Samson CO2S, CAD GXL1200 of Rode M3

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Samson CO2S, CAD GXL1200 of Rode M3

In mijn zoektocht naar een setje (4 stuks) condensator microfoons (nier of supernier) kan ik niet echt een keuze maken.
    De toepassingen zullen met name koortjes of toneel zijn, maar overhead voor een drumstel of voor een accoustische gitaar is absoluut niet ondenkbaar.

De opties zijn, mede door beperkt budget (max 100,- per mic) beperkt, maar niet slecht.
    In mijn zoektocht ben ik de CAD GLX1200, de Rode M3 en de Samson CO2S tegengekomen.
    Over de CAD GLX1200 (nier) is veel te vinden en er zijn veel lovende recensies.
    Helaas wordt er geen wordt geschreven over de toepassing bij koren of iets vergelijkbaars. Wat opvalt is de enorm vlakke frequentiekarakteristiek en met een prijs van 80,- goed te doen.
    Een andere optie van CAD zou de ICM417 (nier) zijn. De karakteristiek is echter behoorlijk anders (veel minder onder de 200Hz) en de SPL is ook relatief laag (130dB tegen 135dB voor andere condensators).

Over de Samson CO2S (supernier) is ietsje minder te vinden, maar wat te vinden is... is opvallend.
    De mic wordt vergeleken met een AKG C1000 en schijnt het beter te doen op accoustische instrumenten. Helaas ook hier weer niks over koren of zanggroepen, wat de informatie interessant maar onvoldoende maakt.
    De goede recensies tegenover de lage prijs (59,-) hebben een hoge aantrekkingskracht, maar ik ben toch een beetje bang voor taferelen die ik ook met AKG C91's gehad heb: veel last van feedback.

De Rode M3 (nier) tenslotte wordt aangemerkt als een alleskunner en is zelfs voorzien van een high pass filter en een 0db/-10db/-20db pad in de mic. Hier worden zanggroepen en koren wel specifiek genoemd wat vertrouwen geeft.
    Helaas is dit ook de duurste van de collectie (99,-) wat zou betekenen dat het budget direct op is.

Gezien de supernier eigenschap en de prijs is de Samson erg aantrekkelijk, maar ik heb hem nooit gehoord of ergens gezien.
    Rode heeft een redelijke naam, CAD is in de USA een topmerk (en als het daar goed werkt zal het dat hier ook wel doen), maar vooral in studio's.

Is er iemand die ervaring heeft met een of meerdere van deze mics en deze wilt delen, of iemand die advies kan geven? Ik zit zelf een beetje vast...
    Last edited by renevanh; 05-04-09, 11:15.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Echt niemand die hier een zinnig woord over kan zeggen...?!

Kan het niet geloven...

Comment

• Roel_CX
      • May 2006
      • 49

Ik had 2 samson CO2's, maar na twee jaar kraken deze alletwee (lekke elco of zo, wel beiden hetzelfde probleem)
      Toen ik de eerste keer hoorde dat die kraak er was, was ik net een live opname van een koor aan het doen, die dus wel verpest was daardoor.
      Die overheadjes zijn dus op de schroothoop beland.
      Persoonlijk zou ik daar dus niet voor gaan.

groeten, en succes met je zoektocht

Roel

Comment

• Jan van Duren
        • May 2004
        • 204

Had een tijdje wat budget microfoons. o.a. Behringer. Maar ik heb nu een Rode M3 gekocht en dat is echt een enorme verbetering. Kosten nu 99,00 euro.

Dus ik zou gaan voor de Rode.

vr gr

Jan

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Ik heb besloten te kiezen voor de Rode M3. Jullie ervaringen en de vele recensies hebben mij daarbij geholpen.

Allemaal bedankt!

Comment

Working...