advies kleine RCF frontset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

advies kleine RCF frontset

Beste,

In een funkbandje waar ik in speel gaan we een kleine speakerset aanschaffen.
    Voor een combinatie van 2 subs en 2 toppen hebben we 4200€ gespaard met optredens.
    Ik heb staan kijken naar de nieuwe actieve art 7 series van RCF.

Nu hebben ze verschillende speakers:
    Ik zou zeker 2x15" sub nemen. Voor de tops geraak ik er niet uit: een M12"-H 1" of een M15" H2"
    heeft iemand ervaring met deze serie? En welke combinatie zouden we best nemen?

ART 710-A: 750 W, 10", 1", ACTIVE TWO-WAY SPEAKER

ART 712-A: 750 W, 12", 1", ACTIVE TWO-WAY SPEAKER

ART 715-A: 750 W, 15", 1", ACTIVE TWO-WAY SPEAKER

ART 722-A: 750 W, 12", 2", ACTIVE TWO-WAY SPEAKER

ART 725-A: 750 W, 15", 2", ACTIVE TWO-WAY SPEAKER

ART 902-AS: 1000 W, 12", ACTIVE SUBWOOFER

ART 905-AS: 1000 W, 15", ACTIVE SUBWOOFER
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Hier kan ik een kort antwoord op geven:
    Zoek een bedrijfje in de buurt op en ga lekker luisteren! Zo kun je een goede vergelijking maken en ga je uit van je eigen mening.

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

En speel je dan in een stadion of in een cafe?
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by 4AC
        Hier kan ik een kort antwoord op geven:
        Zoek een bedrijfje in de buurt op en ga lekker luisteren! Zo kun je een goede vergelijking maken en ga je uit van je eigen mening.

Mvg,

Teun
        Ik zou niet weten waar ik zo eens kan binnen stappen om de verschillende combinatisch te beluisteren.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by sparky
          En speel je dan in een stadion of in een cafe?
          cafe of teras van cafe, soms wat grotere zaaltjes, laten we zeggen een 100 man?
          Als he meer is dan dat (buiten of zo) moeten ze maar zelf zorgen voor een PA.

We huurden soms een oudere RCF serie. We vonden dit wel goed klinken. Vandaar dat we aan zijn opvolger dachten.
          Last edited by frederic; 05-05-09, 15:41.

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

Originally posted by frederic
            Ik zou niet weten waar ik zo eens kan binnen stappen om de verschillende combinatisch te beluisteren.
            Als je je profiel verder invult dan kan iemand je misschien helpen.
            Is er dan nog geen dealer/verkoper/importeur of wat dan ook in Nederland die de 7-serie heeft staan?

Mvg,

Teun
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

We huurden soms een oudere RCF serie. We vonden dit wel goed klinken. Vandaar dat we aan zijn opvolger dachten.

Ga eens naar dat verhuurbedrijf, als je daar regelmatig komt willen ze je vast wel wat laten horen (als ze de 7-series daar hebben). Gebruik google eens, daar staat vast wel wat in de buurt, en anders moet je een keer gaan kijken naar een groot (openlucht en gratis) festival/optreden en kijk welke verhuur daar staat. Meestal hebben "de grote jongens" ook wel een kleine showroom. En misschien is het handig als we weten waar je woont (stad+provincie), want mensen uit heel nederland (en belgie) komen op dit forum, er is er vast wel eentje die in de buurt woont en je kan helpen.

Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Peeterss
                • Mar 2009
                • 66

Hey Frederic,

Heb je een e-mail adres of telefoonnummer waar ik je kan bereiken. Heb wellicht een goede aanbieding voor je.
                Ik hoor het graag even. kunnen we misschien een demo met de band doen.
                mvg

Edwin

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Originally posted by Peeterss
                  Hey Frederic,

Heb je een e-mail adres of telefoonnummer waar ik je kan bereiken. Heb wellicht een goede aanbieding voor je.
                  Ik hoor het graag even. kunnen we misschien een demo met de band doen.
                  mvg

Edwin
                  Het zou handig zijn om allebei even jullie profiel in te vullen, dan vooral het e-mailadres.
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• jaksev
                    • Jul 2007
                    • 365

Ik heb een keertje de 12'' met de 2'' gehoord, met een 15'' basje er onder, dat klonk echt super goed. En gaat uiteraard lekker hard

Comment

Working...