In ieder geval voor de goede info, ik wist niet dat je dus ook een sterkere versterker er op aan kon sluiten. Ik ga nu nog eens goed nadenken over de precieze box, en ga ook eens wat rond luisteren denk ik ja. Indien mensen nog een goed voorstel hebben voor een box-enset inclusief versterker voor bovenstaand gebruik en rond de 1500 euro, en die hun erg goed lijkt hoor ik dat nog graag. In ieder geval alvast allemaal bedankt voor het helpen!
Jbl Jrx 125
Collapse
X
-
-
Tuurlijk adviseert QSC een dikkere versterker... Daar verdienen ze meer op.
Gek toch dat een merk zoals JBL dat zelf dan ook zegt...
Als je je versterker de clip in duwt kan je idd schade aan je chassis oplopen, maar dat lukt ook met een versterker met 2x het vermogen... En met 2x het vermogen kan je je spoel uit je magneet drukken waardoor je chassis ook stuk gaat.
Tja, als je nu nog steeds niet weet hoe je je set moet afstellen....
Dat je versterker meer vermogen kan leveren als je speakors mogen hebben is erg fijn (niets mis met een beetje overhead), mits je zorgt voor een fatsoenlijke limiter en/of een man (vrouw) achter de knoppen hebt die de grenzen van het systeem kennen.
Dit zijn dus de basis begrippen van een geluids set, je moet weten waar je mee bezig bent!
Alles kan stuk gaan, het is en blijft electronica en er zijn 'bewegende' delen en die slijten ook of houden er 'spontaan' mee op..
Dave[FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]Comment
-
JBL werkt samen met Crown...... en die willen ook best meer verdienen, zullen ze vast niet erg vinden!(en als dat wel zo is, dan is er bij crown iets heel erg mis!)
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Hallo,
De JRX-serie is de budgetlijn van JBL betreffende luidsprekers. De I-force serie is dat voor EV ook. In beide gevallen telt echter dat je een nieuwe versterker moet aanschaffen. (en dus geen hifi-ding) Voor beiden geldt ook dat ze niet voldoen voor feesten tot 150 personen. Een 100 personen, binnen, met de juiste versterking, moet wel lukken. De JBL JRX125 is trouwens géén 3-weg luidspreker, maar een 2-weg.
Verder ben ik het eens met Beckers Entertainment. Zeker als drive-in zit je niet echt te wachten op dit formaat luidsprekers. Ik adviseer om te kijken naar 2 degelijke full-range toppen met een goede versterker. Deze zullen dan voldoen tot een schoolfeest tot ongeveer 75 personen. Mocht je een groter feest hebben, huur dan subwoofers (en meer) bij. In korte tijd heb je dan voldoende geld bij elkaar om deze extra spullen zelf aan te schaffen. Hierdoor heb je zowel flexibiliteit als kwaliteit. Al hangt dat samen met veel meer factoren.
Het is misschien minder 'stoer', maar het is naar mijn mening de meest efficiënte manier om te beginnen.
Verder vind ik het erg kort door de bocht van DjSpeakertje om QSC zo in de hemel te prijzen. QSC maakt goede producten, ik heb zelf goede ervaringen met o.a. de PLX reeks. Maar ook QSC heeft haar minder modellen, zelf vind ik de RMX reeks niet goed genoeg voor het geld. JBL en nog wat merken vallen trouwens onder de HarmannKardon groep. En tja, samenwerking, vriendjespolitiek, contract van correspondentie, hoe wil je het noemen
Er lopen trouwens voldoende topics over een goede full-range top in jou prijskasse...
Mvg,
TeunLast edited by 4AC; 22-04-09, 16:32.uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazenComment
-
Toch nog maar eens kijken naar de dB set die ik je voorschotelde?
Verder ben ik het eens met Beckers Entertainment. Zeker als drive-in zit je niet echt te wachten op dit formaat luidsprekers. Ik adviseer om te kijken naar 2 degelijke full-range toppen met een goede versterker. Deze zullen dan voldoen tot een schoolfeest tot ongeveer 75 personen. Mocht je een groter feest hebben, huur dan subwoofers (en meer) bij. In korte tijd heb je dan voldoende geld bij elkaar om deze extra spullen zelf aan te schaffen. Hierdoor heb je zowel flexibiliteit als kwaliteit. Al hangt dat samen met veel meer factoren.
Het is misschien minder 'stoer', maar het is naar mijn mening de meest efficiënte manier om te beginnen.

Neem anders eens een kijkje bij de nieuwe Opera serie van dB. Komen ergens in juni/juli uit. Als je de tijd hebt om te wachten zou ik dat zeker doen. Ik wacht zelf ook met de aankoop van mijn nieuwe topjes tot deze tijd. Kan ik ze eens beluisteren en vergelijken en dan een keuze maken...
Groeten JasperWat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?Comment
-
Hallo,
Verder vind ik het erg kort door de bocht van DjSpeakertje om QSC zo in de hemel te prijzen. QSC maakt goede producten, ik heb zelf goede ervaringen met o.a. de PLX reeks. Maar ook QSC heeft haar minder modellen, zelf vind ik de RMX reeks niet goed genoeg voor het geld.
Mvg,
Teun
Ff offtopic: ik vind qsc gewoon een goed merk, dat ik begon over qsc was omdat dat me het eerste te binnen schoot, qsc schreeuwt altijd zo hard dat je een amp moet nemen met het dubbele rms vermogen van je speakers, dus noemde ik qsc, als bijv. ev dat ook zou schreeuwen zou ik qsc EN ev hebben gezegd, omdat ze allebei goede ampmerken zijn, ookal ben ik persoonlijk geen ev fan.
Daan
Dat wou ik even rechtzetten, nu weer ontopic!Last edited by djspeakertje; 24-04-09, 16:25.I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment

Comment