Monitor tafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thehamers
    • Jan 2009
    • 11

Monitor tafel

Hallo,

Ik ben opzoek naar een monitortafel maar weet niet welke
    ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen

hij moet minstens 6 aux uitgangen hebben en moet 32 kanalen hebben.
    hij mag max 1500 euro kosten

alvast bedank voor jullie hulp

mvg Tom
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Sja, dan komt er weinig in de buurt van de Soundcraft LX7II... en die is dan nog steeds een beetje boven budget. En dan krijg je al heel veel tafel voor je geld. Vind je de nieuwprijs teveel, overweeg dan een 24 kanaals uitvoering.

Moet erbij zeggen dat ik 6 auxen voor een tafel die specifiek voor monitors gekocht wordt nogal weinig vind, iedereen krijgt toch meer en meer met in-ear setjes te maken die de bands zelf meenemen, waar dan ook weer een galmpje op hoort voor het mooie.... ben je zo weer een auxje of 4 verder dan de 6 auxen die je al in gebruik hebt, want de andere helft van de band speelt natuurlijk nog gewoon met wedges...
    Last edited by sparky; 19-01-09, 22:47.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Gitarist 62
      • May 2006
      • 278

Dat wordt geen nieuwe tafel lijkt me. Een gebruikte GL2200 komt wellicht in aanmerking. Die kan je ook nog eens omschakelen van FOH naar Monitor en kan je ook nog een wedge op de Mono out hangen dacht ik (of is dat pas bij de 3300?) Manuals etc kan je vinden op de site van A&H. op MP komt regelmatig een 2200 voorbij, zeker nu half nderland overstapt op digi tafels

ja wat Sparky angeeft over maar 6 aux is een feit. Tom kan je vertellen wat je er mee gaat doen, welke setup, steds zelfde bandje of wisselend...
      Last edited by Gitarist 62; 19-01-09, 22:48.
      ~Clearsound~

Comment

• thehamers
        • Jan 2009
        • 11

Bandjes afmixen gewoon van die kleine bandjes. Wordt gebruikt met een multicore

Comment

• shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

of je nu een multikabel gebruikt of niet, maakt voor de werking van de tafel niet uit.

maar kleine bandjes.... dan moet je met een gl2200 redelijk ver kunnen komen.

kleine bandjes zijn vaak niet meer dan 4 wedge groepen (3 voorop, 1 drum) kun je de andere 2 nog voor andere monitor toepassingen gebruiken
          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Gitarist 62
            • May 2006
            • 278

Originally posted by thehamers
            Bandjes afmixen gewoon van die kleine bandjes. Wordt gebruikt met een multicore
            kleine bandjes...
            minimaal 6 aux
            minimaal 32 kanalen

ik volg het niet helemaal

Ik ga dan voor een 24 kanaals en monitor op 4x wedge vanaf de foh. Geen band die daar niet mee uit de voeten kan. Maak het je niet moeilijker dan het is he! En dan is die 1500 euro ineens een leuke tafel waard. Hoef je ook geen split te maken/kopen, minder te sjouwen...
            ~Clearsound~

Comment

• purplehaze
              • Jul 2004
              • 692

voor monitor is een yamaha GA32/12 bijvoorbeeld heel flexibel, deze heeft 10 auxen.
              Volgens mij staat er 1 te koop op heuff.

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Ik doe dit al jaren met kleine bands en heb nog nooit meer dan 24 kanalen en 4 auxen voor monitor nodig gehad. Doe dit soort klussen altijd op mijn Allen & Heath GL2200-424 terwijl ik hier ook de FOH mix op maak en is er perfect voor. Moet toch zeker wel te vinden zijn voor rond de 1500 euro of misschien zelfs minder 2e hands.

Maar voordat wij hier allemaal gillen dat jij echt niet die 32 kanalen nodig hebt, wat noem jij een kleine bandindeling?
                In wat voor een soort ruimte (afmetingen) staan die kleine bands?

Comment

• Poelmans
                  • Feb 2004
                  • 806

Mijn mening is dat je voor 6 auxen beter de monitors vanaf de front kan mixen.

En voor meer auxen, en dus een "echte" monitortafel zou ik eens kijken naar de GL2800M van A&H. Die zal wel wat duurder zijn dan 1500 euro, maar verreweg de goedkoopste monitortafel die je kan vinden, en met vrij veel auxen.

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Originally posted by Poelmans
                    Mijn mening is dat je voor 6 auxen beter de monitors vanaf de front kan mixen.
                    Dus stel, ik heb een singer/songwriter en toetsenist met 2 monitorgroepje op m'n podium staan. Jij zou dan via FOH de monitors doen (en dat zou ik in eerste instantie met je eens zijn).
                    Trek het even wat breder: Ik heb een singer/songwriter en toetsenist met 2 monitorgroepje op m'n podium staan, maar het podium is wel onderdeel van een serieus festival en de FOH staat een meter of 35 verderop.
                    Contact met de musici is vaak wenselijk maar dan onmogelijk (naja, Talkback over je auxjes gooien en bandleden hun commentaar via de PA laten geven, maar dat is niet echt handig/professioneel).

Misschien trek ik het ietwat uit z'n verband (met opzet overigens). Wat ik duidelijk wil maken is dat je het te algemeen zegt. In een 'compacte' situatie (kroeg, tentje) heb je 100% gelijk, maar je kan het niet generaliseren.

Daarmee komen we terug op de vraag van Vasco: om wat voor soort ruimtes/gelegenheden gaat het?
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Poelmans
                      • Feb 2004
                      • 806

renevanh: ik moet je deels gelijk geven, maar zoals je zelf al aangeeft trek je het deels uit zijn verband.

Het budget was 1500 euro: volgens mij is dit niet echt een 'festivalbudget'. Vandaar mijn conclusie dat het wellicht over een ietwat kleinere situatie gaat. Als die band dan nog een zeldzame keer op een grotere gig speelt, dan is inhuren misschien wel een optie? Zorg dat je multi compatibel is met de naburige verhuurder, en voila?

En daar wil ik nog aan toevoegen: ik heb meerdere keren monitors gedaan vanaf de FOH positie op een 30tal meter van de stage. Dit was eerder uit personeelsgebrek dan uit geldgebrek (want de monitortafel was wel degelijk beschikbaar). Nu, misschien is het minder professioneel als de gitarist tussen 2 nummers door moet vragen of zijn monitor wat harder kan, maar charme heeft het wel!

Comment

• thehamers
                        • Jan 2009
                        • 11

2 a 3 gitaristen en drums. evt nog horns
                        wordt gebruikt in zalen , uhm ongeveer 20 a 30 meter lang

Comment

• thehamers
                          • Jan 2009
                          • 11

nog een vraagje

voldoet een Behringer DDX3216 als FOH?

mvg. tom

Comment

• Gitarist 62
                            • May 2006
                            • 278

2 a 3 gitaristen en drums. evt nog horns
                            wordt gebruikt in zalen , uhm ongeveer 20 a 30 meter lang
                            geen zanger(s)?
                            geen bas?
                            geen toetsen?
                            met horns bedoel je koperblazers? en hoe veel?

als je 2 gitaristen een drummer en blazers hebt (ben nu wel nieuwsgierig wat voor muziek die dan spelen..) zou ik het op 2 of max 3 monitors houden

en wat ga je toch met die 32 kanalen doen jongen..

nog een vraagje

...voldoet een Batavus om een fietstocht te maken? Snap je wat ik bedoel? Leg eens uitgebreider uit wat je precies met al die spullen wilt gaan doen. Dan krijg je ook zinnige antwoorden
                            ~Clearsound~

Comment

• Poelmans
                              • Feb 2004
                              • 806

nog een vraagje

mvg. tom
                              Tja, je komt er wel ergens mee, maar vergeet niet dat je eigenlijk 32 kanalen hebt onder wat, 8 schuifjes?

Allee, het is een compacte digitale mixer, en ik zie deze (of de Yamaha waarvan ie waarschijnlijk is afgekeken) veel terugkomen bij one-man-bands (of 2-man). Bijvoorbeeld 'Tilt': dit zijn 2 gitaristen die met elk een headset en een in-ear op pad zijn. Wandelen door de zaal enzo, volledig draadloos. Maar belangerijker: hun mix is zogoed als altijd hetzelfde, dus die zit ook gewoon opgeslagen in een presetje. Dan is digitaal best handig.

Maar tegelijk heb ik al een 24kanaals analoge tafel gezien (geloof dat het een behringer was) waar ik met mijn fikken vanaf moet blijven, omdat de settings van de band hierop ingedraaid stonden. Tafel werd nooit 'genuld', en vermits er maar 1 band mee werd gemixt konden alle potmeters en faders gewoon blijven staan

Comment

Working...