Op zoek naar simpele Delay

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • freek
    • Aug 2008
    • 238

Op zoek naar simpele Delay

Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een simpele delay om het audio 'lip-sync' te maken bij projecties of andere weergave's. Ik bedoel dus niet een TC elec. D-two oid. Met dit soort delays zou het wel mogelijk zijn, maar is erg ingewikkeld. Ik heb er 1 gevonden van kramer, maar deze heeft geen XLR in en uitgangen en is niet 19". (wat beide wel wenselijk is)
    Qua bediening is dit wel een mooi voorbeeld van wat ik zoek.
    Het liefst de waarde in te kunnen voeren in msec en meters.
    Ik heb nog wel gekeken naar de TC elec. D22. Erg mooi apparaat maar net even te duur voor wat ik zoek.

Weet 1 van jullie nog een mooi voorbeeld?
    Dank alvast voor het meedenken.
  • G.flater
    • Dec 2007
    • 35

Probeer eens de BSS TCS-804.

Kind kan de was doen, is alleen wel even goed zoeken om er nog eentje te vinden.

Walker Sound Hire UK - BSS TCS-804 Delay Hire - Images and Specification
    "Ik stuur onvervormd +45Db uit, en jij?.."

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1086

Bijvoorbeeld DAP of Samson verkopen goedkope delays. Maar naar mijn mening geen optie:

Als je groot gaat projecteren zal je geluid ook wel wat harder staan dan thuis. Bij dit soort merken ga je last krijgen van de ruis in stille momenten van je film. Ik zou in jouw geval eerder op zoek gaan naar een leuke tweedehands Yamaha of Sony (of natuurlijk toch de merken die je zelf al noemt...)

@lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• freek
        • Aug 2008
        • 238

Originally posted by @lex
        Bijvoorbeeld DAP of Samson verkopen goedkope delays. Maar naar mijn mening geen optie:

Als je groot gaat projecteren zal je geluid ook wel wat harder staan dan thuis. Bij dit soort merken ga je last krijgen van de ruis in stille momenten van je film. Ik zou in jouw geval eerder op zoek gaan naar een leuke tweedehands Yamaha of Sony (of natuurlijk toch de merken die je zelf al noemt...)

@lex
        Ruis is zeker een ding om rekening mee te houden. Laatst DBX driveracks meegehad. klonk zeker aardig, maar helaas niet zonder laptop te bedienen. Ook weleens een YDP2006 van Yamaha meegehad, werkt perfect maar worden helaas niet meer gemaakt.
        Nadeel blijft dat deze apparaten 'teveel' kunnen. Ik wil gewoon een delay en meer niet. Het lijkt wel of je steeds meer aparatuur alleen nog maar met een laptop kunt bedienen. Iets wat niet altijd makkelijk is op locatie.
        Iemand nog een idee?

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by freek
          Ik heb er 1 gevonden van kramer, maar deze heeft geen XLR in en uitgangen en is niet 19". (wat beide wel wenselijk is)
          Ik heb hier nog een zgan driverack 220I liggen, met eventueel een losse preset selector en volume regelaar.
          Is 19" en XLR stereo in en uit.
          Misschien is dat wel iets voor je?

EDIT: Sorry ik had niet in de gaten dat je zelf reageerde met de driverack...
          Last edited by DJ Antoon; 17-08-09, 21:30.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Utracurve of de oude versie: Ultracurve
            De nieuwe ken ik niet, de oude heeft een aantal jaar in mijn rack gezeten.
            Kan ook veel meer dan jij nodig hebt maar de delay werkt makkelijk en snel.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• freek
              • Aug 2008
              • 238

Originally posted by MusicXtra
              Utracurve of de oude versie: Ultracurve
              De nieuwe ken ik niet, de oude heeft een aantal jaar in mijn rack gezeten.
              Kan ook veel meer dan jij nodig hebt maar de delay werkt makkelijk en snel.
              Jammer dat je er gratis de befaamde 'behringer' ruis bij krijgt. Zowel bij de oude als de nieuwe. Is helaas geen optie. Als we een filmvertoning doen voor 500 a 600 mensen hoor je die ruis echt. Vooral de mensen dicht bij het doek en aan de zijkanten onder de surround speakers.

Die bss delay is idd ideaal, zoiets zoek ik, maar ze worden niet meer gemaaktl helaas...

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by freek
                Jammer dat je er gratis de befaamde 'behringer' ruis bij krijgt. Zowel bij de oude als de nieuwe. Is helaas geen optie. Als we een filmvertoning doen voor 500 a 600 mensen hoor je die ruis echt. Vooral de mensen dicht bij het doek en aan de zijkanten onder de surround speakers.

Die bss delay is idd ideaal, zoiets zoek ik, maar ze worden niet meer gemaaktl helaas...
                Die ruis valt bij de ultracurve wel mee hoor, of ik moet toevallig een exemplaar hebben getroffen dat daar minder last van had dan de gemiddelde.
                Over het algemeen vond ik het voor zijn prijs een prima apparaat, niet alle functies werkten zoals ze volgens 'de folder' zouden moeten werken maar je krijgt best veel voor weinig.
                Overigens zit op praktisch iedere speaker processor en in ieder effect apparaat een delay die voor jouw gebruik geschikt is, de keuze is dus reuze.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...