Probleem update L'Acoustics LA8 firmware naar v1.3.0.32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gjlekkerkerker
    • Nov 2007
    • 12

Probleem update L'Acoustics LA8 firmware naar v1.3.0.32

Beste forumlezers,

Wij hebben op onze locatie 6 LA8 controlled amplifiers van L'Acoustics staan. Ik heb netjes een mailtje gekregen van L'Acoustics dat er een firmware update beschikbaar is, en ben meteen gaan downloaden.
    Vandaag loop ik met m'n laptop naar de versterkers, eerst de presets eraf halen die erin staan met Network Manager v1.1.0.45, daarna Network Manager updaten naar v1.2.0.102 en dan de LA8en aan elkaar hangen.
    Met de manual voor het updaten naast me begin ik vol vertrouwen met het opstarten van Network Manager en vervolgens de LA8en toevoegen. Ik krijg een melding dat de firmware ge-update moet worden en volg de stappen volgens de manual. Ik krijg vervolgens een melding dat de update is voltooid (bestand "run" uploaden naar versterker) en daaronder staat dat de update is mislukt. Als ik de LA8 uit en dan weer aan zet, dan zie ik dat de nieuwe firmware niet is geïnstalleerd.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn, of loopt iemand tegen hetzelfde probleem aan? Ik ben er al een halve dag aan kwijt...

Groet,
    Gert-Jan
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Altijd ***schruwelijk vervelend dit soort dingen.
    Ik stel voor: de mensen die je zo netjes een mailtje met de update hebben gestuurd contacteren met dezelfde vraag. Importeurs... L'acoustics zelf... laat hen het maar oplossen zou ik zeggen.

Succes ermee in ieder geval.

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by 4AC
      Altijd ***schruwelijk vervelend dit soort dingen.
      Ik stel voor: de mensen die je zo netjes een mailtje met de update hebben gestuurd contacteren met dezelfde vraag. Importeurs... L'acoustics zelf... laat hen het maar oplossen zou ik zeggen.

Succes ermee in ieder geval.

Mvg,

Teun

Dat vind ik nu ook zie.
      Wie 6 LA48 eindtrappen heeft gekocht, zou de verkoper dit probleem mogen oplossen.

Comment

• bones2001
        • Aug 2003
        • 741

Als ik zo de procedure lees die je gevolgd hebt dan,

[FONT=Arial]Step 1: Back-up all current user libraries and group parameters with LA Network Manager V1.1.0.45
        Step 2: Install LA Network Manager V1.2.0.102[/FONT]
        [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif] upgrade.[/FONT]
        [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT]
        [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Maar de laatste stap is deze !!

Step 3: Install Firmware/Preset library V[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]1.3.0.32[/FONT]
        [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]/V2.0[/FONT]
        [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT]
        [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]The LA Network Manager V1.2.[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]0[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif].[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]102[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif] upgrade requires the V1.3[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif].0.32[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif] firmware for LA4/LA8 and their related 2.0. preset library upgrade. Please back-up all user libraries and group parameters with LA Network Manager V1.1.0.45 prior to conducting the LA Network Manager upgrade.
        [/FONT]

Enne Frederic, LA8 maakt geen gebruik van LA48 amps, maar Camco's toch ?

[/FONT]
        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by frederic
          Dat vind ik nu ook zie.
          Wie 6 LA48 eindtrappen heeft gekocht, zou de verkoper dit probleem mogen oplossen.
          De LA48 is eigenlijk de LAB Gruppen FP6400 en die heeft geen DSP.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• badboyscrew
            • Aug 2000
            • 304

Gaat hier ook over de la-8 met dsp dus en een camco.
            Ga maandag onze la-4's update zal eens kijken.

Heb je ze ook al per stuk geprobeerd te update ?
            groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• gjlekkerkerker
              • Nov 2007
              • 12

Ik heb ze inderdaad afzonderlijk proberen te updaten. Wilde ook niet lukken. Erg vreemd maar dinsdag komt er iemand van "onze L'Acoustics dealer" langs om even te kijken... Het heeft gelukkig geen haast en de LA8en doen het ook nog gewoon op hun oude firmware.
              Bedankt voor het meedenken!

En voor bones: die laatste stap is het updaten van de firmware via Network Manager (nieuwste versie). En dat heb ik dus gedaan.
              Ik heb even een printscreen op een fileserver gezet hoe de error eruitziet:
              http://www.filefactory.com/file/ah12...pdate_LA8_jpg/

Digitale ellende............ *zucht*
              Last edited by gjlekkerkerker; 15-08-09, 10:47.

Comment

• gjlekkerkerker
                • Nov 2007
                • 12

Het is gelukt!

Ik heb de LA8en een weekend rust gegeven en de update bestanden opnieuw op m'n laptop gezet, en nu werkt alles perfect!

Thnx voor de hulp!

Comment

• Freek Fokker
                  • Aug 2003
                  • 495

Als dingen in eens wel werken zonder eraan te zitten zou ik me zorgen gaan maken.
                  SR20DET

Comment

• flamebuster
                    • May 2008
                    • 77

hee

heeft iemand van jullie toevallig ook het programma soundvision van l acoustic ?

grtzz

Comment

• noot
                      • Nov 2005
                      • 37

Originally posted by flamebuster
                      hee

heeft iemand van jullie toevallig ook het programma soundvision van l acoustic ?

grtzz

Ja.... maar koop het maar lekker zelf.
                      Kan ook niet anders omdat het programma een dongle nodig heeft. Als je die niet hebt: geen soundvision.
                      Kost maar € 125,00 en je bent van al het gezeur af.

Heb het trouwens niet zo op mensen die met dit soort kreten/onzin alles gratis proberen te krijgen.

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Originally posted by gjlekkerkerker
                        Het is gelukt!

Ik heb de LA8en een weekend rust gegeven en de update bestanden opnieuw op m'n laptop gezet, en nu werkt alles perfect!

Thnx voor de hulp!
                        Ik zou toch uitzoeken waar het fout is gegaan. Ofwel heb je zelf iets misprutst, ofwel is er een mankement.
                        Dit 2de geval, stel je best niet vast tijdens een klus.

Comment

• gjlekkerkerker
                          • Nov 2007
                          • 12

Originally posted by frederic
                          Ik zou toch uitzoeken waar het fout is gegaan. Ofwel heb je zelf iets misprutst, ofwel is er een mankement.
                          Dit 2de geval, stel je best niet vast tijdens een klus.

Eerst had ik de bestanden gedownload op een andere pc, en daarna met USB op m'n laptop gezet. Dat werkte toen niet. Ook stonden de LA8'en toen anderhalve dag aan.

De 2e keer dat ik het probeerde heb ik de update-bestanden gedownload met m'n laptop en toen werkte alles wel.
                          Ofwel, gegevensoverdracht via USB werkte niet lekker of het had te maken met dat ze zo lang aan stonden (lijkt me erg onwaarschijnlijk).

Hoe dan ook, ze werken weer perfect. Nu 5 showtjes mee gedaan...

Comment

Working...