Wel Geen DI met laptop

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stefan90kauw
    • Jun 2005
    • 189

Wel Geen DI met laptop

Beste iedereen,

Ik vroeg mij af hea,
    als ik de aarde van de voeding van mijn laptop afplak heb ik dan alsnog een DI nodig om hem aan te sluiten op een mengpaneel?

Ik denk zelf eigenlijk van niet, maar hoe zijn de meningen hierover?

Greetz!
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Originally posted by stefan90kauw
    ...hea...
    hea?

Beste iedereen,

Ik vroeg mij af hea,
    als ik de aarde van de voeding van mijn laptop afplak heb ik dan alsnog een DI nodig om hem aan te sluiten op een mengpaneel?

Greetz!
    Het is eigenlijk nooit slim om de aarde af te plakken van een electrisch apparaat. Maar hier zijn al genoeg topics over geschreven. Kun je zo terug zoeken.

En een DI kun je gebruiken met de groundlift. Dat klopt. En ik weet ook dat er laptops zijn die geen geaarde stekker hebben. (zoals die van mij dus) Maar de aarde afplakken is eigenlijk een "not done".
    Last edited by dj-wojcik; 23-03-09, 15:25.
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• TCMC
      • Jul 2005
      • 56

Beste iedereen,

Ik vroeg mij af hea,

Greetz!
      Afplakken kan wel indien niks anders voorhanden, maar je blijft wat storingen overhouden. Overigens is het tegen de veiligheidsregels. Voeding moet dus primair altijd geaard blijven. Het beste is de laptop op de accu laten lopen.

Een goede oplossing is om een ground loop isolator te gebruiken. Deze is verkrijgbaar bij de car audio shops en de betere elektronica winkels. Prijs is iets van een tientje. Frequentieverloop is acceptabel met een lichte boost van +1 dB bij 30 Hz en de vervorming is nog steeds binnen acceptabele grenzen.

Met 2 passieve passive Di-boxen kan ook, maar dan moet je de MIC XLR in gebruken vanwege de natuurlijke demping van ca 19 dB. Desnoods de schakelaar op -20 dB zetten voor een optimale gain structuur.

TCMC
      Last edited by TCMC; 23-03-09, 15:28.
      Blijven lachen :)

Comment

• stefan90kauw
        • Jun 2005
        • 189

Originally posted by TCMC
        Afplakken kan wel indien niks anders voorhanden, maar je blijft wat storingen overhouden. Overigens is het tegen de veiligheidsregels. Voeding moet dus primair altijd geaard blijven. Het beste is de laptop op de accu laten lopen.

Een goede oplossing is om een ground loop isolator te gebruiken. Deze is verkrijgbaar bij de car audio shops en de betere elektronica winkels. Prijs is iets van een tientje. Frequentieverloop is acceptabel met een lichte boost van +1 dB bij 30 Hz en de vervorming is nog steeds binnen acceptabele grenzen.

Met 2 passieve passive Di-boxen kan ook, maar dan moet je de MIC XLR in gebruken vanwege de natuurlijke demping van ca 19 dB. Desnoods de schakelaar op -20 dB zetten voor een optimale gain structuur.

TCMC
        In principe is er niets voor handen.
        Maar zouden die storingen dan helemaal verdwijnen als ik de aarde afplak (of naja afplakken, gewoon een verlengertje zonder aarde) en 2 DI's gebruik?

@ dj-wojcik:
        Hea, is voor mij 'hè', of he of hoe iedereen dat ook uitspreekt / schrijft tegenwoordig. :P

Thnx voor de snelle replies overigens!

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Leuk dat je de zoekfunctuie hebt gebruikt, doe het alsnog even, dat scheelt een boel overtiepen van antwoorden. Tip: laptop en aarde
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...