RAM audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kingafric
    • Sep 2003
    • 33

Davy dat diende om een voorbeeld te geven he. Ging om aan te totnen dat RAM ook een lichtgewicht versterker heeft waar de kwaliteit zeker niet bij achteruitgaat.

Bij QSC weegt een powerlight ook bijna de helft van een RMX
    Bij RAM weegt een DQL ook bijna de helft van een BUX.

Die vergelijking wou ik maken.

Comment

• Davy Gabriels
      • Aug 2002
      • 819

Ah zo ok.
      Zijn die DQL reeksen qua klank en betrouwbaarheid te vergelijken met de BUX? Zijn ze een ideale vervanger voor de BUX (zwaar!!),want prijs van een DSL ligt niet veel hoger als een BUX

Comment

• Kingafric
        • Sep 2003
        • 33

Hoi David,

Deze zijn van klank en betrouwbaarheid hetzelfde als een BUX reeks.

Als je wil mag je mijn rackje wel is testen.

Het verschil in gewicht heeft te maken met de voeding die men voor de versterking gebruikt. Bij de BUX reeks maakt men gebruik van een conventionele voeding met spoel, bij de DQL gebruikt men quantapuls technologie (een technologie van geschakelde voeding, dus zonder het zware spoel.)

Dus geen verlies in klank en betrouwbaarheid, de DQL heeft zelfs 20% meer koeling dan een BUX. Allé dat wordt toch beweerd

Voor meer info: www.ramaudio.com daar staan ze allebei op met, met wat uitleg.

Nog vragen mail of shoot hier maar.

Comment

• Michel_G
          • Dec 2003
          • 376

Mocht er iemand geïntresseerd zijn, er worden op dit moment RAM versterkers geveild:

staan helemaal onder aan de lijst. gaat om het type BUX 2.0 en 3.4
          (word ook nog AD geveild enzo)
          Is weer terug !

Comment

• dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

Ik heb ervaring met dql-4 en dql-7.... heb ze niet vergeleken met lab ofzo, maar mijn indruk qua klank is erg goed volgens mij, al is dat dus subjectief omdat ik ze niet vergeleken heb, en niet nagemeten.... en trouwens, wat zegt dat dan weer(als er een versterker iets anders klinkt kan het ook een minimale shelve in het hoog of laag oid zijn....)
            Wat me wel opvalt is dat ze wel redelijk veel ruisen, ze hebben natuurlijk ook veel vermogen dus veel gain, maar van mij mag er 6 dB gain af.... dan is het al beter (aangestuurd met xta 224)
            Die ruis was er ook al zonder insturing dus het was echt de amp zelf.....
            Met 6 dB minder gain (volume pot half open) zat ik met "normale" luidspreker bezetting (dwz vermogenstechnisch: bijv 500W per 15", gelimit op 300W ofzo) op een limiter threshold van rond +6 dB ipv 0dB in de oude situatie (meer gain). Dat lijkt me keurig (een dB of 16 headroom over). Moet wel zeggen dat er een line-array aanhing met alle***** hoog rendement, eigenlijk wel het hoogste wat ik tot nu toe heb meegemaakt, dus misschien is die ruis bij een normale PA speaker helemaal geen probleem...
            Verder hopen dat hij heel blijft, maar volgens mij is het een lekker bakkie [8D]
            knoppen en waarden :)

Comment

• reflection
              • Mar 2002
              • 413

hier in tilburg in Twice Danceclub liggen er 4 achter een audience delight systeem, dat gaat rete hard en klnikt mooi, licht ook wel aan de speakers natuurlijk maar een goed vermogen leveren die dingen wel.
              Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

Working...