Openlucht speakers stacked of rigged ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

    #16
    Begrijp ik het goed als ik zeg dat je hier vraagt om informatie voor het volgende festival?

    Je stelt namelijk een vraag waarbij je 4 uur en 23 minuten later meld dat het festival al voorbij is. De informatie die men nu gaat geven heeft dan geen nut meer voor het afgelopen festival maar natuurlijk wel voor het volgende.

    Vraag dit maar even voordat er mensen zijn die gaan roepen "wat moet je met deze info...", "waarom vraag je dit...", "etc." als het al geweest is.

    Comment

    • daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

      #17
      Het vliegen van geluid voor een buiten festival heeft zeker zin,
      je ka het geluid veel meer op het publiek richten en krijgt een veel egalere spreiding, en als je gebruik maakt van een line-array en je veld is 80 diep dan kan je het geluid mooi "mikken" dat het niet verder gaat als 80 meter waardoor je minder overlast naar de omgeving veroorzaakt en dus een hoger geluids nivo op het veld kan krijgen.

      alleen vergis je niet in de hype rond de line-arrays zijn een hoop systemen op de markt die als een banaan worden opgehangen maar wat helemaal niet werkt als een echte line-array. en die vaak nog slechter presteren als een goed "normaal" groot p.a systeem.
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

      Comment

      • DimitriD
        • Jul 2009
        • 3

        #18
        Originally posted by vasco
        Begrijp ik het goed als ik zeg dat je hier vraagt om informatie voor het volgende festival?

        Je stelt namelijk een vraag waarbij je 4 uur en 23 minuten later meld dat het festival al voorbij is. De informatie die men nu gaat geven heeft dan geen nut meer voor het afgelopen festival maar natuurlijk wel voor het volgende.

        Vraag dit maar even voordat er mensen zijn die gaan roepen "wat moet je met deze info...", "waarom vraag je dit...", "etc." als het al geweest is.

        Vraag is idd voor toekomstige edities.
        Ik meld dat "we een festival organiseren", dus geldt de vraag voor onze toekomstige edities.
        Omdat sommige mensen duidelijk dachten dat het festival in de nabije toekomst zou doorgaan, heb ik nog even gepost dat de editie van dit jaar voorbij was en dat er dus foto's konden bekeken worden om het terrein beter in te schatten.

        Comment

        • Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

          #19
          Het hangt een beetje af van je budget . Als ik jou was moet je gewoon voor je zelf de afweging maken wat je wilt en wat je wilt spenderen . Als dit festival al een paar jaar toe kan met een conventionele PA prima of met een line array ook prima . Elk systeem heeft zo zijn voors en tegens .
          Ik werk zelf het liefste met conventioneel maar ja ik ben een ouwe l*l en heb line array wel een aantal keren echt goed horen klinken maar ook een aantal keren niet zo best tot slecht . (geld ook voor conventioneel hoor)
          Is dat pa bedrijf wat ik zag DEE ? Die ben ik eigenlijk maar 1 keer tegen gekomen . Was wel ok toen lang geleden dat wel

          Comment

          • mixmannetje
            • Sep 2009
            • 4

            #20
            geluidsbeeld.

            Tja......ik heb nu een behoorlijk aantal array systemen gezien en gehoord.
            Gelukkig heb ik er nooit op gemixed, wel op enorme EAW, Myer, Turbosound, eva PA, studiowerk etc.
            Ik vind het array gedoe 'helemaal' niks, omdat het geluid heel anders op je afkomt dan thuis of in studio. Het lijkt overweldigend, en leuk, maar dat is het niet. Het komt over als een Hokotoyo huis en tuin en keukenset.

            Met name het laag is vaak een rotzooitje.Ik word er gedesorienteerd van.
            Is het nou stereo of niet?
            Het is niet strak in het laag. Misschien ligt het aan de opstelling van de subs. Dat het laag mono en stereo lijkt tegelijk. Fase probleem?
            Omdat er misschien ook laag uit arrays komt?
            De spreiding vind ik helemaal niet goed en kloppen. Loop maar eens door midden van zaal/veld van links naar rechts en achteren..diagonaal.
            Qua klankkleur komt er meer hoog en midden op je af. Dat deel is direkter.
            Maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.
            Zoiets afstellen zal wel een hele klus zijn. Dat is wel de voorwaarde, als je beter wil zijn dan een oude opstelling in, zeg maar, fatsoenlijk stereo.

            Doe mij maar een muur van aan twee kanten hoog opgestapelde kasten. Beng, strak laag, breed en lekker rustig! Maar je moet het wel hoog en breed neerzetten.
            Ik denk dat het twee heel verschillende begrippen/opstellingen zijn.
            Daarmee zeg ik niet dat oud systeem geen nadelen heeft.
            Maar die ken ik nou wel....en dat heeft lang zat geduurd.
            Wat me ook opvalt is dat die sufferds altijd digitale tafels hebben en dat de act met de analoge tafel het beste klinkt, ha.
            Dynamiek-probleempje?
            Ik zie het als een kosmische verkooptruc, maar nu in de lengte van de zaal.
            Last edited by mixmannetje; 21-09-09, 14:27.

            Comment

            • RayM
              • Jan 2006
              • 742

              #21
              Dan vraag ik me af wat je tot nu toe gehoord hebt Mixmannetje.

              Ik vind het array gedoe 'helemaal' niks, omdat het geluid heel anders op je afkomt dan thuis of in studio

              Dat is toch geen vergelijking?

              Ieder systeem heeft zijn voor- en nadelen. Om nu ieder line array een Hokotoyo huis en tuin en keukenset getuigd van weinig kennis van zaken.
              En om iedereen die een digitale tafel heeft een sufferd te noemen en om te beweren dat de act met de analoge tafel het beste klinkt zegt mij genoeg over jouw capaciteiten als mixer.
              Hiermee doe je veel goede technici tekort
              Last edited by RayM; 21-09-09, 15:23. Reason: Maandag he...
              Heerlijk die stilte

              Comment

              • dnlproductions
                • Oct 2009
                • 5

                #22
                Originally posted by MusicXtra
                Ff de foto's zitten bekijken maar dit is dus echt een perfecte job voor een line-array.
                [FONT=Calibri]Ik ben ook niet kappot van dat line-array gebeuren voor mijn toepassingen maar….[/FONT]
                [FONT=Calibri]Ik heb er wel verschillende gehoord maar eigenlijk nooit mee gewerkt.[/FONT]
                [FONT=Calibri]Ik heb vorige jaar op de Pro sound & light beurs in Frankfurt verschillende merken gehoord buiten en enkele kon ik zeggen ja daar kan ik me in vinden maar de grootste hoop was veel laag een veel geschater.[/FONT]
                [FONT=Calibri]Moet er ook bij vertellen op die dag was er veel wind en veel systemen waaide weg op een afstand van +-30 meter.[/FONT]
                [FONT=Calibri]Enkel bij meyer sound milo 60 en adamson y-axis ben ik even blijven staan deze twee voelde me goed aan en klonken zeer goed.[/FONT]
                [FONT=Calibri]Maarja als je dan de prijzen te zien krijgt blijf ik wel bij mijn oude systeem (AD-Systems Neocraft).[/FONT]
                Vanbrabant Steven

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #23
                  Originally posted by dnlproductions
                  [FONT=Calibri]Ik ben ook niet kappot van dat line-array gebeuren voor mijn toepassingen maar….[/FONT]
                  [FONT=Calibri]Ik heb er wel verschillende gehoord maar eigenlijk nooit mee gewerkt.[/FONT]
                  [FONT=Calibri]Ik heb vorige jaar op de Pro sound & light beurs in Frankfurt verschillende merken gehoord buiten en enkele kon ik zeggen ja daar kan ik me in vinden maar de grootste hoop was veel laag een veel geschater.[/FONT]
                  [FONT=Calibri]Moet er ook bij vertellen op die dag was er veel wind en veel systemen waaide weg op een afstand van +-30 meter.[/FONT]
                  [FONT=Calibri]Enkel bij meyer sound milo 60 en adamson y-axis ben ik even blijven staan deze twee voelde me goed aan en klonken zeer goed.[/FONT]
                  [FONT=Calibri]Maarja als je dan de prijzen te zien krijgt blijf ik wel bij mijn oude systeem (AD-Systems Neocraft).[/FONT]
                  Ieder systeem, line-array of niet, valt of staat met de opstelling en afregeling. Uiteindelijk kun je met de beste spullen een k*tgeluid krijgen en met slechte spullen nog een heel aardig geluid. Ik denk ook dat het geluid bij veel line-array's te wensen overlaat omdat er geen aandacht aan de plaatsing geschonken wordt, hoe vaak zie je niet de kasten in een rechte lijn vanaf 6 meter hoog hangen? De meeste kasten staan dan voor de vogeltjes te spelen en de onderste kasten moeten dan het hele veld bestrijken en dan is het niet zo gek dat er geen egale geluidsverdeling is.
                  Voordelen van een line-array zijn er genoeg, het is compact waardoor je zichtlijn minder verstoord wordt, bij een juiste opstelling kun je over een groot gebied eenzelfde geluidsdruk creëren en het is veel eenvoudiger te riggen.
                  En om op digitale tafels terug te komen; ik ben ook zo'n sukkel die er één heeft maar zou toch echt niet meer terug willen naar analoog. Plenty headroom, mooi helder geluid, compact en supersnel mee te werken.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • Davy Gabriels
                    • Aug 2002
                    • 819

                    #24
                    Originally posted by MusicXtra
                    Ieder systeem, line-array of niet, valt of staat met de opstelling en afregeling.
                    Ik mag toch aannemen dat op de Pro sound & light beurs de line arrays daar buiten in het testveld allemaal op de best mogelijke manier worden afgeregeld (waarschijnlijk door de fabrikant himself?), of is dit ijdele hoop?
                    Hier kan je tenminste verschillende merken vergelijken onder identieke omstandigheden.
                    Last edited by Davy Gabriels; 22-10-09, 18:48.

                    Comment

                    • qvt
                      • Oct 2009
                      • 721

                      #25
                      Originally posted by Davy Gabriels
                      Ik mag toch aannemen dat op de Pro sound & light beurs de line arrays daar buiten in het testveld allemaal op de best mogelijke manier worden afgeregeld (waarschijnlijk door de fabrikant himself?), of is dit ijdele hoop?
                      Hier kan je tenminste verschillende merken vergelijken onder identieke omstandigheden.
                      Zolang het buiten is zul je altijd afhankelijk zijn van het weer en de omgeving en deze veranderen continu. Wil je een echte vergelijking dan wordt het toch een mooie locatie binnen die geen lastige akoestiek of andere beperkingen heeft.

                      @mixmannetje: Het klinkt mischien lullig maar wat je in je laatste post zegt is pure onzin..
                      There is no substitute for imagination

                      Comment

                      • dnlproductions
                        • Oct 2009
                        • 5

                        #26
                        Originally posted by qvt
                        Zolang het buiten is zul je altijd afhankelijk zijn van het weer en de omgeving en deze veranderen continu. Wil je een echte vergelijking dan wordt het toch een mooie locatie binnen die geen lastige akoestiek of andere beperkingen heeft.

                        @mixmannetje: Het klinkt mischien lullig maar wat je in je laatste post zegt is pure onzin..
                        Daar heb je een punt.
                        Maar als je die Meyer en die adamson hoord met dat zelfde weer die klinkken dan wel hoe komt dan dat?

                        En inderdaad de fabrikant van die systemen stel het systeem af of de plaatselijke hoofd dealer.

                        Ik zeg niet dat mijn neocraft het beste is maar ik mag het toch langs veel van die line-arrays hangen.

                        Of vergis ik me?
                        Vanbrabant Steven

                        Comment

                        • Turboke
                          • Oct 2006
                          • 463

                          #27
                          Je kan daar blijven over praten, het gene wat er aan te doen is is gewoon de systemen naast mekaar hangen en vergelijken want ieder heeft ook wel een beetje een voorkeur naar zijn systeem en zal dat dan zeker voortrekken.

                          Comment

                          • qvt
                            • Oct 2009
                            • 721

                            #28
                            Originally posted by dnlproductions
                            Daar heb je een punt.
                            Maar als je die Meyer en die adamson hoord met dat zelfde weer die klinkken dan wel hoe komt dan dat?

                            En inderdaad de fabrikant van die systemen stel het systeem af of de plaatselijke hoofd dealer.

                            Ik zeg niet dat mijn neocraft het beste is maar ik mag het toch langs veel van die line-arrays hangen.

                            Of vergis ik me?
                            Hoe iets klinkt is ook maar net hoe de systeemtech het inregeld, dat verschilt dus nogal eens.

                            Ik vind zelf dat tussen de betere merken weinig verschil zit, hun producten zijn goed uitgedacht, ontwikkeld en gebouwd en de verschillen komen dan grotendeels door diegene die het systeem samenstelt en inregeld.
                            There is no substitute for imagination

                            Comment

                            Working...