EAW KF850EF vs KF850zF

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_Progrezz
    • Apr 2008
    • 104

EAW KF850EF vs KF850zF

Ik werk altijd met de EF reeks, maar weet dat er een nieuwe revisie van de 850's uit is. EAW heeft ook een upgrade kit uitgebracht.

Weet iemand de prijs van die upgrade kit? Zijn de verschillen tussen de EF en zF reeks noemenswaardig? Is het de moeite om de speakers te upgraden? De oude componenten zou ik dan wel doorverkopen.

Ik hoor jullie ervaringen met beide revisies graag.
  • Turboke
    • Oct 2006
    • 463

Bij Apex zullen ze dat wel weten.

Comment

• DJ_Progrezz
      • Apr 2008
      • 104

Originally posted by Turboke
      Bij Apex zullen ze dat wel weten.
      Dan moeten ze ook terug mailen

Nou ja, ik bel ze wel als ik de prijzen moet weten. Maar ik had hier ook graag wat reacties gezien van mensen die er ervaring mee hebben.

Comment

• Kilian
        • Dec 2005
        • 179

Volgens eaw vrij weinig. Hoewel mij ook anders verteld was.

Comment

• DJ_Progrezz
          • Apr 2008
          • 104

Dat is niet moeilijk als je 2 dezelfde kisten met elkaar vergelijkt. De F en R zijn acoustisch 100% hetzelfde, de F kan je vliegen, de R niet. Dat is het enige verschil.

Ik wil de verschillen tussen de E en de z reeks weten.

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Doe eens een mailtje naar EAW zelf , of op hun forum .
            Anders kan je ook mailen naar : Alles op het gebied van professionele geluids-apparatuur en handgemaakte flightcases.
            Dan ben je zeker
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• arie
              • Feb 2003
              • 550

Hoi de bestukking kwa drivers is anders dan in de oudere kasten (ik weet dat bij kf650 ook de kast verder geoptamaliseerd is maar of dit bij 850 ook zo is weet ik niet), er zitten dus nieuwere type drivers in en dit zorgt voor een veel helderder mid hoog dan eerder het geval was. Zet er dan ook nog een ux8800 achter en je hebt een van de modernste en best klinkende conventionele toppen die er te verkrijgen zijn. Dit heb ik zelf ervaren met kf650z en met kf750f toppen. groeten en succes Arjan

ps als je de meeste mensen moet geloven in wat ze zeggen dan is de kf850 top met tad drivers de beste conventionele top ooit gemaakt.(overgens heb ik deze kasten voor zover ik weet nog nooit gehoort)

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

Originally posted by arie
                als je de meeste mensen moet geloven in wat ze zeggen dan is de kf850 top met tad drivers de beste conventionele top ooit gemaakt.(overgens heb ik deze kasten voor zover ik weet nog nooit gehoort)
                De 1" en 2" TAD (Technical Audio Devices) zijn volgens mij nog steeds de beste drivers ooit gemaakt.

Hier in noord-brabant zijn toch best wel een paar bedrijven met TAD in hun 850 sets.

Het grote probleem van deze drivers was het materiaal waarvan het diaphragma gemaakt was: beryllium oxide. Zwaar giftig spul.
                (Mede) daarom worden ze niet meer gemaakt, TAD heeft ze nog jaren nieuw geleverd maar dan enkel onder de noemer spare part.

De 1" TAD is altijd gebruikt geweest in de Axys T86 source topkast, erg mooi hifi hoog.
                De 2" TAD zat volgens mij niet standaard in 850 sets maar werd er op verzoek tegen meerprijs ingezet, ik weet dat er ook sets zijn die behalve de driver verder wel gelijk zijn.
                Maar ja je hebt ook originele USA kasten en in nederland (in licentie?) gebouwde kasten. Aan alles hangt een prijskaartje.

Comment

Working...