Sampler live bedienen met een MIDI-voetpedaal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Sampler live bedienen met een MIDI-voetpedaal

Op veel vragen vind ik vaak zelf het antwoord maar nu heb ik toch even de hulp en mening van andere nodig omdat ik hier niet goed in thuis ben.

Een band wil samples afspelen tijdens hun act met een MIDI-voetpedaal. Hiervoor is natuurlijk een sampler en een MIDI-voetpedaal nodig. Ze hebben speciale wensen tot de manier van afspelen en bediening. Het moet ook met een MIDI-voetpedaal kunnen omdat de gitarist welke het bediend zijn handen nodig heeft tijdens het spelen.

Met een druk op een pedaal moet er een sample starten. Wanneer er weer een (ander) pedaal wordt aangetrapt moet de volgende sample indien de eerste nog loopt in een wachtrij (que) wachten en anders gelijk beginnen. Ook moeten samples met een druk op een pedaal in een loop kunnen worden gezet en gestopt.

De sampler moet niet te moeilijk zijn omdat de muzikanten hem zelf gaan programmeren en bedienen. Geen toeters en bellen zoals enorme workstations. Ik kan ze er natuurlijk bij helpen maar zoals ze zelf zeggen, wij maken muziek en zijn geen elektrotechnici.

Welke samplers kunnen dit in combinatie met welk MIDI-voetpedaal. Vroeger was ik nog wel thuis in dat pro AKAI spul maar het is ondertussen gewoon te lang geleden dat ik hier iets mee heb gedaan. Bestaan dat soort systemen eigenlijk nog wel nu de computer zo is ingeburgerd?

• vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Ik heb een oplossing gevonden samen met een bevriend toetsenist van de toetsenist van deze band.

De combinatie van een Roland SP404 sampler met een Yamaha MFC10 voetpedaal doet wat ze willen.

Comment

Working...