Nieuwe mixer / recorder Fostex

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

Nieuwe mixer / recorder Fostex

Kwam laast deze tegen:
    LR16 16:4:2 Live Recording Mixer

zo te zien een nieuwe medespeler in het ondersegment.
    Weet er verder nog niets van maar vond het te interessant om niet te vermelden...

ik heb hem in het live forum gezet omdat je er een moet kiezen. Past OOK in het recording forum lijkt het.
    lekker belangrijk!
  • Pino
    • Jul 2002
    • 390

Wel ver%%%%

Ben benieuwd wat hij kost.
    Als de klank ok is , dan lijkt met dat een interessant speeltje. Alleen al om de "digitale multi" zodat je geen dikke knoert meer moet slepen.

Pino
    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

Ik zie bij soundsavers UK een prijs van:
      £1,129.00 voor de LM16 (alleen mixer)
      en
      £1,499.00 voor de LR16 (mixer met 16 sporen recording)
      ideaal voor soundchecks zonder band.....

op DV247 is de LR16 £1,318.65 dat vertaalt vandaag naar +/- 1600euro.

aiiiiiii ik krijg een GAS-attack! We zitten net naar een 16 kanaals repetitie / bruiloften mixertje te kijken. Om de 12 kanaals spirit SX te vervangen.
      lekker belangrijk!

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Ik heb meer vertrouwen in dit: (voor de klank kwaliteit)
        PreSonus Studio-Live StudioLive - 16 Channel Performance and Recording Digital Mixer Free Ship! Your Price: $1999.95 - AValive.com - 1-866-93PRO-AV (937-7628)

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

-daar zit dan geen recorder in.
          -geen remote multikabel. (die schijnt tegenwoordig zowat het belangrijkste stuk beslissing bij een digitafel te zijn. )
          -geen "een knop per functie" interface die iedereen kan begrijpen.
          -en is dan ook nog eens duurder.

Kijk als die fostex slecht klinkt of onbetrouwbaar is gaat het altijd mis. Daarvoor hou ik een slag om de arm.
          Maar in de "oefenruimte installatie" en "120 man op een feestje mixen" hoek is dit wel eigelijk precies alles wat je wil hebben. voor ongeveer de prijs van een mixwizzard. + een 16sporenrecorder voor 100euro in de deal. En rete compact.

Als ik dit ding in het monitorrek schroef dan kunnen we in 10 minuten soundcheckvrij op 1/2 vierkante meter alle podium infra van de band zetten... kompleet met meersporenfaciliteiten. voor een rug. Dat haal je er al uit omdat je geen demokosten meer hebt. Je mixt thuis gewoon uit het materiaal van alle optredens de beste nummers af en kiest de mooiste....
          Bij andere optredens gebruik je alleen de recorder en mix je traditioneel af. Maar dan huren we toch en daar hebben we geen eigen mixer voor nodig.
          lekker belangrijk!

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by showband
            -daar zit dan geen recorder in.
            Neen, wel 4band EQ, comp-lim, en 2 effecten / kanaal + firewire + de mogelijkheid om een 2de mixer via firewire te verbinden om 32 kanalen te hebben. De mengtafel van die fostex is eigenlijk een ordinaire analoge mixer met een cat5 remotekabel en recordingmogelijkheid. (en 16 kanalen is in veel gevallen net iets te kort)

-geen remote multikabel. (die schijnt tegenwoordig zowat het belangrijkste stuk beslissing bij een digitafel te zijn. )
            Daar zijn oplossingen voor: Audiorail
            -geen "een knop per functie" interface die iedereen kan begrijpen.
            het is wat aanpassen, maar het is wel een volledige channelstrip per kanaal.
            -en is dan ook nog eens duurder.
            Het is dan wel een volwaardige foh mixer met alles aan boord.

Kijk als die fostex slecht klinkt of onbetrouwbaar is gaat het altijd mis. Daarvoor hou ik een slag om de arm.
            Maar in de "oefenruimte installatie" en "120 man op een feestje mixen" hoek is dit wel eigelijk precies alles wat je wil hebben. voor ongeveer de prijs van een mixwizzard. + een 16sporenrecorder voor 100euro in de deal. En rete compact.

Als ik dit ding in het monitorrek schroef dan kunnen we in 10 minuten soundcheckvrij op 1/2 vierkante meter alle podium infra van de band zetten... kompleet met meersporenfaciliteiten. voor een rug. Dat haal je er al uit omdat je geen demokosten meer hebt. Je mixt thuis gewoon uit het materiaal van alle optredens de beste nummers af en kiest de mooiste....
            Bij andere optredens gebruik je alleen de recorder en mix je traditioneel af. Maar dan huren we toch en daar hebben we geen eigen mixer voor nodig
            Ik vind persoonlijk de nadelen niet opwegen tegen de voordelen van die Presonus. En als we de reputatie van hun preamps kunnen doortrekken naar die live mixer kunnen we er van uitgaan die hij goed klinkt.
            Last edited by frederic; 07-08-09, 09:54.

Comment

• SoundOfSilence
              • Mar 2007
              • 766

Originally posted by showband
              Hoeveel monitorgroepen draaien jullie dan, want deze doet er maar 3.

Soundcheckvrij klinkt raar. Deze mixer heeft geen "recall"-mogelijkheid, dus moet je soundchecken met je multitrack. Dit is aardig, maar alleen als basissetting (wat hetzelfde is als je mixer na afloop in de kist gooien zonder alle potjes en faders dicht te zetten).

Weet niet hoe jullie band eruit ziet, maar voor een live-opname offer je al 2 kanalen op voor de ambience-mics. Houd je er 14 over.
              Met een beetje band is dat krap. (zeker omdat je voor een opname veel dingen graag dubbel pakt)

Maar goed, eerlijk is eerlijk, ding kost geen drol en ziet er aardig uit (alleen een beetje veel behringer-looks)
              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4516

-we draaien monitors met een mixwizzard 12M. (12 groepen) 2 Auxen voor monitoring is voldoende. (een spare en een blazersaux)
                In dat rek kunnen we makkelijk een dergelijke unit erbij schroeven. Aangesloten en al. voor de "niet PA huur" avonden en repetities ben je dan ineens wel erg klaar. En bij elk optreden kun je ineens een meersporen liveregistratie doen. Een alesis D24 kost net zo veel... Dat doen we nu met een zoom tweespoor uit de mains. Ook goed maar natuurlijk moet je dan gewoon mazzel hebben dat de omstandigheden een bruikbare mix opleveren. (hoewel dat door de vele DI bronnen tegenwoordig stukken beter gaat dan vroeger)

-Het gaat om een vaste band met een stabiele mix.
                Toevallig zijn we net in the process om te kijken of we de oude spirit SX oefenruimtemixer niet kunnen vervangen door een 16 kanaals ding. (hiervoor eveneens een mixwizzard kopen is tot nu toe de meest logische keuze. In case +/-1200eur)

de toevoeging van cat-multi en 16 sporen recorder, maakt dat dit ding een interessante mogelijkheid is tov een analoog tafeltje.

-16 kanalen is zat
                1 kick
                2 side
                3 hats
                4 oh
                5 oh
                6 bas
                7 git
                8 key
                9 key
                10 brass
                11 brass
                12 brass
                13 voc
                14 voc
                15 voc

Hmmmm
                natuurlijk is een betere mixer weer erg leuk, en dan kunnen we de zaalmixer uit de huurlijst schrappen. Maar dat is weer veel duurder in aanschaf. niet iedereen kent de tafel dan misschien, en het is niet echt een besparing op een huurprijs. Terwijl we aan het butgetteren waren voor een 1,5K uitgave.....
                lekker belangrijk!

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Originally posted by frederic
                  Daar zijn oplossingen voor: Audiorail
                  Dus behalve dat de door jou genoemde mixer meer kost komt er ook nog 2x 500 dollar bij voor de Audiorail. Heb je ook nog AD en DA op ADAT converters bij de Audiorail nodig voor alle in en uitgangen want de Presonus heeft zelf geen ADAT. Hiermee liggen je gains onstage wat meestal niet gewenst is.

Dit wordt echt wel een behoorlijk stuk duurder dan de Fostex.

Ik snap wat je bedoelt maar in dit topic is het appels met peren vergelijken.
                  Last edited by vasco; 07-08-09, 13:03.

Comment

Working...