Weet iemand welke speakers dit zijn?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Weet iemand welke speakers dit zijn?

De verkoper geeft dit mee: (ik vind wel niks terug met Google)

- top-kast PWD112 12” (500/750W) / 1.75” planar wave driver (80-450W)
    - sub-kast BP218 Bandpass elk met dubbel 18 “ (1400W CPH per chassis!)

Link

Zijn die wat waard? Ik wil niet tot Nijmegen rijden voor rommel te beluisteren.
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Geen idee, maar 'n enkel 12" lijkt me nou niet zo in verhouding staan met 'n dubbel 18", kan me voorstellen dat het sub dan "giga" is, toch ?
    Jammer dat er geen specplaatjes op de foto's zijn terug te vinden ... wellicht dat je kunt vragen 'n paar foto's van de achterzijdes te schieten ?

Succes !
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• Cake Music NL
      • Sep 2008
      • 60

de hoogdriver zal deze zijn :
      4510ND 4" Neodymium Planar Wave Driver, 1.75" VC, 80 W AES, 112 dB ,
      veel gebruikte BMS driver voor diverse zelfbouw projecten

Je bedoelt zeker deze set....
      CROWN MACROTECH, COMPLETE PA installatie 6KW te koop aangeboden op Speurders.nl

Ziet er leuk uit, alleen wat voor service in NL ? speakers ? hoe klinkt het ? etc....
      Ach, ga eens luisteren, maar voor dat geld kun je ook diverse andere 2e hands set van gerenomeerde merekn kopen hoor !

Comment

• jens
        • Aug 2004
        • 1066

Ik denk dat het een zelfbouw kast is ...en zo aan de afwerking ervan gok ik dat ze van ivo kunnen zijn!

Zwerft wel is in het speakerbouw forum rond, of te contacten op iven.nl ofzo

als het kasten van hem zijn kun je zeker van een goeie kwaliteit uitgaan en nog strak afgewerkt ook! vaak moet je wel de toppen bi-amped aan sturen maar met dat crown rack lijkt me dat ook geen probleem!

groeten!

Comment

• hobbydj
          • Jul 2009
          • 5

Originally posted by frederic
          De verkoper geeft dit mee: (ik vind wel niks terug met Google)

- top-kast PWD112 12” (500/750W) / 1.75” planar wave driver (80-450W)
          - sub-kast BP218 Bandpass elk met dubbel 18 “ (1400W CPH per chassis!)

Link

Zijn die wat waard? Ik wil niet tot Nijmegen rijden voor rommel te beluisteren.

Beste Frederic,

TIP: Neem eens kontakt op via het e-mail adres in de advertentie van de verkoper, met mij dus .... edit mod: vul je profiel maar in, scheelt spam

Overigens betreft het m.b.t. de luidsprekers zéér kundig door IVEN (Nederlandse luidsprekerfabrikant) samengestelde componenten van proffesionele topkwaliteit!
          Kasten zijn vakkundig afgewerkt met oog voor detail, menig "gerenommeerd merk" zou hier een voorbeeld aan kunnen nemen. De meesten komen nog niet eens in de buurt!

De toepassing van de diverse units werd hier niet bepaald door concurentiebelangen op de markt, maar werden kosten nog moeite besparend, wel overwogen, en bovendien kundig berekend samengesteld m.m.w. van een electronicus met verstand van zaken.

Bij deze speakers gaat het om de volgende A-merken en types:

- 4x B&C PZB100 18 inch
          - 2x BMS 12N620 12 inch
          - 2x BMS 4510NDH 1.75” planar wave driver

De prijs van de toegepaste units was bij dit ontwerp duidelijk geen uitgangspunt, het resultaat wél!
          De eindtrappen van Crown uit de MA serie, alsmede het RoadReady rack etc. spreken voor zich.
          Ik zou wel heel gek moeten zijn om zulke electronica te verkwanselen aan eigen "gebouwde rommel" (neem ik niemand kwalijk hoor, ik zou zelf ook sceptisch zijn, ha ha)

Al met al een combinatie die weldegelijk goed doordacht is en een vergelijking met menig "gerenormeerd merk" zeker aan zal kunnen, en deze zelfs zal overtreffen. Het geluidsbeeld dat deze set neer zet is super in balans!

Ik denk dat een luistertest je de beste indruk geeft en de enige manier is om je te kunnen overtuigen........en bla bla nooit never niet!

En voor fotootjes kun je nog steeds hier terecht:

Greetz.
          Last edited by hobbydj; 25-07-09, 12:57. Reason: mailadres verwijderd

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Ik denk ook dat de kwaliteit niks te wensen overlaat, zeker in verhouding met de prijs.
            Alleen zijn de subs lichtelijk overgedimensioneerd voor de gebruikte toppen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• hobbydj
              • Jul 2009
              • 5

Originally posted by Cake Music NL
              CROWN MACROTECH, COMPLETE PA installatie 6KW te koop aangeboden op Speurders.nl

1 Ziet er leuk uit, alleen 2 wat voor service in NL ? 3 speakers ? 4 hoe klinkt het ? etc....
              Ach, ga eens luisteren, 5 maar voor dat geld kun je ook diverse andere 2e hands set van gerenomeerde merekn kopen hoor !

Alle antwoorden op rij:[LIST=1][*]Ook leuk voor bijv. 300 > 500 personen.[*]Nederlandse fabriek, service dus idem.[*]Duitse speakers, dus perfect.[*]Druk en nog eens druk in 't laag, superstrak midden en cristal helder hoog (niet te verwisselen met muddy & harsh)[*]zeker niet voor dit geld, of je moet "dB huppelaké niks mis mee " en dergelijke merken prefereren [/LIST]Greetz
              Last edited by hobbydj; 24-07-09, 21:06.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by hobbydj
                zeker niet voor dit geld, of je moet "dB huppelaké niks mis mee " en dergelijke merken prefereren Greetz
                och,,, er is al een slijtageslag merkbaar in de 2ehands hoek, en een db-setje , doe vooral je best..

Comment

Working...