Niet stuk, misschien een beetje stoffig.
HD24 en Yamaha O1V probleem
Collapse
X
-
-
Comment
-
-
Er zit trouwens wel aan beide een aansluiting dat zich Adat sync noemt. (lijkt op een VGA aansluiting) Kan ik daar iets mee?Comment
-
Nou, BNC is wel coaxiaal, maar coaxiaal is nog niet persé BNC
Co-Axiaal = dezelfde as delend
Elke connector waarbij de kontakten in de rondte om elkaar heen zitten is een coax. Goed voorbeeld in dit verband is de RCA/Tulp/Cinch connector
Coax Wordclock heb ik nog niet anders gezien dan BNC, maar video wordt natuurlijk zowel met BNC als met Cinch gedaan (en nog met andere ook natuurlijk)Comment
-
Duidelijke uitleg Carl. Maar er zit dus wel een coaxiaale aanlsuiting op de O1V. Waar is die dan voor?Comment
-
Excuses voor het heropenen van deze hele oude thread maar ik heb ongeveer dezelfde setup.
Ik heb een 01v96 (v2) met daaraan 2 ADA8000. Vanaf stage komen er 24 kanalen, deze wil ik opnemen en live afmixen (minimaal 16). Nu is de setup als volgt:
01v96 via ADAT1 in en uit naar ADA8000 en via SLOT1 in en uit naar ADA8000 (beide dus via ADAT aangesloten).
Nu wil ik de ADAT1 uit en SLOT1 uit naar mijn HD24 sturen voor opname. Ik kan in de 01v96 zorgen dat ik 16 kanalen direct out uitstuur via die ADAT1 uit en SLOT1 uit.
Dit werkt alleen niet omdat ik de ADA8000 moet verbinden met zowel ADAT in als uit (volgens mij vanwege de synchronisatie). Volgens mij moet het mogelijk zijn dit via BNC met een word clock op te lossen ik kan alleen niet uitvinden hoe dit exact moet. Ik kan 01v als master instellen en dan via BNC een ADA8000 connecten, maar dan heb ik maar 1 apparaat aangesloten via BNC. Ik weet niet of je die BNC kabels kan splitten, doorlussen, of dat er iets anders voor is?
Ik hoor graag hoe dit aangesloten zou moeten worden.Comment
-
Klopt, maar de term coaxiaal wordt ook voor andere dingen toegepast, het betekend letterlijk: assen die samenvallen.Nou, BNC is wel coaxiaal, maar coaxiaal is nog niet persé BNC
Co-Axiaal = dezelfde as delend
Elke connector waarbij de kontakten in de rondte om elkaar heen zitten is een coax. Goed voorbeeld in dit verband is de RCA/Tulp/Cinch connector
Coax Wordclock heb ik nog niet anders gezien dan BNC, maar video wordt natuurlijk zowel met BNC als met Cinch gedaan (en nog met andere ook natuurlijk)
Wat betreft de kabel:
Door de speciale opbouw van de kabel zullen electrische storingen elkaar opheffen, omdat de assen gelijklopen (fase draai in het begin, storingen komen binnen, in fase en uit fase komt er een storing op de kabel binnen, fase draai aan het eind, storingen worden opgeheven).
Doordat een allebei de verbindingen stroomVOERENDEleidingen zijn, krijgt het sturende apparaat geen "informatie" terug dat het signaal over is gedragen (open kring vs. gesloten kring). Daarom wordt er vaak een world clock toegepast om de apparaten synchroon te laten lopen.
Veel voorkomende aansluitingen\connectoren: RCA (tulp\cinch), BNC, televisie-antennekabel, Hybrid fiber coax.
Ik hoop dat ik het goed uitgelegt heb, aanvullende info is altijd welkom.
T_SoundLast edited by T_Sound; 19-10-09, 10:53.Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!Comment

Comment