8 ohm met 6 ohm in parallel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Kijk eens naar een impedantie plotje..In het laag gaat bij of vanaf bepaalde frequenties zelfs de impedantie van subs omhoog......

Als je een groep subs van 4 met een 8 Ohm impedantie bij elkaar zet zit je op 2 ohm toch?
    Ok, kijk nu eens wat je impedantie curve wordt met deze speakers in het laagbereik.
    Soms komt deze niet eens in de buurt van de 2 Ohm maar hoger.

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by LHJ
      Ik ben bassist en heb op dit moment een speakerkast van 1200watt@6 ohm. Hier bovenop een topje dat 350watt@4ohm en 240watt@8ohm levert.
      Volgende week komt er nog een speakerkastje bij van 400watt@8ohm.
      Dat hier nog niemand reageert op het vermogen wat deze bassist wenst te gebruiken, met waarschijnlijk een hoge geluidsdruk als gevolg.
      Of hij moet op de grote podiums/festivals spelen, of de foh man word niet blij met hem als dat open gaat. Ik ben wel benieuwd naar de muziekstijl trouwens.
      Ik ben blij dat onze huidige bassist slechts 1x 15" ampeg gebruikt met niet te veel sub erin, eindelijk kan ik ook in de zalen (200 tot 600 man) een fijn geluid maken. In het verleden met soms 1x15"+ 4x10"+ 2x 10" was het meestal niet meer te doen. Met het gevolg dat de pa uit stond voor de bas, of alleen (probeerde) de attack nog wat weer te geven.

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Originally posted by DJ Antoon
        Dat hier nog niemand reageert op het vermogen wat deze bassist wenst te gebruiken, met waarschijnlijk een hoge geluidsdruk als gevolg.
        Of hij moet op de grote podiums/festivals spelen, of de foh man word niet blij met hem als dat open gaat. Ik ben wel benieuwd naar de muziekstijl trouwens.
        Ik ben blij dat onze huidige bassist slechts 1x 15" ampeg gebruikt met niet te veel sub erin, eindelijk kan ik ook in de zalen (200 tot 600 man) een fijn geluid maken. In het verleden met soms 1x15"+ 4x10"+ 2x 10" was het meestal niet meer te doen. Met het gevolg dat de pa uit stond voor de bas, of alleen (probeerde) de attack nog wat weer te geven.
        Er is een tijd geweest, dat 240 watt all een gigantisch vermogen was. Een groot orkest had waarschijnlijk dat vermogen nog niet eens bij voor de solisten.
        De Jumping Jewels speelden destijds met een Philips SQ versterker (buizen) van 70 watt.
        240 watt is in vergelijking met de huidige pa sets maar een schijntje,
        Het valt dus niet op dat dat voor een backline wat veel is.
        Overigens doe ik niet aan versterking voor bands etc en kan er dus niet zoveel over vertellen.

Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

Working...