, ik had toch andere gedachten over deze kasten..
                                Last edited by DeejayTim; 08-10-09, 08:50.
                                TSD Licht & Geluid.

Comment

Working...