Al jaren gebruik ik draadloze mic's in de UHF, afstembaar K65-67. Eigenlijk nooit problemen gehad, tot gisteren. De klank klopte niet meer, de reikwijdte was veel minder dan gewoonlijk, er waren korte drop-outs en ook ging de RFmeter op het display driftig op en neer, samen met veelvuldig omschakelen van A naar B van de (true) diversity ontvangers, zelfs als de mic nauwelijks verplaatst werd. Het leek wel of de veldsterkte afhankelijk was van de spraakinhoud. Ik was in de omstandigheid, dat ik vier systemen mee had en kon daardoor een defecte micro of ontvanger wel uitsluiten. Het was in de regio Utrecht en daar werken zenders van KPN in kanaal 64. Edoch het omschakelen naar K67 leverde geen verbetering op. Het is nog maar de vraag of K64 en 65 last van elkaar hebben. Er zijn ook talloze micro's die in K63 werken en dat is ook maar een kanaal verschil.
Met de microfoons uitgeschakeld, was er op de RF veldsterktemeters niets te zien.
Zie je op het display als er digitale zenders op je microfoonfrequentie zitten? Het is toch gewoon HF, of niet. Uiteindelijk was ik in de gelegenheid een microfoonontvanger op minder dan 10 meter van de speaker te zetten, maar perfect werd het niet. Wat zou er aan de hand geweest kunnen zijn. Een check van de micro's vandaag bracht niets aan het licht.
De micro's zijn al zo'n jaar of vier in gebruik zonder problemen.
Speakertech
Met de microfoons uitgeschakeld, was er op de RF veldsterktemeters niets te zien.
Zie je op het display als er digitale zenders op je microfoonfrequentie zitten? Het is toch gewoon HF, of niet. Uiteindelijk was ik in de gelegenheid een microfoonontvanger op minder dan 10 meter van de speaker te zetten, maar perfect werd het niet. Wat zou er aan de hand geweest kunnen zijn. Een check van de micro's vandaag bracht niets aan het licht.
De micro's zijn al zo'n jaar of vier in gebruik zonder problemen.
Speakertech

Comment