DSC260 jbl controller of DBX of Behringer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • olafmeis
    • Jan 2009
    • 17

DSC260 jbl controller of DBX of Behringer

Hoi Hoi,

ik heb een JBL SP set. 2 dubbel 15 inch bassen en 1 dubbel 15 inch top per kant. Dikke QSC eindtrappen erachter. Gaat super mooi en erg hard.

Momenteel heb ik hier een behringer crossover en een goede equaliser tussen zitten.

Ik wil echter overstappen op een speaker management systeem om o.a. minder ruis te hebben op vol vermogen.

Bij de set wordt een DSC260 (jbl) geadviseerd. Wel duur en volgens de meeste niet zo makkelijk in gebruik.

Kan iemand mij adviseren of ik het beste de DSC260 (2e hands) kan nemen of bv een DBX driverack PA (die is nl nog een beetje betaalbaar).

Ik hoor graag jullie ervaringen/advies
    thanx
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Driverack PA is best 'n grappig ding; als je 2 weg draait (wat je nu hebt) zou je zelfs 'n PX kunnen nemen. Behringer 2496 zou ik links laten liggen, redelijke kans dat je daar op het meest ongelegen moment gedonder mee krijgt. Die DSC260 is een 2>6 processor en dan betaal je dus behoorlijk voor outputs die je waarschijnlijk voorlopig niet gaat gebruiken.

Groeten !
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• dexter
      • Jul 2005
      • 433

Ik zou wel kijken naar een crossover van jbl (M552/M553) of een processor van hun.
      Ook de M- crossovers kun je intern configureren voor de gebruikte hoorns in deze kasten.
      Eventueel een van DBX waar je de presets van deze set in kan laden. (opvragen bij jbl)
      Dan haal je er veel meer uit.
      En juist een DBX omdat DBX ook bij het Harman bedrijf hoort net als Jbl.

Comment

• olafmeis
        • Jan 2009
        • 17

ok. over de behringer zullen we dan maar niet meer hebben. is ook niet mijn voorkeur.

ik heb een M553 liggen maar draai 2 weg (en dat kan de 553 niet) en gebruik daar een simpele behringer crossover voor.
        Ik had ook vernomen dat in de dsc260 default instellingen staan voor mijn sp set.
        En , ik zag ergens ook dat je in de dbx, jbl instellingen kon laden.

Dus als ik nu een nieuwe DBX pa/px en een 2e handse DSC260 naast elkaar zet, dan zit er dus weinig verschil in, in prijs en qua functies. en beide een redelijk goede qualiteit.

duidelijk. Als iemand nog duidelijke plus of min punten voor 1 van de 2 weet dan hoor ik die nog graag.

Thanc voor de reacties

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

Wellicht nog de aanvulling dat het gegeven of het wel / niet binnen de Harman groep valt en of er wel / geen JBL presets in een processor staan mijns inziens geen enkele meerwaarde heeft.
          Ten eerste omdat ze erg eenvoudig zelf in te programmeren zijn maar meer belangrijk omdat de meeste presets qua EQ-ing gewoonweg nergens naar klinken. Dat is overigens niet alleen bij JBL, maar goed.

Groeten !
          Meer is minder, minder is meer

Comment

• daviddewaard
            • Mar 2008
            • 627

Ik zou ZEKER voor een JBL260 processor of DBX driverack gaan i.p.v behringer.
            de singnaal/ruisverhuiding is vele malen beter en de software zit gewoon beter in mekaar waardoor je minder fase verschuivingen op je crossoverpunten en eq's krijgt.
            plus dat de digitale clock die erin zit veel beter is. dit merk je voormalelijk dat als je bevoorbeeld op het hoog veel processing instellingen hebt en op het laag minder dat bij slechte processors dan het hoog meer latency op de outputs hebt omdat deze de in en outputs niet syncen.
            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

Working...