Geluidstechniek té professioneel aan het worden voor rocknroll?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

Rock en roll is geen probleem. Niks zo leuk als met twee speakertjes op een paaltje en een Spirit SX in een platenwinkel een CD presentatie doen. Alles achterin je Mitsubishi Colt stouwen en gaaaan!

Echter... Rock en roll is nog maar al te vaak:
    - Kabelbreuken...
    - Hoogdrivertje is een beetje stuk (een beetje...)
    - Microfoonstatieven allemaal net niet...
    - Uur te laat set opgeleverd...
    - ...

Werken met minder "geil" spul: geen probleem. Rock en roll.
    Werken met spul dat NIET doet wat het zou moeten doen: Géén rock en roll. Al is het Midas en Meyer... Het moet WERKEN. Wij (engineers) doen de rest. Dat is ons vak.

Eet smakelijk!
    Gert

Comment

• Poelmans
      • Feb 2004
      • 806

@gertgeluid: je hebt volledig gelijk, maar toch kijk ik met plezier terug op de momenten dat ik zwaar heb moeten troubleshooten

Ik herinner me zelfs een keer dat ik de schuiver met duct tape af geplakt heb op '9', omdat hij op 10 wegviel (was wel een DJ mixer, vandaar de nood om hem helemaal open te gooien). Op het moment zelf sta je enorm te vloeken dat je jezelf zo in bochten moet wringen, omdat de verhuurfirma waar jij te gast bent gewoon zijn spullen niet onderhoud. Maar achteraf denk je toch: netjes opgelost, en niemand iets gemerkt. Goed bezig, schouderklopje voor mezelf En dat maakt het wel leuk.

Maar uiteindelijk heb je gelijk: gear moet gewoon werken.

Ik vind het ook prettig om te lezen dat iedereen het eens is dat hun 'natte droom' niet prioritair is. Ik kom (of tegenwoordig kwam) maar al te vaak riders tegen waarbij je de indruk krijgt dat dat wél prioriteit is. Volgens mij is een rider gewoon nodig voor de systeemtech om de laadlijst af te stemmen op de grootte en de noden van de band (aantal mics, grootte FOH tafel, aantal monitors, enzoverder). En NIET om te dicteren dat je een vertec line array en een Midas heritage wil, of zelfs om te dicteren dat ze minstens 115 dB moeten kunnen halen.
      Last edited by Poelmans; 21-01-09, 18:52.

Comment

Working...