Installatie voor repetitie?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

Off Topic.
    Leuk een naamgenoot op dit forum en dan ook nog eens een Belg.

On Topic.
    Denk niet dat je hier spijt van gaat krijgen. Dit is trouwens een luidspreker die je vast ergens kunt huren om te proberen als een demo geen optie is.
    Last edited by jans; 15-07-09, 07:07.
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

die eindbak is prima en lekker licht.

EV is ook niets mis mee. Hoewel dit wel een ouder type is, zijn EV's van deze snit erg waardevast gebleken.

Van zo een set ga je jaren plezier hebben.
      lekker belangrijk!

Comment

• Speelman
        • Jan 2009
        • 21

We hebben de versterker en speakers een dikke maand in gebruik en zijn hier zeer tevreden over. Dit is echt wel een hele stap vooruit en maakt het repeteren een stuk aangenamer. Dankuwel voor de reacties dus!

Maar nu dringt het nijpende tekort aan kanalen zich op. Dus wil ik me nogmaals beroepen op jullie kennis voor de aanschaf van een nieuw mengpaneel.
        Ik zal even kort de situatie schetsen:

We zijn met 6 personen maar wisselen bijna voortdurend van instrumenten. Voor het repeteren is het niet noodzakelijk dat de drum uitversterkt wordt maar toch zouden we dit ook graag binnen de mogelijkheden hebben.

Dit zijn onze instrumenten met microfoons die we hebben (of willen aanschaffen):

Zang: Shure Beta58
        Zang: Shure SM58
        Klassieke gitaar: Rode NT5
        Folk gitaar: DI
        Elektrische gitaar: E606
        Bouzouki: DI
        Bas gitaar: DI
        Accordeon: 2x AKG C 516 ML
        Draailier: DI
        Doedelzak: Sennheiser E608 (in de toekomst ook nog een micro op de bourdon)
        Viool: voorlopig Rode NT5 (toekomst DPA 4099)
        Davul: 2 speldmicrofoons (1 bas- en 1 diskant)
        Darabuka: E604?
        Drum: ...

Dus met wat optelwerk kom ik snel aan een 20 - 24 kanaals mixer. Het budget hiervoor is +-2000 euro.

Alvast bedankt!

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Wat dacht je van een 2e hands Midas venice 240 (16 mono, 4 Stereo+4 subgroups) ofzo, of als dat te weinig kanalen/te duur is kan je altijd kijken naar een 2ehands A&H GL2200 of 2400(nieuwe versie). De 2200 hebben we op school ook icm een KS audio solo setje (1*sub+1*top per kant op 1*CA4U voor zowel L als R) en dat klinkt ontzettend goed! Deze doet het goed tijdens bandavonden en ook voor onze bigband is de mixer+set groot genoeg.

(Kick+Snare+Overhead+Overhead+3*trompet+4*Saxofoon +2*mono keyboard+2*zang+2*gitaar+basgitaar+draadloze presentatiemic+CD L&R = 21 kanalen, oftewel, ruimte zat!)

Je kan ook kijken naar bijv. een yamaha 01V96 met ADAT zodat je genoeg kanalen hebt, hier ben ik niet zo bekend (ik ben tenslotte ook nog maar 14...), maar volgens mij kan je uitbreiden tot 24 of 32 kanalen.

En je kan natuurlijk ook nog altijd even doorsparen...

Daan

www.midasconsoles.com
          www.allen-heath.com
          www.yamaha.com
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• RayM
            • Jan 2006
            • 742

Voor dat budget is het raadzamer om naar een occasion te kijken.
            Dan kun je met een beetje geluk een kwalitatief goed merk aanschaffen i.p.v. een nieuw budget merk. Hou dan ook rekening met voldoende auxgroepen voor je eventuele monitoring.
            Heerlijk die stilte

Comment

• bones2001
              • Aug 2003
              • 741

Hier, w w w . s n u f f e l s i t e . n l staat een A&H GL2200
              voor 850 eurotjes.
              Mixen is net als schilderen.
              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Originally posted by bones2001
                Hier, w w w . s n u f f e l s i t e . n l staat een A&H GL2200
                voor 850 eurotjes.
                En bij een budget tot € 2000,00 heb je hier een nieuwe GL2400-424. Maar het oude type GL2200 is een goede tafel en hou je geld over voor andere investeringen. De oude GL2200 serie heeft bijvoorbeeld geen matrix en de nieuwe GL2400 serie wel.

Comment

• Speelman
                  • Jan 2009
                  • 21

Het is de Gl2400-24 geworden naar alle tevredenheid. Een eenvoudige tafel die ook muzikanten, zoals ik, kunnen begrijpen...

Maar ik zou nog eens van jullie kennis en ervaring willen profiteren!

In de nabije toekomst zouden we graag een stel monitors kopen voor op kleine optredens. Nu gebruiken we een behringer set die we lenen maar die klinken toch wel een stuk minder dan de electro-voice sx300 die we op repetitie en dan als front speakers gebruiken. Mij leek de EV Tour-X TX1122 FM wel wat. Heeft iemand hier ervaring mee of een betere suggestie in deze prijsklasse?

Zoals ik al eerder zei spelen we nogal wat lastige instrumenten met een hoop problemen voor het uitversterken als gevolg. Een deel ervan hebben we reeds opgelost:
                  - Zo hebben we nu een dpa 4099 voor de viool die toch wel handiger is dan een condensator op statief en minder feedback veroorzaakt.

- Op de accordeon gebruikten we vroeger 2 AKG C516 ml speldmicrofoontjes. Maar ook die brachten veel te veel feedback met zich mee zodat we die zelden konden horen door de monitors. Ook klankmatig klonken die microfoontjes veel te dun, plat. (Ik zou ze niemand aanraden) Dit hebben we opgelost door een inbouwsysteem van HDS (www.hdsmusic.de - Home) en dit klinkt echt stukken beter. En plots hoorden we ook accordeon!
                  Maar waar we nog steeds mee kampen is het geluid van de knoppen aan de baskant die veel te hard worden opgepikt door de microfoons. (dit was ook met de AKG's het geval) Weet iemand hier een oplossing voor?

- De klassieke gitaar doen we voorlopig nog met een SM57 wat absoluut niet ideaal is maar dit is in afwachting tot ik de nieuwe gitaar af heb met een k&k element in.

Op doedelzak gebruik ik nu een sennheiser e608 op de speelpijp. Maar tot op heden werd de bourdons nooit uitversterkt. Maar deze klank mis ik toch in het geheel. Maar is het dan werkelijk noodzakelijk dat ik met drie kabels rondloop voor 1 instrument? Ik heb al zitten denken aan een soort van merge-box waarvan het volume regelbaar is (een mini-mixer bijna) maar nog niets gevonden dat klein genoeg is en geen externe stroom nodig heeft...

Dus mensen met ervaring voor deze problemen of gewoon inventieve geesten, deel me jullie oplossingen.

Comment

Working...