TC Electronic C300/C400XL

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

TC Electronic C300/C400XL

Heeft iemand ervaring met 1 van deze 2 units?

Er werd namelijk aan mij gevraagd of ik een makkelijk te bedienen compressor/limiter/expander/gate wist. In de category 'no brainer/set&forget'.

En kan iemand de verschillen ook nog duiden (behalve XLR of Jack)? Kan zelf zo geen (grote) verschillen ontdekken.

Alvast bedankt voor jullie tijd en aandacht!
  • Gitarist 62
    • May 2006
    • 278

klik: PSW Sound Reinforcement Forums: Road Test => TC Electronic C300
    Zelf keer me gewerkt; heel soepel ding. En: multiband! Heb zelf 266XL maar die haalt het niet bij de c300. 400xl geen ervaring mee

succes!
    Last edited by Gitarist 62; 10-02-09, 23:28.
    ~Clearsound~

Comment

• world sound
      • Jan 2007
      • 77

Ik heb zelf de c300 in mijn persoonlijke case zitten en deze bevalt mij erg goed, makkelijke bediening en ook te gebruiken als gate.
      Met de c 400 heb ik nog geen ervaring.

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Verschil tussen C300 en 400XL is (voor zover te destilleren uit info van TC zelf) XLR-aansluitingen bij 400, Jack bij 300 en AES-ingang bij 400 en SP-Dif bij 300.

Nog meer mensen met ervaringen?

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Originally posted by Outline
          Heeft iemand ervaring met 1 van deze 2 units?

Er werd namelijk aan mij gevraagd of ik een makkelijk te bedienen compressor/limiter/expander/gate wist. In de category 'no brainer/set&forget'.

En kan iemand de verschillen ook nog duiden (behalve XLR of Jack)? Kan zelf zo geen (grote) verschillen ontdekken.

Alvast bedankt voor jullie tijd en aandacht!
          Ik weet niet of je nog andere units interessant vindt, maar in de categorie 'no brainer': SPL Dynamaxx en DBX 160a. Klinken beide erg goed en een kind kan er nog mee werken.
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Alle input is welkom... Evenals de ervaringen ermee!

Als ik straks thuis ben, even de Google er op los laten!
            Last edited by Outline; 12-02-09, 21:08.

Comment

• Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

Ik ben qua outboard een echte BSS/DBX fan en heb zelf de 404, 504 en 160A. Qua effecten ben ik een echte Lexicon en TC fan, vanmorgen de stoute schoenen aangetrokken en even bij een collega een C300 gekocht. Na een half uurtje spelen : helemaal top! Vanavond ga ik er ff mee spelen in een band situatie, kijken of ie het dan nog zo goed doet..;-)
              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Nou Olaf, hou me op de hoogte!

Want als jij zo snel weg bent van een redelijk goedkoop en simpel compressor/limter/gate/enz...

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

Voor het geld? Helemaal top! Werkt prettig, de gate funktie werkt beter dan bij een 166 of 266, de comperssor klinkt goed en de presets klinken gewoon goed...Heb het geprobeerd op een kick, snare en bass. Ik denk dat er in de toekomst een paar bijkomen...
                  Olaf Duffhuës

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

Nou, dan kan er hier ook een advies de deur uit...

Wel even je handtekening aanpassen, Olaf!

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Olaf, waar heb jij 'm gehaald?

Dealeradressen zijn niet zo 1-2-3 te vinden en aangezien we redelijkl bij elkaar in de buurt wonen..

Comment

• Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

Ik heb hem ff snel in Uden gehaald...maar de volgende komen daar niet vandaan..;-)
                        Olaf Duffhuës

Comment

• Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

Update: ik heb er nu ook 1 in m'n eigen rackje zitten. Natuurlijk besteld bij onze Oosterburen voor het 121 en een halve euro inclusief bezorging...

Wordt er nog wel aan verdiend of kosten ze geen drol om te maken?!?

Overigens begint m'n rack nu dus wel uit te puilen met TC...

Comment

Working...