Behringer DDx3216 Routing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HT-Events
    • Apr 2009
    • 17

Behringer DDx3216 Routing

Hallo, ik werk nu ongeveer een half jaar met de DDX3216 en ik wil graag weten of het mogelijk is en hoe je de effect-outs kunt kopieren of doorsturen naar een kanaal op bank 1-16 dit zodat ik tijdens het mixen van een band-artiest niet hoef te switchen naar de aux-enFX-bank

Is dit mogelijk, zo ja hoe?

En kun je er op deze manier ook een EQ en of compressor e.d. achter hangen?

Met Vriendelijke Groet,
    Tinjo
    HT-Events Evenemententechniek
    Doe waar je goed in bent en laat de rest aan anderen over!
  • laptop
    • Jan 2009
    • 187

welkom op het forrum

op je eerste vraag kan ik je geen concreet antwoord geven, maar misschien heb je hier iets aan:
    http://www.behringerdownload.de/DDX3..._NED_Rev_B.pdf
    (pag.23)

op je vraag of je een eq of een compressor er achter kunt hangen kan ik je wel vertellen.

nu heb je waarschijnlijk via de st-out van je tafel een kabel naar je versterker.
    wil je eq oid er tussen dan gaat de st-out naar de ingang van de eq en via die uitgang naar je versterker.

mvg.

Comment

• cowbeast
      • Jul 2004
      • 109

Ik werk ook regelmatig met die tafel, en voor zover ik weet kan je geen effecten op de bussen zetten. Maar zo goed ken ik de tafel ook niet, dus beste is zelf uitproberen en de handleiding checken.
      Bij de LS-9 gaat dit wel.

Comment

• Pino
        • Jul 2002
        • 390

Hallo HT events,

Dit kan je op verschillende manieren bereiken.

1: maak een fadergroep en een mute groep over de layers heen (instellen in prefs) waarin je 1 om meer faders op layer 1 groepeert met 1 of meerdere van de FX returns.
        Bij deze optie is geen mogelijkheid om het FX signaal nog na te bewerken.

Deze optie is in 99% voldoende en gebruik ik zelf meestal voor bandartiesten en gewone bands.
        Voor speciale fx kan het nuttig zijn om op de volgende manieren te werk te gaan:

2: Je kan je FX returns op de bussen gaan zetten (gewone interne routing), welke je op hun beurt kan sturen naar één van de omni outs. Deze output kan je dan weer gewoon uitwendig in een van je ingangen binnenbrengen en behandelen als een ander ingangsignaal.
        Op deze manier kan je eventueel ook een externe compressor/gate/EQ inserteren.
        Je verliest hierbij minstens 1 omni output.

3: Zoals in '2' maar in plaats van de bussen naar de omni outs te routen zet je ze als digitale ingang op layer 2 (kanaal 17 tot 24) en deze route je dan naar de main. Ook hier kan je het signaal nabewerken zoals een ander ingangsignaal, en als je dan nog een fader/mute groepje maakt zoals in '1' dan ben je er helemaal.
        Je verliest hierbij géén omni output.

In alle gevallen moet je minstens 1 ingang op layer 1 opofferen voor de FX return.
        Vergeet niet als je de FX returns naar de bussen route, deze uit het mainsignaal weg te halen, anders heb je er niets aan en kan je rare dingen krijgen.

Groetjes,
        Pino
        Last edited by Pino; 28-04-09, 09:07.
        Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• HT-Events
          • Apr 2009
          • 17

Originally posted by cowbeast
          Ik werk ook regelmatig met die tafel, en voor zover ik weet kan je geen effecten op de bussen zetten. Maar zo goed ken ik de tafel ook niet, dus beste is zelf uitproberen en de handleiding checken.
          Bij de LS-9 gaat dit wel.
          Dit gaat inprincipe ook bij de m7 cl series. yamaha tafels en behringer tafels zijn wat betrefd de interne routing niet gelijk. dat is een veel gemaakte fout, omdat vooral de eerste series van yamaha en behringer nogal op elkaar lijken wat betreft uiterlijk en handelings wijze. Interne routing based zijn ze totaal verschillend.

Maar allemaal bedankt voor de tips en ik ga er zeker mee aan de slag en meer tips zijn altijd welkom.

Groet,
          Tinjo
          HT-Events

Comment

• HT-Events
            • Apr 2009
            • 17

Originally posted by HT-Events
            En kun je er op deze manier ook een EQ en of compressor e.d. achter hangen?
            Hier bedoel ik interne EQ's mee en interne effecten.

Dus dit is de bedoeling:

Ingang mic chnl1 naar de main en een fx - fx send 1 naar fx return 1 - fx return 1 naar chnl 5 en 6 van fader bank 1 of eventueel 2

Comment

• HT-Events
              • Apr 2009
              • 17

Originally posted by Pino
              Hallo HT events,

2: Je kan je FX returns op de bussen gaan zetten (gewone interne routing), welke je op hun beurt kan sturen naar één van de omni outs. Deze output kan je dan weer gewoon uitwendig in een van je ingangen binnenbrengen en behandelen als een ander ingangsignaal.
              Op deze manier kan je eventueel ook een externe compressor/gate/EQ inserteren.
              Je verliest hierbij minstens 1 omni output.

3: Zoals in '2' maar in plaats van de bussen naar de omni outs te routen zet je ze als digitale ingang op layer 2 (kanaal 17 tot 24) en deze route je dan naar de main. Ook hier kan je het signaal nabewerken zoals een ander ingangsignaal, en als je dan nog een fader/mute groepje maakt zoals in '1' dan ben je er helemaal.
              Je verliest hierbij géén omni output.

In alle gevallen moet je minstens 1 ingang op layer 1 opofferen voor de FX return.
              Vergeet niet als je de FX returns naar de bussen route, deze uit het mainsignaal weg te halen, anders heb je er niets aan en kan je rare dingen krijgen.

Groetjes,
              Pino
              Hoe kun je bij optie 3 deze digitale kanalen naar je layer plaatsten dan? zou je voor mij de stappen uit kunnen leggen?

Alvast heel erg bedankt.

Groet Tinjo

Comment

• Pino
                • Jul 2002
                • 390

Dat doe je met je I/O settings (grijze knop):

Je kan je ingangen op layer 1 en 2 kiezen onder dit menu dus:
                layer 1 input 1-8 = an input 1-8; input 9-16 = an input 9-16 .

Kies dan op layer 2 input 17-24 bus 1-8 als input; route de stereo fx outputs van de aux/FX layer respectievelijk naar bus 1-8 en maak pairs van de 4 stereogroepen.

Route dan input 17-24 naar de main en zet bussen 1-8 op de buspagina op "0" dB.
                Zet ook op de FX layer de FX returns op 0 dB zodat je alle volumes hiervan kan
                regelen op layer 2, of via fadergroepering 1 of 2 faders op layer 1.

Je nabewerking op de effecten doe je dan op kanaal 17-24 in pairs (dus 17-18;19-20 etc...), deze gedragen zich dan gewoon als input channel, maar dan met interne digitale ingangen, in dit geval de bussen 1-8 welke op hun beurt de uitgangen zijn van de 4 stereo fx returns op de aux/fx layer.

euh... duidelijk?
                gewoon effe experimenteren met de handleiding erbij, zo leer je er ook het meeste van.

Groetjes,
                Pino

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Dat doe je met je I/O settings (grijze knop):

Je kan je ingangen op layer 1 en 2 kiezen onder dit menu dus:
                  layer 1 input 1-8 = an input 1-8; input 9-16 = an input 9-16 .

Kies dan op layer 2 input 17-24 bus 1-8 als input; route de stereo fx outputs van de aux/FX layer respectievelijk naar bus 1-8 en maak pairs van de 4 stereogroepen.

Route dan input 17-24 naar de main en zet bussen 1-8 op de buspagina op "0" dB.
                  Zet ook op de FX layer de FX returns op 0 dB zodat je alle volumes hiervan kan
                  regelen op layer 2, of via fadergroepering 1 of 2 faders op layer 1.

Je nabewerking op de effecten doe je dan op kanaal 17-24 in pairs (dus 17-18;19-20 etc...), deze gedragen zich dan gewoon als input channel, maar dan met interne digitale ingangen, in dit geval de bussen 1-8 welke op hun beurt de uitgangen zijn van de 4 stereo fx returns op de aux/fx layer.

euh... duidelijk?
                  gewoon effe experimenteren met de handleiding erbij, zo leer je er ook het meeste van.

Groetjes,
                  Pino
                  Duidelijk voor mij: Leve analoog!
                  Heb een ddx gehad, maar na een paar musicaldingetjes met een zucht van verlichting weer weggedaan.
                  Met name omdat ik het overzicht totaal kwijtraakte....
                  Maar ja, oude l*l he?!

Paul
                  Last edited by SPS; 29-04-09, 17:25.
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Pino
                    • Jul 2002
                    • 390

bwah , dat valt wel mee hoor.
                    Je mag ook niet vergeten dat je zeer veel mogelijkheden hebt in een heel klein toestel.
                    Het vraagt enkel een goede kennis van het apparaat, en eens je dat onder de knie hebt gaat dat eigenlijk heel vlot.
                    Wat je wél moet doen is zélf zorgen voor een goed overzicht door een doordachte programmatie te maken en niet lukraak zomaar ergens iets inpluggen. Hier moet je zelf zorgen voor structuur, terwijl dat analoog heel beperkt is en reeds voor jouw gedaan.
                    Vergelijk het een beetje met mutegroepen en vca's in de analoge wereld.

Voor de rest is het vooral een kwestie van goesting he: beiden hebben hun voor en nadelen.
                    Je bent daarom echt geen oude lOl hoor Paul ;-)

Groetjes,
                    Pino

Comment

• SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

Je bent daarom echt geen oude lOl hoor Paul ;-)

Groetjes,
                      Pino

Many thanks Pino
                      Vond het vooral moeizaam bij snel moeten ingrijpen tijdens de uitvoeringen.

Paul
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...