Equalizer of Procesor?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michael de Waard
    • May 2009
    • 10

Equalizer of Procesor?

Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een goede oplossing betreft het volgende.
    Ik krijg teveel hoge tonen, en de bass mag wel wat steviger.
    Ik dacht dat het wel met een equalizer verholpen zou kunnen worden, maar nou las ik ergens anders dat ik ook een procesor zou kunnen gebruiken.
    In eerste instantie werd mij de Behringer dualfex pro ( EX2200 ) aangeraden voor de krachtigere bass en beter geluid.
    Kan ik hier ook de hoge tonen wat mee filteren of iniedergeval de scherpte eruit halen.

Graag jullie mening, alvast bedankt.
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Ik zou als ik jou was even door sparen voor een echte processor . Ik hoor te veel wisselende berichten over behringer om er nog vertrouwen in te hebben . Zelf heb ik te veel ellende met dit merk gehad en ben 10 jaar definitief gestopt met hier naar te kijken .
    Je zou naar DBX / LEM (niet mijn favoriet maar hoor weinig betreffende fouten van dit merk ) / BSS / XTA etc .
    Probeer hier eens een 2de hands van te pakken te krijgen daar zeker BSS en XTA in de papieren lopen maar dan heb je ook wat .
    Xilica is naar wat ik hoor ook OK .
    Voor wat voor set heb je een processor nodig ? Het voordeel van een processor tov een eq is dat er meestal meer functies op zitten als alleen een Parmetrische eq zoals limiters x-over functies fase filters etc . wat je geluid mits goed ingesteld enorm kan verbeteren (verprutsen is ook mogelijk dus kijk uit met extreem boosten)
    Last edited by Timo Beckman; 15-05-09, 17:46.

Comment

• Michael de Waard
      • May 2009
      • 10

Ik ben Dj en soms op verjaardagen ofzo moet ik wel eens mn eigen zet mee.
      Ik heb nu een equalizer ooit gekregen maar dit is 100x niks.
      daarom ben ik opzoek naar iets beters.

Mijn set bestaat uit:
      Behringer DJX700
      "equalizer"
      JB Systems vx 700
      JBL JRX 125

heefd u mischien ook een bepaald type?
      Niet extreem duur.

Comment

• djberjo
        • Aug 2008
        • 130

Ik zou voor een DBX kijken als ik jou was, die zijn relatief goedkoop.

Comment

• Michael de Waard
          • May 2009
          • 10

Originally posted by djberjo
          Ik zou voor een DBX kijken als ik jou was, die zijn relatief goedkoop.
          Ik hoor daar ook weel goede dingen over.
          Ook een voorkeur van type?

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Originally posted by Michael de Waard
            Ik hoor daar ook weel goede dingen over.
            Ook een voorkeur van type?

Probeer een lokale muziekwinkel te vinden die er een paar in huis heeft, afspraak maken, topjes, basjes en amps mee (met de meeste processors kan je ook x-overen) en dan luisteren welke jou het meest geschikt lijkt voor wat je er mee wilt doen. (maak wel duidelijk wat je budget is, voordat ze met duizenden euro's aan processors aan komen lopen....)

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Om te beginnen,

je hebt nu een 200W versterkertje van dubieuze komaf achter je speakers hangen. Als je daar een wat respectabelere versterker achter zet van een watje of 750 wordt de kans op fatsoenlijk laag een stuk groter, maar dan zul je nog steeds moeten EQ'en..

Als je zelf de enige bent die de spullen gebruikt is een goede EQ voldoende. Maar als anderen ook draaien is het fijn om limiters te hebben. Mocht je ooit subs bij je set willen kopen het handig om meerdere uitgangen te hebben.

Persoonlijk vind ik dat er niks boven dikke subs met echte versterkers gaat. Maar misschien vind jij het geluid van zo'n subbass harmoniser (zoals het behringer geval waar je het over had) wel prettig.
              Welnu, al die dingetjes zijn in de driveracks terug te vinden

Ik ben alleen bekend met de driverack 260, maar de hoeveelheid outputs die daarop zit heb jij niet nodig. De goedkoopste uit de lijn de driverack PX zal voor jou qua functionaliteit ruim voldoen. Ding is eigenlijk bedoeld voor powered kastjes, maar er is natuurlijk niemand die je verplicht het daadwerkelijk zo te gebruiken. En als het hetzelfde klinkt als de 260 dan heb je zeker waar voor je geld.
              Last edited by sparky; 15-05-09, 21:04.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Michael de Waard
                • May 2009
                • 10

Originally posted by sparky
                De goedkoopste uit de lijn de driverack PX zal voor jou qua functionaliteit ruim voldoen.
                Hoe zit dat met de bediening van het display?
                De behringer heefd alleen knopjes, dus is snel makkelijk af te stellen.

[quote=sparky;506355]
                Als je zelf de enige bent die de spullen gebruikt is een goede EQ voldoende. Maar als anderen ook draaien is het fijn om limiters te hebben. quote]

Ik heb een limiter namelijk de Alesis 3630, alleen deze gebruik ik niet bij een live set.
                Deze had ik gekocht voor de heb, maar gebruikt hem niet om écht te limiten.
                Ik weet ook niet echt hoe ik hem GOED kan gebruiken.

Comment

• drummerke
                  • Oct 2006
                  • 432

driverack px is inderdaad zeker betaalbaar en 2dehands te verkrijgen al (ik heb er nog eentje (België)).

Maar het verschil met een goeie speaker samen met speaker maakt meer verschil dan een processortje.

Subharmoniser is wel leuk, zit er ook in.

greets

Comment

• Koen van der K
                    • Aug 2005
                    • 1146

Originally posted by drummerke
                    driverack px is inderdaad zeker betaalbaar en 2dehands te verkrijgen al (ik heb er nog eentje (België)).
                    ... mijn idee, die driverack PX is de meest betaalbare instapper met de meest noodzakelijk functies ... ben je meteen klaar met de mogelijkheid om 2-weg actief te gaan draaien.

Groeten !
                    Meer is minder, minder is meer

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

De LEM DX24 doet het ook best leuk en heeft ook alle hierboven beschreven functies behalve dan de subharmonics. Daar zou ik overigens heel voorzichtig mee zijn, je pompt heel veel vermogen in je speakers met de kans dat ze het niet eens weer kunnen geven.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Michael de Waard
                        • May 2009
                        • 10

En wat vinden jullie van de DBX Driverack PA?
                        Die kan ik nieuw voor niet al te duur krijgen.
                        En is actief veel beter dan passief?

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

En wat vinden jullie van de DBX Driverack PA?
                          Die kan ik nieuw voor niet al te duur krijgen.
                          En is actief veel beter dan passief?
                          Bij een passief cross-over verlies je nogal wat vermogen in je filter, je kunt van de afzonderlijke drivers het volume niet apart regelen en de time-alignement niet afregelen.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Noobie
                            • Dec 2007
                            • 223

Originally posted by MusicXtra
                            Bij een passief cross-over verlies je nogal wat vermogen in je filter, je kunt van de afzonderlijke drivers het volume niet apart regelen en de time-alignement niet afregelen.
                            Bij sommige merken zie je dat time-alignement wordt opgelost door b.v. de drivers verder naar achter in de kast te plaatsen.

Comment

• @lex
                              • Jul 2006
                              • 1086

Ik heb een limiter namelijk de Alesis 3630, alleen deze gebruik ik niet bij een live set.
                              Deze had ik gekocht voor de heb, maar gebruikt hem niet om écht te limiten.
                              Ik weet ook niet echt hoe ik hem GOED kan gebruiken.
                              Heuh??

@lex
                              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...