problemen met EW 100 G3

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chris S
    • Aug 2002
    • 87

problemen met EW 100 G3

beste forummers, ik heb laatst de Sennheiser EW165 G3 zender / ontvanger aangeschaft.

nu zitten er op de G3 serie kunstof antennes die problemen opleveren. Op de G1/2 waren dit nog metalen uitvoeringen.

Midden in een presentatie viel de verbinding kortstondig weg. En dat is buitengewoon vervelend. Na afloop heb ik direct testen uitgevoerd en het volgende beeld is ontstaan.

na +- 10 meter valt de RF verbinding al weg. Ook als je vlak naast een metalen kolom staat. Als ik de kunstof antenne er af haal maakt dit niets uit. Met of zonder antenne maakt geen verschil. Beeld blijft eender. Het lijkt er dus op dat de antennes niet goed contact maken. Maar ze zitten gewoon goed geconnect. ALs ik de oude metalen antennes er op zet dan is de RF verbinding optimaal!

Wat zijn jullie bevindingen met deze nieuwe ontvanger?
    Verder niets dan lof over de G3 handige features, batterij status op de ontvanger, sync functie enz.

Chris
  • Husss
    • Jul 2003
    • 220

Beste Chris,

Zo uit t hoofd zitten aan de antennes bnc connectoren. Bij shure systemen heb ik het regelmatig gehad dat het pennetje van de bnc onderin de antenne los danwel geheel weg was. Door het draaien van de antennes, terwijl ze in het bnc chassisdeel staken, lieten de pennetjes los.

Heb je de antennes rechtstreeks op je ontvanger aangesloten of via een kabeltje naar bijv een rackmountkit?

Met vr gr,

Husss

Comment

• purplehaze
      • Jul 2004
      • 692

is het geen squelch-threshold probleem?

Comment

• chris S
        • Aug 2002
        • 87

nog wat testen uitgevoerd en het blijkt dat beide antennes niet correct zijn. Ik heb een antenne genomen van een andere G3 en die werkt wel correct.

de centrale pinnetjes zitten op hun plek en alles lijkt ok, maar toch 'doen' ze het niet.

Ondertussen met leverancier gebeld en krijg twee metalen antennes.

De defecte exemplaren worden teruggenomen, toch raar dat ze beiden stuk zijn. Pinnetje niet aangesloten? De squelch threshold staat default (medium) ingesteld.

Voortaan bij nieuwe apparatuur toch maar even uitgebreid testen of alles ok is.

chris

Comment

Working...