Zendermic voor grote afstand.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SoundOfSilence
    • Mar 2007
    • 766

Originally posted by speakertech
    Over welke zender heb je het nu?
    De MX520 van Albion (ook bekend als "de VRT-WZ" van HF Prints).
    Heb inmiddels nummer 3 binnen en durf ik de doos niet open te maken.

Zijn niet alleen electronica-issues, maar ook mechnische dingetjes.
    Zo heb ik al 1 XLR chassis losgebroken. Die blijkt dus gewoon gelijmd te zitten i.p.v. met een boutje-moertje.

Serieus, het idee is goed, maar ze doen een beetje raar (de WZ's dan).
    Voorbeeldje:
    Testen doen ze bij Albion met een PG58, die aanzienlijk zachter is dan de MD421 die wij gebruiken. Gevolg: de ingangstrap gaat over zijn nek. Dan ga je aan de gain draaien en ontstaan er hele rare audiotechnische verschijnselen.

Komt zeker goed met die WZ, maar geloof persoonlijk niet dat ie 100% uitontwikkeld is momenteel. (sowieso... HF Prints heeft wel een persbericht op de site, maar meld ze niet als product)
    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

vraag me af of de TS nog wat uitgeprobeert heeft met wat zendersetjes
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Originally posted by SoundOfSilence
        De MX520 van Albion (ook bekend als "de VRT-WZ" van HF Prints).
        Heb inmiddels nummer 3 binnen en durf ik de doos niet open te maken.

Zijn niet alleen electronica-issues, maar ook mechnische dingetjes.
        Zo heb ik al 1 XLR chassis losgebroken. Die blijkt dus gewoon gelijmd te zitten i.p.v. met een boutje-moertje.

Serieus, het idee is goed, maar ze doen een beetje raar (de WZ's dan).
        Voorbeeldje:
        Testen doen ze bij Albion met een PG58, die aanzienlijk zachter is dan de MD421 die wij gebruiken. Gevolg: de ingangstrap gaat over zijn nek. Dan ga je aan de gain draaien en ontstaan er hele rare audiotechnische verschijnselen.

Komt zeker goed met die WZ, maar geloof persoonlijk niet dat ie 100% uitontwikkeld is momenteel. (sowieso... HF Prints heeft wel een persbericht op de site, maar meld ze niet als product)
        Ik ben benieuwd waarvoor en/of welke omstandigheden jij de zender wil gebruiken. Tot nu toe gebruikte ik (huur) zenders van HECOM, de diport 10/2. Dat is een zender die op 10 en op 1 watt kan werken. Omdat de antenne op de schouder verre van ideaal is, staat het ding tijdens bijv een wielerronde altijd op 10 watt. De MX520 is naar ik gelezen heb in de specs maar maximaal 1 watt. Ik heb de koop niet doorgezet, omdat ik toch sterke twijfels heb over de voor mij benodigde reikwijdte. (Ik heb geen proef ermee gedaan) In elk geval was de 1 watt stand van de Hecom niet altijd toereikend.
        Het grote voordeel van de MX zou dan wel de hanteerbaarheid zijn. Ook de bedrijfsduur op een acculading is voor mijn doel genoeg.

Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

dacht dat dit topic over het adviseren van een betaalbare microfoon ging die ver gaat

Comment

• speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

Originally posted by shure-fan
            dacht dat dit topic over het adviseren van een betaalbare microfoon ging die ver gaat
            Wat heet betaalbaar?. Een fatsoenlijke microfoon kost in ons vakgebied al een paar honderd euro. Een beetje fatsoenlijke zendmicrofoon van Sennheiser of Shure ook al zo'n 1000 euro. Ik weet ook wel dat er draadloze micro's zijn, die compleet met batterijen en een luxe doos maar 89 euro kosten, maar hier hebben we het toch over een (semi) professioneel audioforum?
            Lijkt me 3000 -4000 euro voor een special niet eens zo gek. Als je de rest niet uitvoert met DAP of Omnitronic, dan valt de prijs waarschijnlijk in de marge van de rest van de installatie.
            Twee actieve vlaggetjes A12AD van Sennheiser kosten toch ook al zo'n 1200 euro excl. BTW en dan ben je nog niet eens zeker of het gevraagde wel gehaald wordt.

Speakertech
            Last edited by speakertech; 26-05-09, 21:08.
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• SoundOfSilence
              • Mar 2007
              • 766

Mijn advies: een HF Prints simply... 1 of 5 watt en 1500 - 1700 euro. Redelijk betaalbaar voor een draagbare zender van 5 watt.

Comment

• shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

Er wordt een oplossing gevraagd om met een betaalbare mic rond de 150 m ver te komen,

in het eerste deel van dit topic wordt hier ook perfect aan gehouden, maar helaas lees ik dat men ineens met wandelzenders en dergelijke komt aanzetten waar men een vergunning voor moet aanschaffen,

Ik heb het dan nog niet eens over de werking van een dergelijk apparaat, ipv 2 AAtjes in een shure / sennheiser te doen en aanzetten, moet men dan ook nog eens " getraind" worden in het werken met een dergelijke zender, en dan heb ik het ook nog niet over het troubleshooten van het apparaat (mocht er wat mis gaan)

Wat ik hier oa mee wil zeggen:

Er wordt gevraagd mee te denken naar een oplossing voor een probleem, maar halverwege wordt er een zijtak ingegaan door over wandelzenders met vergunningen te praten, terwijl dit (naar mijn mening) niks met het onderwerp te maken heeft of voor een degelijke / simpele oplossing kan zorgen.

Mijn excuses als ik mensen onrecht heb aangedaan met mijn bovenstaande tekst

Comment

• cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

Er wordt een oplossing gevraagd om met een betaalbare mic rond de 150 m ver te komen,

in het eerste deel van dit topic wordt hier ook perfect aan gehouden, maar helaas lees ik dat men ineens met wandelzenders en dergelijke komt aanzetten waar men een vergunning voor moet aanschaffen,

Ik heb het dan nog niet eens over de werking van een dergelijk apparaat, ipv 2 AAtjes in een shure / sennheiser te doen en aanzetten, moet men dan ook nog eens " getraind" worden in het werken met een dergelijke zender, en dan heb ik het ook nog niet over het troubleshooten van het apparaat (mocht er wat mis gaan)

Er wordt gevraagd mee te denken naar een oplossing voor een probleem, maar halverwege wordt er een zijtak ingegaan door over wandelzenders met vergunningen te praten, terwijl dit (naar mijn mening) niks met het onderwerp te maken heeft of voor een degelijke / simpele oplossing kan zorgen.

Als je nou eens meerdere ontvangers plaatst op strategische punten, elke ontvanger een eigen kanaal geven op je mengtafel en elke keer meeschuiven (kanaal ophoog van de onvanger waar de mic's het dichtst bij is. Als je dan ook nog eens vlaggen erbij gebruikt kan je een hoop gekke dingen doen.

De ontvangst van mic's wordt trouwens vaak pas slecht als er afstanden overbrugt worden met muren of veel mensen ertussen. Heb je gewoon een 'op zicht' op je ontvanger vanaf je mic dan kan je al een behoorlijke afstand overbruggen.
                  Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Old Glibber
                    • May 2006
                    • 10

Zender

Misschien een wat late reactie.
                    Zelf gebruik ik een LEEM draadloze microfoon,deze heeft een uitgangsvermogen van 30mW wat goed is voor ong.150m.
                    Is het in de buurt van Leiden kunnen we het misschien t.z.t eerst uitproberen.
                    Gr. OG

Comment

• SoundOfSilence
                      • Mar 2007
                      • 766

Is het een ijshal, openlucht, met lantarenpalen in het midden o.i.d?

Geef eens meer details vor de situatie en toepassing.

Maakt bijvoorbeeld al een groot verschil of "de spreker" te midden van een mensenmassa staat, of dat ie in z'n uppie staat.

Comment

• speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1697

Originally posted by SoundOfSilence
                        Mijn advies: een HF Prints simply... 1 of 5 watt en 1500 - 1700 euro. Redelijk betaalbaar voor een draagbare zender van 5 watt.
                        En die is niet meer te koop en wordt niet meer geproduceerd. Hierover heb ik al eerder een topic gestart en kwam toen uit bij de mx520.
                        Ook de comply wordt niet meer gemaakt.

Speakertech

Comment

• speakertech
                          • Jan 2008
                          • 1697

Ja een betaalbare oplossing voor een probleem.
                          Het is duidelijk dat de gewone micro's niet voldoende reikwijdte hebben, dus dan moet je naar een alternatief. Wat gebruiksgemak is de zender van HFprints een stuk eenvoudiger dan een bijvoorbeeld een Sennheiser Evolution. Neem nou alleen de aan/uitschakelaar, die meer dan eens sneuvelt en dan ook nog de mogelijkheid om op allerlei knopjes te drukken, waardoor de instellingen verloren gaan. DE WZ heeft geen batterijen maar een accu. Je hoeft hem niet eens te openen. Opladen met de netadapter en je kunt weer vier uurtjes vooruit. Dat is niet erg ingewikkeld.
                          Ik gaf het al eerder aan, een goede draadloze micro kan gemakkelijk tegen de 1000 euro zitten en dan twee actieve vlaggen erbij voor de reikwijdre, van Sennheiser, ook nog eens 599 per stuk en dan voor ruim 2000 euro geen zekerheid hebben dat het werkt..........
                          Soms moet je gewoon door de zure appel heen. Een lage aanschafprijs ben je zo vergeten, de ellende van een slecht werkende verbinding blijft je achtervolgen.
                          En ik voel me niet gekwetst hoor. Als het voor een redelijke prijs kan, ben ik daar zeker voor.

Speakertech

Comment

• shure-fan
                            • Sep 2003
                            • 1046

ik zou ook graag willen weten of dit buiten of binnen is.. zijn er bijvoorbeeld ook lampen masten aanwezig??

een kleine situatie schets (zoals eerder aangegeven) zou idd niet verkeerd zijn

Comment

Working...