foh tafel voor discotheek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

En misschien is dit nog iets: APB-DynaSonics ProRack

De mannen die de Crest XR hebben ontworpen, zijn blijkbaar voor zichzelf begonnen, met oa de XR in eigen uitvoering. Meer info bij Holland PA.

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Originally posted by Outline

Sorry, maar qua uiterlijk en eigenschappen kan ik Soundcraft de laatste jaren niet echt serieus meer nemen.
      Zou je dit misschien wat verder willen toelichten?
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Om te beginnen hebben ze de goedkopere serie's compleet uitgekleed ten opzichte van de oude Spirits. Daar had je meer Auxen op, 100mm faders, fatsoenlijke lay-out waar je je vingers ook nog 'ns tussen de knoppen kon krijgen, enz. En laten we het dan niet hebben over dat kleuren-circus (op tafel gedrukt en de knoppen!) wat ze er tegenwoordig van gemaakt hebben... Leuk voor de overzichtelijkheid...

Daarbij komt dat ik de bouwwijze met 1 horizontale, centrale print gewoon niks vind. Succes als er iets kapot gaat. Ook vind ik het te onpersoonlijk bij Soundcraft.

A&H heeft dat naar mijn mening beter voor elkaar: goede montage van de potjes, overzichtelijk (alleen gekleurde pots), verticale print met goed en stevig gemonteerde potjes met voldoende ruimte. Voordeel is ook dat alles door (bijna) alles serie's heen hetzelfde gelabeld is en op ongeveer dezelfde plek kan verwachten. Ook kun je ze ten allen tijde mailen met vragen/opmerkingen enz waar je toch altijd reactie op krijgt.

Zelf heb ik vroeger ook Soundcraft gehad en toen die aan vervanging toe was, is Soundcraft vanwege bovengenoemde redenen als eerste afgevallen. Uiteindelijk ben ik (na het aflopen van alle kandidaten en positieve ervaringen 'langs de weg') uitgekomen bij A&H. En daar heb ik nog geen moment spijt van! Vanwege alle voornoemde punten maar ook na een goed gesprek op de Messe. Je merkt gewoon dat er daar mensen werken die hart voor hun produkt hebben en ook altijd goed luisteren naar de wensen en problemen van hun klanten. En ik kan nog steeds niet zeggen dat het KUT klinkt, ik vind zelf A&H (in z'n prijsklasse, wel eerlijke vergelijkingen graag!) gewoon een lekkere klank hebben. Gewoon dus een goede prijs/kwaliteit-verhouding.

Kijk, dat de Wizzard (zeker in het begin) enorm klote was, geef ik direct toe. Maar zoals gezegd, dat is met de MK3 compleet van de baan en heb over de MK3 ook echt helemaal niemand horen klagen.

Dat gezegd hebbende, heeft A&H nog steeds 1 nadeel: een GOEDE 19" digitale tafel. Maar ook daar schijnt aan gewerkt te worden...
        Kunnen we op de zaak op dat gebied ook weer terug naar A&H...
        Last edited by Outline; 20-01-09, 22:48.

Comment

• Smit-PA
          • Oct 2006
          • 63

Originally posted by MusicSupport
          De Crest is ongetwijfeld een goede tafel hoor. Kom hem regelmatig tegen. Maar wel boven budget van de TS.
          Denk dat die XR wel mee valt, Holland-PA staat die 2ehands voor 1500 excl. de beste wensen. dus dat lijkt me redelijk in zijn budget.

In elk geval een tafel met mogelijkheden. en zeker bij hpa weg een tafel die goed is.!!!
          Geluid is een levenswijze.
          Wie niet horen wil moet, maar voelen.

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

Originally posted by som
            crest xr-20
            is handig 19" en overzichtelijk,
            heeft lekker veel insertie mogelijkheden,zelfs de sub's hebben nog een extra input mogelijkheid.
            en niet geheel onbelanrijk: geaccepteerd door gasttechnici

De Crest tafeltjes zijn qua mogelijkheden te gek, alleen jammer dat ze zo storingsgevoelig zijn. Ik heb er meerdere malen bij gestaan dat er outputs weg vielen (zowel auxjes als master outputs). De AH mixertjes zijn dan toch een stuk betrouwbaarder.
            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• som
              • Nov 2002
              • 787

Originally posted by cobi
              De Crest tafeltjes zijn qua mogelijkheden te gek, alleen jammer dat ze zo storingsgevoelig zijn. Ik heb er meerdere malen bij gestaan dat er outputs weg vielen (zowel auxjes als master outputs). De AH mixertjes zijn dan toch een stuk betrouwbaarder.
              een aantal xr-20's had daar idd. last van,
              updaten bij de importeur is voldoende om van deze storingen af te komen.
              Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

Working...