Nieuwe instalatie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefan1
    • Jan 2009
    • 8

    Nieuwe instalatie

    Hallo, ik ben hier nieuw op het forum, ben 16 jaar en doe regelmatig geluid bij amateur musical groepen en bandartiesten en soms een bandje (inval).
    Nu merk ik enige hinder aan de mengpanelen die geregeld worden, somige werken niet goed of zijn digitaal. Daarom lijkt het mij handig om er zelf een te kopen, dan kan de organisatie tegen een lage prijs dat mengpaneel erbij huren als ze mij inhuren. Ik had eigenlijk twee mixers op het oog: peavey 16 FX mixer (klik) en de MPM 20 Live Mixer van soundcraft, het merk waar ik een goede ervaring mee heb. Ook heb ik gekeken voor speakers, deze zijn eigenlijk voor latere zorg deze speaker van JBL was mij opgevallen JRX 125(klik) lijkt me op een disco box?!! Is deze ook voor P.A. geschikt?? Ik doe er denk ik Crown versterkers bij.

    MVG, Stefan
    (Excuses voor de links)
    Last edited by Radar; 08-01-09, 18:57.
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

    #2
    als je een bandje wil versterken zou ik gaan voor een tafeltje met genoeg auxen

    vooral als je aan het werk ben met een paar monitors een wat fx jes heb je aan 2 groepen echt niet genoeg.

    de peavey heeft dr genoeg maar de kwaliteid van de tafel ken ik niet...

    als je je wil verhuren met een tafel zou ik ook zeker voor een multikabel gaan sparen

    verder heeft crown over het algemeen goede versterkers!

    de jrx is volgens mij een beetje de budget reeks van jbl, waar ik ook een naar zou kijken is de pro serie van h&k

    voor een klein bandje waar vaak aleen de zang hoeft te worden versterkt heb je voorlopig zat aan 2 toppen op statief! vooral als de band een backline heeft die een klein zaaltje aankan!

    Ik zou wel naar iets kijken wat je later kan uitbereiden! ook al is het dan wat duurder, als je het over 2 jaar moet verniewen omdat het te klein is of weet ik het is het ook weggegooit geld!

    Comment

    • jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

      #3
      Als je hinder ondervindt van mengpanelen bij musicals en bandjes, moet je daar duidelijk over zijn: van te voren aangeven welke tafels wel of niet kunnen. Desnoods een adres geven waar ze gehuurd kunnen worden.
      Als de opdrachtgever zegt er geen budget voor te hebben, heb je twee opties: roeien met de riemen die je krijgt of de klus niet aannemen.
      De spullen die je nu zelf opnoemt, gaan je ook geen genoegdoening geven. Ze zijn veel te klein voor jouw doelen en van betwistbare kwaliteit (met uitzondering van Crown versterkers).

      Spaar door voor een echte goede, grote tafel of zorg dat je goede contacten met een bestaand verhuurbedrijf onderhoudt, zodat je daar voor scherpe prijzen kan inhuren (doorberekenen naar je klanten uiteraard).

      Comment

      • sparky
        • Apr 2002
        • 2104

        #4
        Als je echt zoveel niet werkende mixers tegenkomt en nog even vast zit aan een circuit waarin dat vaker gebeurt is je idee niet eens zo gek. Overigens heb ik met bede mixertjes geen ervaring, in welke prijsklasse zit dat?

        Om de organisatie of een artiest een budgetmixer extra te verhuren omdat jij niet met de aanwezige digitale mixer -die misschien wel eens superieur in kwaliteit zou kunnen zijn- kunt omgaan is natuurlijk de wereld op zn kop. leer digitaal mixen zou ik zeggen!
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

        Comment

        • RayM
          • Jan 2006
          • 742

          #5
          Ik zou nog even wachten met het aanschaffen van spullen.
          Sparky heeft gelijk wat betreft de digitale tafel, het is natuurlijk van de zotte als jij zo'n mixer niet accepteert en dan zelf met een budgetmixer aankomt.
          Jurjen heeft ook gelijk met de opmerking over een verhuurbedrijf in de buurt. Huren, doorberekenen en ondertussen leren.
          Je komt uit Den Bosch (ik zit dichtbij), in jouw buurt zitten genoeg verhuurbedrijven. Ga eens en praatje maken en leg uit wat je wilt.
          Ondertussen kun je sparen tot je iets goeds aan kunt schaffen.
          Succes.
          Heerlijk die stilte

          Comment

          • Sano
            • Feb 2009
            • 19

            #6
            Indien je iets wilt aanschaffen voor amateur musical groepen en bandartiesten dan ben je misschien beter af met een yamaha 24 14 fx ( specs staan beneden ) is een redelijk goedkope tafel, redelijke kwaliteit ( zeker voor amateur theater e.d. ) dus prijs/kwaliteit is zeker te overwegen.
            Voor boxen en versterkers zou ik nog even afwachten en zoals eerder aangehaald een verhuur bedrijf aanspreken en deze kosten bij rekenen, werk telken het dezelfde verhuurbedrijf ( indien dit een goed is ) schept vertrouwen in klant/leverancier.[LIST][*]24 Ingang kanalen [*]16 Mono en microfoon/line kanalen + 4 stereo line kanalen [*]Dubbel SPX digitaal effectsysteem met 16 programma´s [*]16 Inserts [*]3-Band EQ met parametrische mids [*]Totaal 14 mix-bussen beschikbaar [*]7-Band group-EQ [*]2 Stereo aux-returns, 6 aux-sends [*]Low cut filter 18dB/oct [*]Hoogwaardige microfoonversterker [*]+48V-fantoomvoeding (in 8-blokken schakelbaar) [*]Talkback functie [*]Interne power supply [/LIST]Grtz

            Originally posted by Stefan1
            Hallo, ik ben hier nieuw op het forum, ben 16 jaar en doe regelmatig geluid bij amateur musical groepen en bandartiesten en soms een bandje (inval).
            Nu merk ik enige hinder aan de mengpanelen die geregeld worden, somige werken niet goed of zijn digitaal. Daarom lijkt het mij handig om er zelf een te kopen, dan kan de organisatie tegen een lage prijs dat mengpaneel erbij huren als ze mij inhuren. Ik had eigenlijk twee mixers op het oog: peavey 16 FX mixer (klik) en de MPM 20 Live Mixer van soundcraft, het merk waar ik een goede ervaring mee heb. Ook heb ik gekeken voor speakers, deze zijn eigenlijk voor latere zorg deze speaker van JBL was mij opgevallen JRX 125(klik) lijkt me op een disco box?!! Is deze ook voor P.A. geschikt?? Ik doe er denk ik Crown versterkers bij.

            MVG, Stefan
            (Excuses voor de links)
            Veni, vidi, velcro | Ik kwam, ik zag en ik bleef plakken

            Comment

            • sparky
              • Apr 2002
              • 2104

              #7
              Originally posted by Sano
              Indien je iets wilt aanschaffen voor amateur musical groepen en bandartiesten dan ben je misschien beter af met een yamaha 24 14 fx ( specs staan beneden ) is een redelijk goedkope tafel, redelijke kwaliteit ( zeker voor amateur theater e.d. ) dus prijs/kwaliteit is zeker te overwegen.
              Voor boxen en versterkers zou ik nog even afwachten en zoals eerder aangehaald een verhuur bedrijf aanspreken en deze kosten bij rekenen, werk telken het dezelfde verhuurbedrijf ( indien dit een goed is ) schept vertrouwen in klant/leverancier.[LIST][*]24 Ingang kanalen [*]16 Mono en microfoon/line kanalen + 4 stereo line kanalen [*]Dubbel SPX digitaal effectsysteem met 16 programma´s [*]16 Inserts [*]3-Band EQ met parametrische mids [*]Totaal 14 mix-bussen beschikbaar [*]7-Band group-EQ [*]2 Stereo aux-returns, 6 aux-sends [*]Low cut filter 18dB/oct [*]Hoogwaardige microfoonversterker [*]+48V-fantoomvoeding (in 8-blokken schakelbaar) [*]Talkback functie [*]Interne power supply [/LIST]Grtz
              Uh, zie ik het nou goed? Je hebt in het ene topic geen idee hoe je een tafeltje aansluit en in het volgende topic geef je advies over mixers?
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

              Comment

              • Sano
                • Feb 2009
                • 19

                #8
                Lees voordat je je conclusies trekt, niets weten over een mengtafel is veel gezegd...
                Ik kan live mixing doen, maar dan met mijn materiaal en additionele/optionele huurtoestanden...
                Maar ik krijg zo een opdracht voorgeschoteld, raak even in de knoop, vind een oplossing, stond er zo ook in in topic, maar heb dat bericht verwijderd omdat ik me erop verheugde dat mensen zoals jij weer eens comment zou geven... -.-'
                Originally posted by sparky
                Uh, zie ik het nou goed? Je hebt in het ene topic geen idee hoe je een tafeltje aansluit en in het volgende topic geef je advies over mixers?
                Veni, vidi, velcro | Ik kwam, ik zag en ik bleef plakken

                Comment

                Working...