problemen met m'n amcron versterker ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pulse
    • Oct 2001
    • 666

problemen met m'n amcron versterker ?

Heeft iemand ervaring met de amcron (crown) macro-tech 601 versterker ?
    Deze heeft per kanaal een rode en een groene LED.
    Nu zou ik willen weten welke er in princiepe moeten branden
    -bij het inschakelen
    -bij het clippen

Want ik denk dat de beveiliging niet meer werkt (nooit gewerkt heeft)

MVG,
    Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light
  • Dave
    • Jan 2001
    • 757

Groene ledjes worden naar mijn idee nooit gebruikt om clippen/protecten aan te geven. Ik denk dat de groene ledjes aangeven dat er signaal binnenkomt. De rode zal voor het clippen zijn of voor de beveiliging.
    U x I = Boem.

Comment

• Pulse
      • Oct 2001
      • 666

het probleem is juist: de rode branden ALTIJD, en de groene branden naargelang het binnenkomende signaal. Dus hoe hard ik de versterker ook aanstuur of laat clippen, de versterker laat gewoon daar niks van merken. Ik denk toch niet dat dit normaal is.

ps. voor de rest werkt deze versterker perfect en ik gebruik hem al 3 jaar (op 4ohm belasting).

MVG,

Comment

• Arie de W
        • Oct 2001
        • 176

Anders kijken of iemand een gebruiksaanwijzing heeft van die versterker of vragen bij de fabrikant waar die vandaan komt

Arie
        Arie

Comment

• EP Woody
          • May 2001
          • 795

Ik heb de manual van de MT-602 ff door gelezen en daar staat dat de rooie leds van ODEP zijn en de groene Signal/IOC

Dus als je je versterken aan hebt staan en de rooie leds branden dan is het goed. Zo gauw als ze uit gaan gaat er iets fout. Zoals kapotte zekeringen ofzo.

De groene leds zijn je signal leds en die geven aan hoeveel signaal er binnen komt. Als er meer in komt dan een bepaalde grens dan branden ze op. Hij mag niet te fel branden. Doet ie dat wel dan ben je aan het clippen en kan je je speakers kapot maken.

Hoop dat het zo duidelijk is.

Greetz

Bigfoot (Groot voet, voor de niet engelsen onder ons)

Comment

• Pulse
            • Oct 2001
            • 666

ok, bedankt
            ik had de manuel dus niet, alleen maar de technische gegevens.Ik vind het wel belangrijk als je weet of de beveiliging nog wel werkt, vooral als je die versterker rond zijn maximum laat werken, crown versterkes zijn normaal gezien wel degelijk spul, maar toch...
            Maar ik dacht toch dat die IOC ook een aanduiding geeft wanneer de versterker aan het clippen is, of is dat niet zo?

MVG,

Comment

• Joost van Ens
              • Jan 2001
              • 628

Heb je er achterin ook een p.i.p clip steekkaart zitten? Verder rode lampen normaal, als ze langzaam uitgaan wordt het minder, negen van de 10 keer dan versterker oververhit. Een clip led, zal ook eens de gebruiksaanwijzing zoeken. maar op internet is hier een boel over te vinden. Het is mij eigenlijk nooit opgevallen dat het er op zit, maar mijn processor hoort dat ook te voorkomen en doet dat denk ik dus ook netjes. Misschien dat mac het uit z'n hoofd weet.

groeten

Comment

• Destiny
                • Jul 2001
                • 899

Lijkt me maar lastig zoals dat werkt met die lampjes

DJ Jip
                MSN: destinygemert@hotmail.com

Comment

• Joost van Ens
                  • Jan 2001
                  • 628

Al gevonden www.crownaudio.com Kun je alles vinden Alleen staat het er voor de nieuwe series, maar alle afkortingen, beschrijvingen enz. gelden als ik het zo snel doorlees ook wel voor de oudere types, misschien op een paar minieme verschillen naar, maar de hoofdzaken zijn het zelfde. Als ik het snel en goed las hebben de crown micro- en macrotech versterkers geen clipleds, maar ik kan het verkeerd gezien hebben. Succes.

groeten

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

rood : brandt bij
                    ok.

Groen : signaal input.

Geldt voor alle macotech's...

DatDootze!

Wat dacht je dat mijn URL was ???Iets met ******** enzo!!!

Comment

• EP Woody
                      • May 2001
                      • 795

en Fel groen is Clippen

Greetz

Bigfoot (Groot voet, voor de niet engelsen onder ons)

Comment

• Pulse
                        • Oct 2001
                        • 666

ok, bedankt allemaal,
                        nu weet ik toch dat er niks mee mis is. Ik dacht dat er op elke versterker wel een duidelijke clip-aanduiding zat en daarom dacht ik dat er wel iets mis kon zijn. Wel vervelend zonder clip aanduiding, dan maar op mijn oren vertrouwen want er hangen voor 2*700 watt RMS speakers achter.
                        (een pip module zit er vanachter niet in denk ik)

MVG,

Comment

• Remco vd Werff
                          • Apr 2001
                          • 753

700 watt RMS aan speakers op die Macro 601??
                          Dan mag je inderdaad wel heel goed oppassen!! Zou het niet handiger zijn om een wat zwaardere versterker te kopen, die wel goed is voor de speakers...?

Groeten, Remco
                          Groeten, Remco

Comment

• Pulse
                            • Oct 2001
                            • 666

Ik heb voorlopig daar niet voldoende geld voor: als je een extra versterker koop dan draaien ze beide op 8 ohm, dus heb je minder vermogen voor je geld en kun je best nog een actieve filter ervoor hangen (2* stage-line (monacor) pab345 full-range van 300watt/rms en dan 2* baskast met eminence kappa speakers van 400 watt/rms stuk)
                            Nu gaat het systeem eigenlijk redelijk goed en hard genoeg. Ik heb nog niets naar de knoppen geholpen van speakers etc . Als je een beetje verstandig er mee omspringt is het goed te doen vind ik.

MVG,

Comment

• Remco vd Werff
                              • Apr 2001
                              • 753

Je hebt nu dat setje op die eene versterker?
                              Je kunt toch ook bevoorbeeld een versterker kopen van 2X900 watt aan 4 ohm en daar dit setje op laten draaien, zal al een stuk harder gaan, en veiliger.

Maargoed, als je tevreden bent en er goed mee omgaat, dan kan dit natuurlijk ook, totdat je geld hebt voor nieuwe amp.

Groeten, Remco
                              Groeten, Remco

Comment

Working...