Musical school

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

Wat wel zou kunnen werken is ook om enkele strategische figuren in het koor een druppelmic te geven en zorgen dat je een goede opstelling krijgt van dat koortje dan krijg je door het omnikarakter van de druppeltjes naar alle waarschijnlijk wel een goede signaalsterkte.
    Dit gaat natuurlijk wel alleen maar op als de personen voorzien van druppeltjes in het koor zitten, anders blijf je aan het plakken.

Comment

• SoundOfSilence
      • Mar 2007
      • 766

Je kunt ook vanaf het plafond een paar druppels tot zeg 2 meter boven het podium laten hangen op de plaatsen waar je je koortjes verwacht. Niet heel hinderlijk, maar pik je wel erg veel op.
      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Als je drie vaste zang-posities hebt, zou ik me geen minuut bedenken en die close-miken.
        Dat is wat ik eigenlijk ook heel vaak doe: koor wel helemaal laten zingen, maar slechts een select groepje uitversterken, die zijn dan statisch en close-miked.

Succes ermee!
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• RayM
          • Jan 2006
          • 742

Heren,

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
          Het blijkt wel dat dit toch moeilijke producties zijn onder deze omstandigheden.
          Binnen de organisatie word het blok techniek ook zwaar onderschat. Men denkt met 3 of 4 microfoons de hele boel uit te kunnen versterken. Als je uitlegt dat het onmogelijk is en daarbij vertelt wat je minimaal nodig hebt schrikken ze toch. Vooral het financiele plaatje maakt ze mismoedig.
          Theater huren voor 2 dagen is geen punt, decor maken ook niet. Broodjes en drank voor de op- en afbouwploeg ook al geen punt.
          Maar techniek? Dat kost toch bijna niets?
          Maar goed, we gaan het toch zo goed mogelijk proberen te doen, dat is ook een uitdaging.
          Ik beschik in ieder geval over 2 Yamaha 01V (1 van theater, de andere van mijzelf). Dan 2 x Neuman KM 184 en 4 x AKG C1000 en de standaard dynamische microfoons.
          Jullie horen wel van mij hoe het afgelopen is. (Als jullie het nog willen horen )
          Heerlijk die stilte

Comment

Working...