JBSystems driver

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joël
    • Mar 2008
    • 7

JBSystems driver

Hallo allen,

Bij mijn JBSystems PSX15 speakers kwam ik erachter dat 1 hoorn driver het begevend had (achteraf bleek door vocht). Deze heb ik los gehaald en bij een winkel in de buurt om een vervangend exemplaar gevraagd. Deze is inmiddels geleverd maar ziet er heel anders uit, en heeft een ander formaat dan de orginele. De orginele heeft een spoel (weet de technische benaming niet) met een diameter van 1,75'' en de vervangende (SPLEE0001) meet slechts rond de 1,3''. Volgens de leverancier maakt dit niet uit, en zal de speaker er waarschijnlijk alleen maar beter door klinken.
    Persoonlijk heb ik hier mijn twijfels over, en ik vraag mij af hoe er hier over gedacht wordt.
    Is het verstandig deze vervangende driver te monteren, of kan ik beter andere (betere) bestellen?
    Al vast bedankt voor het advies.

Groeten JB Westerveld
  • Toan_08

Originally posted by Joël
    Hallo allen,

Bij mijn JBSystems PSX15 speakers kwam ik erachter dat 1 hoorn driver het begevend had (achteraf bleek door vocht). Deze heb ik los gehaald en bij een winkel in de buurt om een vervangend exemplaar gevraagd. Deze is inmiddels geleverd maar ziet er heel anders uit, en heeft een ander formaat dan de orginele. De orginele heeft een spoel (weet de technische benaming niet) met een diameter van 1,75'' en de vervangende (SPLEE0001) meet slechts rond de 1,3''. Volgens de leverancier maakt dit niet uit, en zal de speaker er waarschijnlijk alleen maar beter door klinken.
    Persoonlijk heb ik hier mijn twijfels over, en ik vraag mij af hoe er hier over gedacht wordt.
    Is het verstandig deze vervangende driver te monteren, of kan ik beter andere (betere) bestellen?
    Al vast bedankt voor het advies.

Groeten JB Westerveld
    Ik zou persoonlijk allebij mijn tops symmetrisch hebben, dus met dezelfde drivers/filters etc. ik zou terug gaan naar de verkopen en je geld terug vragen of dat hij jouw de juiste driver meegeeft.
    een nieuwe betere driver in je top doen is eigenlijk onzin want zo'n psx15 kast kost niet eens 200 euro? je kan dan beter gewoon een nieuwe kast kopen.

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

SPLEE0001 is een hoogdriver voor de DAP K-115...

Geen idee of dat hetzelfde speakertje is als de JB Systems PSX15, maar ik gok het niet...
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• TCMC
        • Jul 2005
        • 56

Originally posted by renevanh
        SPLEE0001 is een hoogdriver voor de DAP K-115...

Geen idee of dat hetzelfde speakertje is als de JB Systems PSX15, maar ik gok het niet...
        Keurig nette driver. Zit ook in mijn K-112 en K-115 speakers. Ik heb ze zelfs ook vaak toegepast als vervanger in andere boxen en dat ging prima, ondanks dat het niet aan te raden is om zomaar andere high drivers te gebruiken.

Als je ze als vervanging gebruikt, gebruik ze dan in beide boxen.
        Houd er wel rekening mee dat het belastbare vermogen wat lager is dan die van JB Systems. Het beste is toch de originele driver of recone.

TCMC
        Blijven lachen :)

Comment

• Joël
          • Mar 2008
          • 7

Dank voor alle reactie.

Ik kan 2 orginele spoelen (weet nog steeds de technische benaming niet) voor €89,- per stuk krijgen. De SPLEE0001 kost €39,- per stuk en is een complete driver. Gezien de nieuwwaarde van de complete speaker en het prijsverschil ga ik eerst 2 SPLEE's monteren en eens luisteren hoe dat gaat. Mocht het niet klinken dan kan ik altijd nog weer overgaan op orginele/ vervangende.
          Joël Westerveld

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Originally posted by Joël
            Dank voor alle reactie.

Ik kan 2 orginele spoelen (weet nog steeds de technische benaming niet) voor €89,- per stuk krijgen. De SPLEE0001 kost €39,- per stuk en is een complete driver. Gezien de nieuwwaarde van de complete speaker en het prijsverschil ga ik eerst 2 SPLEE's monteren en eens luisteren hoe dat gaat. Mocht het niet klinken dan kan ik altijd nog weer overgaan op orginele/ vervangende.
            Joël Westerveld

89 EURO PER STUK????? voor een kastje van 200 euro??? dan zou ik meteen nieuwe kopen!

daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...