Wharfedale EVP-X SERIES

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Briatch
    • Jun 2005
    • 9

Wharfedale EVP-X SERIES

[FONT=Verdana]Beste forumlezers,[/FONT]

[FONT=Verdana]Ik gebruik al een tijdje de EVP-X15 en de EVP-X18B van Wharfedale voor tapeacts . Nu draait dit op 2 DAP palledium 2000 versterkers maar wil graag een stap omhoog qua versterking. Nu is mijn vraag welke versterkers kan ik het beste gaan gebruiken hiervoor. Rekening houden met de prijs kwaliteit van de speakers.[/FONT]

[FONT=Verdana]Brian[/FONT]
    Last edited by Briatch; 19-01-09, 15:25.
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Qua vermogen zit je met de Palladium 2000 (750W in 8 ohm) redelijk goed. Je kan je EVP-X15's niet voluit belasten met dat vermogen maar je kan een heel eind komen.

Je subs kunnen wat meer vermogen hebben. Wat je zou kunnen doen is de twee Palladiums bridgen en die voor je subs gebruiken, en dan een nieuwe versterker voor je topkasten aanschaffen. Welke precies, dat kan ik je zo niet echt vertellen, ik ben zelf ook nog op zoek naar een goeie versterker voor mijn X15's. Ik dacht eerst aan de Sync DIGIT3K6, maar daar hoor ik weer wisselende verhalen over.
    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• dexter
      • Jul 2005
      • 433

Ik heb zelf 2 Wharfedale EVP-X12 topkasten en deze draaien bij mij op een Chevin Research A1000.

Eerder draaiden deze op een Dap P-1600 maar deze vervangen omdat hij mij te zwaar werd.

Ik heb er nooit spijt van gehad de de P-1600 weg te hebben gedaan, dit omdat de toppen nu veel lekkerder klinken naar mijn mening en het gewicht is tevens ook stukken omlaag gegaan en de geluids kwaliteit is merkbaar strakker.

Wat je ook nog kan doen is als je de set passief filtert hier een crossover tussen hangen dat scheelt stukken.
      Koop dan geen Behringer (dun/scheller geluid is mijn ervaring en meer eq nodig) maar koop een fatsoenlijke DBX of iets van dat kaliber.

Hoe presteerd deze set naar jouw mening en hoeveel mensen doe jij er mee?

Comment

• Briatch
        • Jun 2005
        • 9

Ik ben erg blij met de EVP-X15 en de EVP-X18B. Vind ze goed en stevig klinken. Helemaal voor het geld wat je er voor moet betalen. Ik heb alleen het idee dat er meer uit te halen valt. Verder gebruik ik al een crossover van DBX voor mijn versterkers. Tevens gebruik ik de set tot een man of 150 - 200.

Hoeveel man doen jullie met deze set?

Verder heb ik nog gekeken naar de oplossing met nog een palladium maar dit is niet mogelijk aangezien de versterker niet 4 ohm stabiel is in bridge mode.

Groet Brian

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by Briatch
          Verder heb ik nog gekeken naar de oplossing met nog een palladium maar dit is niet mogelijk aangezien de versterker niet 4 ohm stabiel is in bridge mode.

Groet Brian
          Je zult iets van 900W RMS op je versterkers in 4 ohm nodig hebben per kant (vuistregel: RMS vermogen van speaker * 1.5), daar is wel genoeg in te krijgen.

De SYNC Digit 2K2 doet bijvoorbeeld 1100W per kant in 4 ohm, maar zoals ik al zei, die wil ik zelf graag een keertje beluisteren (zowel op sub als top) voordat ik hem aanschaf. Mocht ie goed uitvallen, dan kun je een EVP-X15/EVP-X18B setje hier prima op draaien in een 3U of 4U rackje met processor (puur uitgaande van de specs).

Je toppen hebben nu in principe genoeg vermogen, met 750W RMS is dat zelfs al aan de hoge kant.
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• dexter
            • Jul 2005
            • 433

Ik heb mijn toppen ook vaak boven 2 SA glijbanen en dit is een prima combinatie samen met een JBL crossover.

Ik doe met deze set een mannetje of 300 dan houd het wel op.

Ik zou adviseren kies een duurdere versterker zoals QSC EX/MX of een Crest CA op de basjes dan kun je er nog veel meer uithalen.
            Op top zou je kunnen overwegen een duurdere versterker te kiezen ipv de budget merken dit om strakker en beter geluid te krijgen.

Comment

Working...