ew 300 iem g2 aansluiten op dynacord powermate 1000 MK1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TonyXL
    • Feb 2009
    • 4

ew 300 iem g2 aansluiten op dynacord powermate 1000 MK1

Wie kan aangeven of het mogelijk is een iem stereo aan te sluiten op een dynacord powermate 1000 type mk1. Het apparaat heb ik nu mono aangesloten via de aux3 van het mengpaneel. Door ook het iem systeem in de mono stand te zetten, kun je een monitor mix maken.
    Blijft dan alleen zonde van je stereo iem.

Grz. Tony
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Originally posted by TonyXL
    Wie kan aangeven of het mogelijk is een iem stereo aan te sluiten op een dynacord powermate 1000 type mk1. Het apparaat heb ik nu mono aangesloten via de aux3 van het mengpaneel. Door ook het iem systeem in de mono stand te zetten, kun je een monitor mix maken.
    Blijft dan alleen zonde van je stereo iem.

Grz. Tony
    ?? Gewoon de aux 1 of 2 aan het andere pootje hangen, en de iem weer op stereo (of dual mono).

groeten John
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• TonyXL
      • Feb 2009
      • 4

Geprobeerd, resultaat mager

"tweede pootje aangesloten op aux 1/ aux 2, kan dan alleen het kanaal aangesoten op aux 3 bedienen met de schuif t.b.v. aux 3. Verder heeft dit invloed op het ingebouwde effect. Dit wordt namelijk uitgeschakeld.

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Uhm Aux 3 op Links en Aux 4 op rechts?
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• TonyXL
          • Feb 2009
          • 4

dank voor uw medeleven

Wanneer ik links en rechts aansluit op bv op de eq outputs dan heb ik prachtig stereo geluid, ik kan dan alleen geen mix maken. NB een aux 4 zit niet op de mk1.

Help, dit wordt een ander mengpaneel, MIDAS komt dichterbij

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

Gaat dus gewoon niet lukken want de mark I serie heeft maar 3 auxen
            waarvan aux 1 en 2 voor de fx zijn en niet omschakelbaar zijn.
            Aux 3 kan je wel pre/post schakelen maar schiet je dus niks mee op.

Gewoon een mark II kopen, die heeft wel 4 auxen.
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

Originally posted by Whitefarmer
              ?? Gewoon de aux 1 of 2 aan het andere pootje hangen, en de iem weer op stereo (of dual mono).

groeten John
              Excuus, ik hd gewoon mijn 'huiswerk' niet goed gedaan, en DACHT (en dat is dom) zonder de gegevens te checken zo het antwoord te kunnen geven.

Wat wil je horen op je oortjes, misschien is er een andere mogelijkheid?

Geef even aan in welke toepassing je de dynacord gebruikt, met welke bezetting.

Groet John
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• TonyXL
                • Feb 2009
                • 4

Gegevens

Mengpaneel: Dynacord Powermate 1000 MK1
                IEM: Sennheiser EW 300 G2

Probleem/ vraag; is het mogelijk een stereo mix op de IEM te krijgen waarbij het mogelijk is het volume van 2 kanalen (tape en zang) qua volume te regelen. Dit apart van de eindmix.

De Dynacord heeft 2x een FX/ AUX output en 1x een AUX3. Door het IEM aan te sluiten op de AUX3, lukt het om met AUX3 potmeter per kanaal het volume te regelen.
                Zelf ga ik ervan uit dat de AUX3 aansluiting "mono" is (getest door een stereo koptelefoon aan te sluiten).

Nou ik hoor graag of iemand een oplossing heeft.

Grz. Tony

Comment

• Whitefarmer
                  • Oct 2003
                  • 1244

Originally posted by Whitefarmer
                  Wat wil je horen op je oortjes, misschien is er een andere mogelijkheid?

Geef even aan in welke toepassing je de dynacord gebruikt, met welke bezetting.

Groet John
                  Je kunt je iem op mono zetten, dan kun je (bijv. ) links op allebei je oortjes laten horen.

De tape stuur je via AUX 3 naar je iem, en je zang stuur je via AUX3 naar je iem.

wil je meer zang op je oortje? de potmeter AUX3 van het zangkanaal wat verder openzetten...

Je hebt dan geen stereo, maar 'dual mono.

Eigenlijk hetzelfde als over een floortje!

groeten John

ps. zou je je profiel wat verder in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum!(vooral ook 'display age')
                  Last edited by Whitefarmer; 05-02-09, 15:24. Reason: aangepast
                  Groeten John

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

Kortom: Nee, je kan met je Mk1 geen stereo IEM maken. Daar kom je 'Aux voor te kort.

Dat wordt dus echt een andere tafel!

Comment

• keenoncoolstuff
                      • May 2003
                      • 695

Een tip voor de topicstarter: kabeltjes die van een mono-signaal ineens stereo maken BESTAAN NIET.
                      Zelfs de soldeerboer van Kobus hierboven heeft dat al eens geprobeerd. Zonder succes...

Rob.
                      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Zou TS het probleem niet al lang opgelost hebben?
                        We zijn al meer dan een jaar verder.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• @lex
                          • Jul 2006
                          • 1087

Originally posted by artiest_kobus
                          wat je ook zou kunnen doen....zo heb ik het gedaan en dat moet perfect werken.dan heb je toch stereo geluid in plaats van een mono geluid.
                          wat je doet is gewoon naar een zaakje gaan in de buurt die kabels maak.
                          dan vraag je of ie van 2x xlr naar 1 jack kan maken.
                          probleem opgelost!!!
                          dan is het helemaal niet nodig om een andere mengtafel aan te schaffen.
                          dynacord mengtafel vind ik toch een van de betere op de markt.
                          mensen weten alleen niet hoe je een dynacord mengtafel moet gebruiken.
                          ik evenaar hem met een midas vinice.
                          allen een midas heeft 2 keer sweep op iedere kanaal dus klink warmer en mooier.en heeft meerdere aansluitingen
                          maar geloof me je kan beter een dynacord hebben dan een midas venice.
                          je moet echt techneut wezen om een midas goed te kunnen afstellen om een mooi warm geluid uit te krijgen.
                          voor grote zalen is het een ramp vind ik een midas maarja dat is mij mening

groetjes kobie
                          Nog los van wat ik van je moneo-stereo verhaal vind:

allen een midas heeft 2 keer sweep op iedere kanaal dus klink warmer en mooier

HEUH??? Warmer en mooier???

Kobus, even een advies: je maakt jezelf erg ongeloofwaardig met dit soort posts. Zelfs de eerste de beste puber-dj prikt door je reactie!!!

@lex
                          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...