Muziek afspelen via...pc/ cd speler/

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeffrey91
    • Jan 2008
    • 4

Muziek afspelen via...pc/ cd speler/

Hey,,

Ik heb even een vraagje, wij krijgen met carnaval een behoorlijke geluidsset op de kar van D&B audiotechnik.

Namelijk:
    - 2 x B2 Subkast
    - 4x Q Subkast
    - 4x Q7 topkast
    - 2x 15" Monitoren
    En versterkers, mengpaneel, cd speler, etc.

Nu is mijn vraag het volgende:

Is het mogelijk om in plaats van cd's het muziek af te spelen vanaf een harde schijf, pc of iets anders. Cd's branden is nog al een hoop werk. Maar we willen niet dat het geluid er minder van word zoals bij een mp3 cd.

Alvast bedank,
    Jeffrey Wolbers
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Het is mogelijk, je PC/laptop heeft een uitgang voor het geluid, je versterkers hebben een ingang.

Beschik je over een (DJ)mixer?
    exit night into LIGHT

Comment

• chippie
      • Jul 2006
      • 528

Wij gebruiken een andere geluidskaart als die van de PC namelijk M-audio via USB Fastrack Pro heeft beter kwaliteit. Dan hebben we een programma Virtual DJ en Tracktor en daar kunnen we via beide WAV's mee spelen via harddisk. Werkt perfect. Geen metaal MP3 geluid, real sound.......
      IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• atarieke
        • Dec 2008
        • 29

Ik gebruik BPM studio pro, werkt perfect, zorg wel dat je Bitrate hoog genoeg is van je mp3's of WAV's , minstens 192, anders gaat de dynamiek te fel uit het geluid, en klink het net als een holle buis. zelf zet ik mijn muziek om in mp3 formaat 320 bitrate.

Het is daarbij nog schokvrij ook draaien met laptop/pc, doe het nu al een 8 tal jaren, daarvoor met CD's, heb in die 8 jaar minder problemen gehad, dan daarvoor met CD's ( ivm haperen enz.) de huidigge cd spelers zijn natuurlijk in de loop der tijd sterk verbeterd.

Grtz
        Last edited by moderator; 06-01-09, 23:40.

Comment

• AH
          • Apr 2004
          • 248

Ik denk toch meer aan een Numark D2 of z,n Cortex broertjes, opnemen als wav op een portable HD.
          Deze apparaten zijn ook wat minder fragiel dan een klapjap.
          Anne Homan

Comment

• jeffrey91
            • Jan 2008
            • 4

Dus het is best mogelijk zonder een andere geluidskaart of is dat nou wel echt merkbaar.

Comment

• Big Bang
              • Apr 2008
              • 652

Hangt van de kwaliteit van je geluidskaart af... Bij de meeste laptops e.d. kun je net zo goed je MP3 tjes niet boven de 192kbs rippen daar je het verschil toch niet hoort...
              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• atarieke
                • Dec 2008
                • 29

ligt er natuurlijk aan over hoeveel watt je het gaat wegsturen, over 100 of over 1000 watt.
                Het verschil tss 192 en 320 bitrate is enorm, het geluid is veel dynamischer, hoe lager de bitrate hoe kleiner het klankbeeld ( net als bij pixels van een foto) dan merk je de kwaliteit ook pas bij het uitvergroten, bij een mp3 hoor de kwaliteit pas bij het versterken ( dat is mede de rede dat ik zelden muziek download, te lage bitrates)

Comment

Working...