Samson S-Com plus instellen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maar-ten
    • Apr 2009
    • 2

Samson S-Com plus instellen

Hallo kunnen je me vertellen hoe ik het beste de Samson s-com plus in kan stellen? Ik wil hem gebruiken om mp3`s mee af te spelen waarbij het geluisniveau/sterkte nogal verschillend is (dus dat ik dan alles op 1 niveau kan krijgen).

Ik heb al diverse dingen geprobeerd maar krijg hem niet lekker ingesteld.

Ik hoor het graag, alvast bedankt

Groeten Maarten
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Jaa dat is heel moeilijk uit te leggen zo.

Je moet eerst weten waar alle termen voor staan op dat apparaat.

Popschool Maastricht: Homepage

kijk hier maar eens op daar moet je even goed zoeken en dan vind je dat wel.

En dan zou ik even aan de slag gaan. Je pakt eerst een nummertje waarvan het volume volgens jou mening wel goed is, en dan stel je dat zo in dat hij nergens net niet begint te compressen of gate`n of limiten enz. enz. En dan ga je kijken wat hij doet bij een nummer wat te zacht is of te hard is. Ik denk wel dat je veel keuze hebt wat betreft de Ratio en de attack, is even kijken wat het beste werkt.

Ik gebruik hem meestal voor de zang, zoals vele doen, dat werkt wel goed, vooral bij een zanger die schreeuwt en fluistert door zijn mic.

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1086

Hoi Maarten,

Bedenk wel dat als je een crescendo hebt (bijvoorbeeld aan het begin van een nummer) dat dit crescendo dan door de CL ook wordt aangepast. Maw je moet je afvragen of de CL kan wat je wilt. Als je heel veel nummers in een keer het level wilt aanpassen denk ik dat je dat niet gaat lukken met een CL.

@lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• tididi
        • Aug 2001
        • 352

Originally posted by Maar-ten
        Hallo kunnen je me vertellen hoe ik het beste de Samson s-com plus in kan stellen? Ik wil hem gebruiken om mp3`s mee af te spelen waarbij het geluisniveau/sterkte nogal verschillend is (dus dat ik dan alles op 1 niveau kan krijgen).

Ik heb al diverse dingen geprobeerd maar krijg hem niet lekker ingesteld.

Ik hoor het graag, alvast bedankt

Groeten Maarten
        volgens mij kan je beter je mp3's aanpassen
        er is een progje voor nl. mp3gain, daar kan je je mp3 naar een gezamelijk niveau zetten
        MP3Gain
        probeer het eens met een paar nrs en dan weet je of je er tevreden mee bent
        . succes.
        p.j

Comment

• Maar-ten
          • Apr 2009
          • 2

Dank je wel allemaal ik ga even proberen wat het doet,
          Blijft dus een lastig probleem om het helemaal goed te krijgen.
          Als iemand nog een oplossing heeft hoor ik het graag.

Groeten Maarten

Comment

• Cappetijn Audio Service
            • Apr 2010
            • 13

Hoi Maarten,
            De Samson S.COM Plus is een Compressor/Limiter en die gebruik je normaal voor zangmicrofoons en Drumkits.
            ik heb ze nog nooit zelf voor mp3's af te spelen gebruikt,
            De Compressor sluit je aan op de Insert Kanalen van de geluidstafel.
            Ik Ga misschien deze compressor/Limiter kopen of eentje van Behringer.

Succes!
            Met Vriendelijke Groeten,
            Joeri Cappetijn.

Cappetijn Audio Service

Comment

• BvE
              • Oct 2004
              • 385

Mocht je ze toch willen gelijkstellen met de compressor, dan is de enige optie de release op maximaal te zetten (zal op een paar seconden uitkomen schat ik op een S-com). Dit voorkomt dat je het ingrijpen gaat horen. Attack ook traag.

Toch is het niet helemaal de bedoeling om dit apparaat te gebruiken om mp3's gelijk te trekken. Ten eerste, mocht je mp3s gebruiken op verschillende levels, pas dan op gehoor een level correctie toe door middel van een faderbeweging. Ten tweede, rip al je cds op dezelfde manier, zo voorkom je overmatig level verschil. Ten derde, draai uberhaupt geen mp3s, maar doe alles origineel.

Comment

Working...