Behringer MINIFEX FEX800

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sntho0
    • Sep 2003
    • 196

Behringer MINIFEX FEX800

Hoi,

Heel soms komt het wel eens voor dat een artiest via onze installatie (drive-in show) optreedt. Daar we geen galm in ons mengpaneel hebben moeten we dan een mixer huren. Ook komt het wel eens voor, op bruiloften etc. dat iemand wil zingen. Dan zou het mooi zijn als we wat galm zouden kunnen indraaien. Maar ja, dat hebben we dan niet.
    Zou de Behringer MINIFEX FEX800, Behringer MINIFEX FEX800 - J&H Licht en Geluid hiervoor geschikt zijn? Kost bijna niets, is klein en dus gemakkelijk om mee te nemen. Ik zie dat de ingangen via Jacks gaan. In de handleiding staat dat hij ook geschikt is voor zang, maar dan moet je toch via een verloop XLR-->2 x Jack de microfoon aansluiten? Ik kan zo'n verloop niet vinden. Is dit iets voor sporadisch gebruik? Of is dit helemaal niets? Is er een alternatief (niet te duur)

Bedankt alvast
    Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.
  • Gitarist 62
    • May 2006
    • 278

Hoe je dat ding aansluit vertelt der Ulli B hier: http://www.behringerdownload.de/FEX8..._NED_Rev_A.pdf

dus zeker niet op de door jou bedachte manier!

De prijs zal wel in verhouding zijn met de kwaliteit vrees ik. Maar voor een schoonpa die de bruiloft 'opvrolijkt' is het wellicht voldoende. Een artiest zal er niet heel blij van worden.

Zelf zou ik voor een betere uitvoering gaan in het tweedehans segment. Heb ooit eens een Behringergalmpje in handen gehad, aangsloten en na 10 min weer definitief UIT gezet. Na paar jaar stofhappen is hij nu uit zijn lijden verlost
    ~Clearsound~

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

zou ik mogen vragen welke mic je de arties aanbied om mee te zingen?

dan krijg ik teminste een indruk met welke kwaliteit het je mengtafel in krijgt. Als het niet veel soeps is, dan heeft het ook geen zin om een kwalitatief goede, en meestal ook duurdere, tafel aan te schaffen
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• SoundOfSilence
        • Mar 2007
        • 766

+1.

Dit doosje heeft line-ingangen, geen mic-ingang. Je zult het dus op je mixer aan moeten sluiten.
        De meeste DJ-mixers hebben hiervoor geen faciliteiten (wat voor 'n mixer heb je?).

Dit doosje produceert effecten, maar ongewenste bijgeluiden, vervorming etc zijn ook effecten (maar minder wenselijk).

Wil je een goedkope galm, zoek een nieuwe of 2e hands Alesis... Is ook niet top, maar zeker bruikbaar voor zang (in tegenstelling tot dit doosje).

Daarnaast zul je moeten kijken welke mogelijkheden je mixer bied om effectapparatuur aan te sluiten.
        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• sntho0
          • Sep 2003
          • 196

Ha, ik begrijp het al. Is dus helemaal niets! En aansluiten op mijn mengpaneel gaat dus ook niet zomaar. Tja, veel verstand van live apparatuur heb ik niet, daarom ook mijn vraag. Zoals ik al zei huren we dit spul van een professioneel bedrijf, als we van te voren weten of er artiesten komen, dus met die kwaliteit zit het wel goed. Tja, zal ik toch eens moeten kijken of ik iets anders kan vinden.
          Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

Working...