Apparaten met een goede wordclock?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mike Manders
    • Aug 2006
    • 341

de Benchmark DAC-1 is echter geen wordclock, maar een D/A converter.. je digitale tafeltje gaat er inderdaad wel een stuk beter van klinken!

kijk misschien eens hier:
    Rosendahl Nanoclocks

of check een Apogee Big Ben

gr. mike

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

Originally posted by Mike Manders
      de Benchmark DAC-1 is echter geen wordclock, maar een D/A converter.. je digitale tafeltje gaat er inderdaad wel een stuk beter van klinken!

kijk misschien eens hier:
      Rosendahl Nanoclocks

of check een Apogee Big Ben

gr. mike
      Die Rosendahl is volgens mij toch wel de oplossing met de beste prijs/kwaliteit verhouden. BigBen is alweer een paar honderd euro duurder. Een Grimm is wel erg gaaf maar kost een dikke 2000 euro. Ik vraag me af hoeveel die clock nou uiteindelijk beter is ten opzichte van een Rosendahl.

@ Mike: jij hebt toch ook een AD convertor van Benchmark waar wel een wordclock out op zit? Scheelt dat nog veel of zit de echte verbetering toch meer in de DA en AD convertors zelf?
      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Mike Manders
        • Aug 2006
        • 341

Ja, ik heb ook de ADC1, met wordclock out. hier zit zeer veel winst. en met dit apparaat heb je dan ook meteen 2 fantastische A/D converters erbij.

ik gebruik een digitale tafel als volgt:

-leadvocals -> API Lunchbox -> ADC1 -> AES input
        -wordclock out van de ADC1 hang ik aan de wordclock in van de tafel (is dus eigenlijk dubbelop)
        -AES/EBU output gaat weer naar de DAC1 -> API 2500 stereo compressor en/of MANLEY ELOP -> dan naar het geluidssysteem of matrix-mixer

verder uiteraard 1 of 2 externe galmen en evt. een graphic EQ.

en dan begint digitaal te klinken als muziek (in mijn oren althans)

Comment

Working...