Martin-audio CT-W monitor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dexter
    • Jul 2005
    • 433

Martin-audio CT-W monitor

Hallo

Ik heb recent een set martin monitoren gekocht vna het type CT-X,
    dit is een compacte 12 inch met 1 inch driver die coaxiaal is op gehangen.

Nu is me verteld dat deze speaker in meerdere kasten is gebruikt zoasl de CX-W, CT2 en waarschijnlijk nog meer kasten.

Nu wil ik graag weten of iemand deze kasten kent of gebruitk en waarvoor ze voroal geschikt zijn is dat voro rock of acoustische dingen?

En is er voor deze dingen een processor beschikbaar en hoe presteerd hij dan?

En weet iemand welke OEM driver hier in zit?
  • Verheyen
    • Jan 2007
    • 65

Kijk op de website van Martin-Audio eens bij archieved products.
    Hier staan alle oude series en modellen in.

Veel succes met de kastjes.

Comment

• dexter
      • Jul 2005
      • 433

Klopt maar daar kan je weinig mee met die info.

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Doe eens een mailtje naar Ampco, daar slingeren nog een paar CTW's rond (of ze moeten afgelopen zaterdag verkocht zijn).
        In ieder geval zijn daar wel mensen die er mee gewerkt hebben.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• bobkedeba
          • Aug 2009
          • 85

wat vind je van de klank en de prestaties van je monitors, ik sta namelijk op het punt om een paar martin audio CT-2's te kopen
          doe het goed, doe het met martin audio

Comment

• dexter
            • Jul 2005
            • 433

Monitoren zijn geweldig maar wel de processor gebruiken anders is het ruk (Martin MX-2)
            Klinken goed hard of zacht maakt niet uit.
            En ja ze kunnen hard al zijn ze maar 150 watt.
            Ze zijn erg feedback bestendig en dragen vrij goed het geluid de zaal in.
            Ook is de spreiding goed te noemen en zul je niet snel zo'n compacte top vinden met zo'n geweldige klank.

Pas wel op voor het laag is een recone nog te krijgen maar voor het hoog wordt een Fostex FD30 of FD40 driver gebruikt deze zijn niet meer leverbaar! mogelijk komen er nog ergens diafragma's tevoorschijn maar goed tot dat moment...

Ook worden veel van de speakers vervangen door Beyma's en dat schijnt ook met de processor erachter prima te gaan wat ik begreep, zelf heb ik dat nog niet gehoord.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by dexter
              Monitoren zijn geweldig maar wel de processor gebruiken anders is het ruk (Martin MX-2)
              Klinken goed hard of zacht maakt niet uit.
              En ja ze kunnen hard al zijn ze maar 150 watt.
              Ze zijn erg feedback bestendig en dragen vrij goed het geluid de zaal in.
              Ook is de spreiding goed te noemen en zul je niet snel zo'n compacte top vinden met zo'n geweldige klank.

Pas wel op voor het laag is een recone nog te krijgen maar voor het hoog wordt een Fostex FD30 of FD40 driver gebruikt deze zijn niet meer leverbaar! mogelijk komen er nog ergens diafragma's tevoorschijn maar goed tot dat moment...

Ook worden veel van de speakers vervangen door Beyma's en dat schijnt ook met de processor erachter prima te gaan wat ik begreep, zelf heb ik dat nog niet gehoord.
              Als dat een coaxiaal van Beyma is dan kost die een hoop centen....
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dexter
                • Jul 2005
                • 433

Tja het is een coaxiaal kastje en wel een hele fijne die menig 15 inch eruit speelt kwa laag en strakheid.

Beyma's kosten in elk geval wel wat maar dat kosten de Martin kastjes ook
                nieuw en 2e hands.

Tevens speel je ze niet zomaar stuk hoor door de zeer goede beveiligingen in de processor.

Comment

Working...