Materiaal op school / clip-bescherming

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Originally posted by pjadskop productions
    voor grotere evenementen zoals sportdag huren we toch een instalatie, en zoals eerder vermeld denk ik niet dat ze graag aparte subwoofers hebben aangezien ze dat te uitgebreid gaan vinden. Gewoon, 2 of 4 full range kasten, actief, en een beetje betaalbaar en draagbaar.

als je niet live gaat zingen, maar gewoon praat, en achtergrondmuziek draait, kan je het beste een paar rcf 715's kopen, 2/4 moet je zelf even uitzoeken, voor het geld dat ze op moeten brengen, kan de winkel vast wel iets regelen dat je op locatie (waar je ze gaat gebruiken) kan beluisteren. ALTIJD LUISTEREN!

Daan

(ga je live zingen, gebruik dan 12" toppen, klinkt stukken beter, ookal zijn er vast wel 15"ers die dat ook goed kunnen, moet je wel weer aparte bassen hebben, want uit een 12" komt dan weer geen bas......)
    Last edited by djspeakertje; 09-04-09, 12:38.
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

[FONT=Verdana]
      Originally posted by djspeakertje
      als je niet live gaat zingen, maar gewoon praat, en achtergrondmuziek draait, kan je het beste een paar rcf 715's kopen, 2/4 moet je zelf even uitzoeken, voor het geld dat ze op moeten brengen, kan de winkel vast wel iets regelen dat je op locatie (waar je ze gaat gebruiken) kan beluisteren. ALTIJD LUISTEREN!

Daan

(ga je live zingen, gebruik dan 12" toppen, klinkt stukken beter, ookal zijn er vast wel 15"ers die dat ook goed kunnen, moet je wel weer aparte bassen hebben, want uit een 12" komt dan weer geen bas......)
      Dat laatste is een theorie die je niet altijd kunt toepassen. Ga jij de mannen van RCF maar uitleggen dat je met hun 15" art's niet fatsoenlijk spraak kan versterken en met een 12" wel.
      Zou je je mening wat verder kunnen beargumenteren? Aangezien je de Art 7-serie adviseert neem ik aan dat je ze uitgebreid beluistert hebt (zoals je zelf ook al aangeeft).

@TS: als ik het goed begrijp word het dus een 12" of 15", full range top
      [/FONT][FONT=Verdana]à la[/FONT][FONT=Verdana] art 312/srm450? Over deze en de concurrenten zijn al flink wat topics aan de gang. Misschien de moeite waard om deze even door te lezen.
      Ik ben echter bang dat iedereen nu naar voren komt met een volgens hun beste keuze, welke bij bijna iedereen verschillend is. Zoals djspeakertje al zei zou ik zeker even gaan luisteren naar verschillende modellen, vergelijken etc.
      Is er verder nog een bedrijfje bij je in de buurt? Het brengt veel voordelen met zich mee als de school de 'service' dicht bij huis heeft. Als deze er is, lekkker een demootje doen en dat zal de keuze verder vergemakkelijken lijkt me.
      Anders zie je door de bomen het bos niet meer...
      [/FONT]
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Vind persoonlijk dat 12" mooier klinken voor live zang. Dat "idee" van de art7-serie komt officieel van beckers, ik heb dat gewoon overgenomen, ik heb ze eerlijk gezegd nog nooit gehoord (weet ik, domme actie om dan te posten dat je die moet nemen) maar ik heb wel 525's en 322's gehoord en (volgens mij, correct me if i'm wrong!) zijn de 7-series gewoon grote broertjes met meer vermogen.

Daan

En voor luisteren in grote winkels nog een tip: vergelijk steeds 2/3 modellen met elkaar, niet de hele meut tegelijk, dan kom je er niet meer uit. Vervang het model dat je het minst bevalt door een andere. Zorg dat het volume PRECIES even hard staat en de eq's recht, want als een model een beetje meer bas/volume krijgt, ga je automatisch voor dat model. (gelezen in: tipboek versterkers en effecten)
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Originally posted by djspeakertje
          maar ik heb wel 525's en 322's gehoord en (volgens mij, correct me if i'm wrong!) zijn de 7-series gewoon grote broertjes met meer vermogen.
          Ik heb ook een broer -en die heeft meer spierballen dan ikke.
          Maarreh, hij lijkt verder helemaaal niet op mij
          Als je 'm vat!

Met andere woorden: Een grote broer met meer vermogen betekent, dat het dus een geheel andere speaker is. Andere componenten, filtering etc!
          Hoeft dus helemaal niet op de andere series te lijken.

Paul.
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

Ik heb ze beide al gehoord. Werk regelmatig met de 322 topjes en heb met carnaval met de ART-7 serie gewerkt. Persoonlijk was ik meer fan van de 322, dit kwam mede doordat deze 12 inch waren en de topjes uit de 7 serie de 715's waren met hun 15" woofer. Ze stonden op een flinke baskast dus had niet zoveel bas nodig.
            Als het vooral bedoeld is voor spaak zou ik eens kijken naar een art 322 van rcf. Stukken gunstiger geprijsd en met hun 2" hoogdriver klinken ze hier top voor. Bas die uit het kastje komt is ook niet verkeerd.
            En anders 4 leuke dB technologies topjes? Die klinken ook zeker niet verkeerd voor hun geld.

Groeten Jasper
            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Originally posted by Beckers Entertainment
              Ik heb ze beide al gehoord. Werk regelmatig met de 322 topjes en heb met carnaval met de ART-7 serie gewerkt. Persoonlijk was ik meer fan van de 322, dit kwam mede doordat deze 12 inch waren en de topjes uit de 7 serie de 715's waren met hun 15" woofer. Ze stonden op een flinke baskast dus had niet zoveel bas nodig.
              Als het vooral bedoeld is voor spaak zou ik eens kijken naar een art 322 van rcf. Stukken gunstiger geprijsd en met hun 2" hoogdriver klinken ze hier top voor. Bas die uit het kastje komt is ook niet verkeerd.
              En anders 4 leuke dB technologies topjes? Die klinken ook zeker niet verkeerd voor hun geld.

Groeten Jasper
              Tja, en zo vindt de ander een 312 weer wat aangenamer klinken.
              En zo heeft iedereen hier zijn eigen mening...

Ik wacht nog even het antwoord van de TS op mijn vraag af.
              Last edited by 4AC; 21-01-12, 21:43.
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• pjadskop productions
                • Nov 2008
                • 128

er zijn niet echt bedrijfjes in de buurt, ik dacht ze mss bij musicstore te halen?
                Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

[FONT=Verdana]
                  er zijn niet echt bedrijfjes in de buurt, ik dacht ze mss bij musicstore te halen?
                  [/FONT] [FONT=Verdana]In de huidige situatie zal het moeilijk worden om een juist advies te geven.[/FONT]
                  [FONT=Verdana]Of een luidspreker wel of niet ‘goed’ is, hangt voornamelijk af van jouw mening/smaak.[/FONT]

[FONT=Verdana]Je geeft aan (nog) geen budgetbeperkingen te hebben.[/FONT]
                  [FONT=Verdana]Dan heb ik maar één ding te zeggen: Funktion One.[/FONT]
                  [FONT=Verdana]Ik hoop echter dat ons belastinggeld gestoken word in de kwaliteit van het onderwijs en niet de kwaliteit van de luidsprekers. Of dat tenminste de verhouding enigszins acceptabel is.[/FONT]

[FONT=Verdana]Even informeren naar een budget en/of richtlijn zou dus verstandig zijn.[/FONT]
                  [FONT=Verdana]En er loopt op je school zeker weten iemand rond die je daar meer over kan vertellen.[/FONT]

[FONT=Verdana]Mét budget blijft het een kwestie van smaak. Stel;[/FONT]
                  [FONT=Verdana]De school wil niet meer dan 1500 euro per luidspreker kwijt.[/FONT]
                  [FONT=Verdana]Meneer A adviseert je de QSC HPR serie, omdat deze zo snoeihard gaan.[/FONT]
                  [FONT=Verdana]Mevrouw B vindt de HPR serie maar schel klinken en adviseert je een RCF uit de Art7 serie.[/FONT]
                  [FONT=Verdana]Meneer C vindt....[/FONT]
                  [FONT=Verdana]Bla.[/FONT]

[FONT=Verdana]In deze prijsklasse kies je door prioriteiten te stellen. Welke eisen genieten de voorkeur?[/FONT]

[FONT=Verdana]Ik kan me niet voorstellen dat iemand je nu kan adviseren: kies dit.[/FONT]
                  [FONT=Verdana]Het wordt tijd om wat bomen te kappen om het bos weer te kunnen zien[/FONT]

[FONT=Verdana]Mvg,[/FONT]

[FONT=Verdana]Teun[/FONT]
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• pjadskop productions
                    • Nov 2008
                    • 128

We zijn dus naar de winkel in de buurt geweest, maar deze begon de hele tijd over skytronic, en ik weet dat dat brol is, dus daar hoeven we niet op te rekenen, nu waren we aan het zoeken op internet en we kwamen een aantal mogelijkheden uit
                    1)Behringer B315A eurolive
                    2) Mackie SRM 450
                    3) RCF art 315
                    Iemand ervaring met deze speakers?
                    Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• Toan_08

We zijn dus naar de winkel in de buurt geweest, maar deze begon de hele tijd over skytronic, en ik weet dat dat brol is, dus daar hoeven we niet op te rekenen, nu waren we aan het zoeken op internet en we kwamen een aantal mogelijkheden uit
                      1)Behringer B315A eurolive
                      2) Mackie SRM 450
                      3) RCF art 315
                      Iemand ervaring met deze speakers?
                      Ik heb zelf 2 srm 450's. ik ben er tot nu toe er wel blij mee, de prijs+kwaliteit verhouding is uitstekend.
                      maar natuurlijk hebben ze ook min punten. zoals, ze kunnen schel klinken op een bepaalde niveau. (maar dat is wel weg te werken met een eq).
                      je ken ze tegenwoordig overal spot goedkoop vinden. dus dat is geen probleem.

Comment

• Beckers Entertainment
                        • Dec 2008
                        • 650

Ja.

-Behringer, niet doen. Lees rond op het forum en je snapt hoezo niet.

-Mackie, zijn vrij aardig. Klinken goed, maar niet meer zo goed als dat ze dat deden voordat ze hun fabriek verplaatsten.

-RCF, vind ik persoonlijk de mooiste uit het rijtje. De prijzen liggen uiteraard hoger, misschien te hoog voor een school. Maar prijs-kwalitatief is dit wel een van de beste.
                        Moet ik natuurlijk toegeven dat ik RCF-fan ben.

Hij staat er niet tussen, maar dB technologies? Kijk daar ook eens naar. Gebruiken RCF speakers en dergelijke en klinken ook zeker niet verkeerd.

Groeten Jasper
                        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• DMiXed
                          • Jan 2008
                          • 370

wat dacht je van de EV SxA 300?
                          Ook zeker geen slechte toppen, en met
                          een of twee basjes (SbA 760) heb je
                          een zeer grof systeem, waar je
                          heel veel mee aankunt! Heb zelf ook op
                          school twee SxA's en SbA's hangen/staan
                          maar die gaan iedere keer weer eve goed!
                          Een nadeel: t prijskaartje

Grtz Jeroen van Geffen
                          Jeroen van Geffen

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

dB technologies
                            Zijn over het algemeen veel waar voor je geld en goed van kwaliteit (niet overal wordt RCF in gebruikt maar ze zitten wel onder hetzelfde dak). Als het actief mag zijn dan is de DVX-serie een SUPER aanrader.
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Smit-PA
                              • Oct 2006
                              • 63

EV ZX -serie???

Geen echte ervaring mee, maar wel veel positiefs over gehoord.
                              En helemaal voor die prijs.
                              Geluid is een levenswijze.
                              Wie niet horen wil moet, maar voelen.

Comment

• DMiXed
                                • Jan 2008
                                • 370

Originally posted by Smit-PA
                                EV ZX -serie???
                                ...
                                EV ZX serie zijn idd heel erg goede luidsprekers, ook niet duur voor
                                de kwaliteit, maar het zijn erg moeilijk handelbare luidsprekers voor
                                de beginnende schoolier die eventjes achter t mengpaneel staat,
                                om er een goede sound uit te krijgen. Heb er zelf ook al vaker mee gewerkt (ZX-4 en ZX-5) maar bij ieder nummer kun je zowat je equalizing
                                opnieuw instellen/bijstellen om het max uit de speaker te halen.
                                Lijkt mij dus een slechtere keuze, zeker niet qua kwaliteit, maar qua handelbaarheid!

Ik blijf toch bij de SxA360 en SbA760 voor de TS, een goede krachtige set, mooi warm geluid, compact, niet moeilijk om hier veel goeds uit te krijgen, dus ideaal voor de starters en ook een goede set voor de gevorderden! Heb er vanmiddag nog mee gewerkt, maar ik val nog altijd voor de sound van deze set!

En goedkoper als de ZX serie, als je ff gaat rekenen met amps etc. erbij!

Grtz Jeroen van Geffen
                                Jeroen van Geffen

Comment

Working...